حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3116 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جامعه تشنه فرهنگ فاطمی است
    ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
    شناسه : 12686
    بازدید 1159
    5
    دریا نیوز//امروز میلاد خجسته بزرگ بانوی جهان اسلام و دخت نبی اکرم (ص)، همسر حضرت امام علی علیه السلام و مادر ائمه اطهار (ع) حضرت فاطمه زهرا (س) است که به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است واین نامگذاری، افتخار بزرگی برای مادران و زنان ایران اسلامی است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//امروز میلاد خجسته بزرگ بانوی جهان اسلام و دخت نبی اکرم (ص)، همسر حضرت امام علی علیه السلام و مادر ائمه اطهار (ع) حضرت فاطمه زهرا (س) است که به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است واین نامگذاری، افتخار بزرگی برای مادران و زنان ایران اسلامی است.

    همچنین امروز روز میلاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و از طرفی سالگرد شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی است.حضرت زهرای مرضیه(س) الگوی کامل مادری و همسری و ولایت مداری بودند و بایستی این الگو بیش از پیش در جامعه معرفی شوند که در این حوزه نقص داریم و آن حضرت در حوزه های مختلف بخوبی معرفی نشده اند و اقشار مختلف با زندگی پرخیروبرکت آن حضرت هرچند که عمرشان کوتاه مدت بود و به شهادت رسیدند، آشنایی کافی ندارند. بسیاری از زنان هنوز از شیوه همسرداری و فرزندپروری آن حضرت اطلاع ندارند تا الگوگیری کنند و به همین دلیل بدنبال الگوگیری از فرهنگ منحط غرب و… می روند. اگر زندگی پربرکت حضرت زهرا سلام الله علیها بخوبی و در جهات مختلف معرفی و الگوسازی شود، آنگاه از چشم و همچشمی و… و بهره برداری از الگوهای نامناسب کاسته می شود و جامعه مان فاطمی می شود.

    اما متاسفانه در حوزه فرهنگ سازی زندگی فاطمی کوتاهی شده است و از بسیاری از بخش های زندگی آن حضرت اطلاع نداریم و بخوبی تبیین نشده است وبه همین دلیل از فرهنگ فاطمی فاصله گرفته ایم. در حوزه معرفی سبک زندگی اسلامی نیز چندان اقدام مناسبی صورت نگرفته است و بسیاری از اقشار با این سبک زندگی آشنایی نداریم. حتی برخی از افراد و خانواده های قشر مذهبی و متدین مان که بدنبال جاری ساختن این سبک زندگی در خانواده خودشان هستند، هم با مشکل مواجهند و نیاز به معرفی بیشتر سبک زندگی اسلامی هستند تا بتوانند الگوگیری کنند. خانواده هایی می خواهند با فرهنگ وزندگی فاطمی و قرآنی آشنا شوند که این امکان برای بسیاری ازخانواده ها فراهم نیست. آنچه که امروز در جامعه مشاهده می کنیم، این است که برخی بر خلاف مسیر آموزه های دینی گام برمی دارند و دلیلش هم کم کاری دستگاه های فرهنگی و مذهبی و… از گذشته تاکنون برای فرهنگ سازی سبک زندگی دینی و قرآنی است و در استانی مانند هرمزگان وشهر بندرعباس، خانواده ها همچنان برای آموزش قرآن به فرزندان شان با مشکل مواجهند. متاسفانه در استان در این بخش ها ضعف داریم و بارها در این حوزه قلم زده ایم، اما کمتر به این بخش ها توجه شده است. بایستی الگوهای اسلامی بیش از پیش در جامعه معرفی شده و تبیین و فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد و شرایط برای طالبین آشنایی با فرهنگ فاطمی و قرآنی و سبک زندگی اسلامی فراهم شود.

    جلسات اخلاقی با حضور اساتید اخلاق نیز بایستی در مناطق مختلف و در دسترس باشد که در این حوزه نیز بسیار ضعف داریم و چنین جلساتی کمتر به چشم می خورد و بایستی در این حوزه نیز تدبیری اندیشیده شود. بقاع متبرکه نیز براساس تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند و مردم بتوانند نیازهای فرهنگی و مذهبی و قرآنی شان را در بقاع متبرکه و مساجد تامین کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.