حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تصمیمات بنزینی نوشدارویی که دیر به باک خودروها رسید
    ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۹
    شناسه : 9261
    بازدید 1159
    6
    اتخاذ تدابیر دیرهنگام برای جایگاه های سوخت هرمزگان دریانیوز// درحالیکه چند هفته پرهیاهو در صف‌های طولانی جایگاه های سوخت، که وقت و سوخت رانندگان هم سوخت و باعث افزایش نارضایتی ها شد، اما با تدابیر صورت گرفته و مداخله دستگاه قضایی، در روزهای گذشته که چهار جایگاه برای سوختگیری با کارت آزاد در بندرعباس اختصاص یافت و بخشی از نازل‌های معیوب تعمیر شد و کارت‌های سوخت معطله به صاحبانشان تحویل شد، صف‌های طولانی سوختگیری خودروها کاهش یافت و اعتراض‌ها نیز کمتر شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه چند هفته پرهیاهو در صف‌های طولانی جایگاه های سوخت، که وقت و سوخت رانندگان هم سوخت و باعث افزایش نارضایتی ها شد، اما با تدابیر صورت گرفته و مداخله دستگاه قضایی، در روزهای گذشته که چهار جایگاه برای سوختگیری با کارت آزاد در بندرعباس اختصاص یافت و بخشی از نازل‌های معیوب تعمیر شد و کارت‌های سوخت معطله به صاحبانشان تحویل شد، صف‌های طولانی سوختگیری خودروها کاهش یافت و اعتراض‌ها نیز کمتر شد.

    اما بهتر بود قبل از ورود دستگاه قضایی به این موضوع، مشکلات نازل‌های سوخت توسط متولیان مربوطه برطرف و کارت‌های سوخت معطله در پست توزیع و جایگاه‌های اختصاصی برای عرضه سوخت با کارت آزاد نیز اعلام می شد و بعد کارت‌های سوخت آزاد از سایر جایگاه ها جمع می شد تا منجر به ایجاد صف های طولانی نمی‌شد و نارضایتی های گسترده را ایجاد نمی کرد که امام جمعه بندرعباس نیز در خطبه های نماز جمعه دوهفته قبل به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار رفع مشکلات مردم برای تامین سوخت شد.
    امام جمعه بندرعباس در بخشی از خطبه های نمازجمعه با اشاره به معضل این روزهای مردم استان هرمزگان و انتظار در صف‌های طولانی برای بنزین گفت: به مسئولان و متولیان در خصوص صف بنزین و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند تذکر می‌دهم که تلاش کنند این وضعیت را ساماندهی کنند تا مردم شریف هرمزگان به ویژه در مرکز استان گرفتار این صف‌ها نشوند.

    حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: قاچاق سوخت مبحث مهمی است که باید مدنظر مسئولان برای برخورد و تقابل باشد، اما نباید عده‌ای که قاچاق نمی‌کنند و افراد عادی هستند گرفتار شوند. از این رو نیاز است دولت به فکر ساماندهی وضع فعلی باشد. اما موضوع مهم این است که بهتر است مسئولان قبل از هر اقدامی، بصورت کارشناسانه و با درنظرگرفتن تمامی جوانب، اقدامی را انجام دهند تا از تبعات منفی این اقدامات کاسته شود و میزان نارضایتی‌های بحق نیز کاهش یابد و از طرفی دیگر نیاز نباشد که در هر اقدامی، دستگاه قضایی ورود کند.
    آیا برای تعمیر نازل های خراب و توزیع کارت های سوخت معطله در باجه های پست و اختصاص جایگاه‌های ویژه برای سوخت آزاد و… بایستی دستگاه قضایی مداخله می کرد؟ این موضوعات که جزو وظیفه دستگاه های اجرایی و متولیان مربوطه است.

    چرا بدلیل سهل انگاری برخی دستگاه ها در انجام وظایف شان، بایستی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده وصدای اعتراض شان بلند شود که دستگاه قضایی مجبور به مداخله و رفع مشکلات شود؟ در این حوزه نیز رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان اقدامات اثرگذاری را داشته و تصمیمات اتخاذ شده، منجر به کاهش مشکلات رانندگان در تامین سوخت موردنیاز خودروی شان شد که جای قدردانی دارد. اما انتظار می رود تصمیمات بگونه ای باشد که دیرهنگام و پس از بروز مشکلات برای مردم و افزایش اعتراضات و… اتخاذ نشود و تصمیمات کارشناسانه وفوری باشد که تبعات منفی کمتری برای مردم عادی داشته باشد.
    صدور ۵ دستور قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین ها
    رئیس کل دادگستری هرمزگان از صرفه جویی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان با اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی در این استان خبر داد. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان چند هفته قبل به صورت سرزده از چند جایگاه عرضه سوخت در سطح شهر بندرعباس بازدید کرد.

    مجتبی قهرمانی در جریان آن بازدید ضمن نظارت بر نحوه عرضه سوخت در این جایگاه، دستورات ویژه‌ای را به منظور تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف‌های طولانی انتظار در این جایگاه ها صادر کرد.وی همچنین در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در پی انتشار اخبار و تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود ترافیک شدید و ایجاد صف طولانی خودروها در جایگاه های عرضه سوخت بندرعباس و دیگر مناطق استان، پس از حضور میدانی در محل به سرعت ۵ دستور ویژه قضایی به منظور حل این مشکل صادر شده است تا با استفاده از تیم های ویژه ای جهت نظارت، ضمن برطرف شدن صفوف انتظار و رفع گره ترافیکی، تردد خودروها، روان و عادی شود.

    رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هدف از صدور این دستورات قضایی را احقاق حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قانون برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده است؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و همه دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف، طرح ویژه‌ای را برای نظارت بر فعال بودن ۱۰۰ درصدی تمامی نازل های سوخت و حضور تمامی کارگران پمپ بنزین‌ها در محل کارشان طبق دستورالعمل و ضوابط قانونی اجرا کنند.

    مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: با صدور دستور قضایی، اداره کل پست استان هرمزگان مکلف است ظرف یک هفته تمام ۷۰۰۰ کارت سوخت معطل مانده در این اداره را به مصرف کنندگان تحویل دهد. وی تصریح کرد: مدیر و بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم مکلف هستند خارج از وقت اداری و به صورت فوق‌العاده با نظارت میدانی و حضور در جایگاه‌های مختلف، ضمن شناسایی جایگاه‌های مسئله‌دار، پُرترافیک و پُرازدحام، هر شب لیست نازل‌های غیرفعال جایگاه‌ها و نازل‌های کم کارکرد را برای رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ارسال کنند تا پس از اتخاذ تصمیم فوری نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای جایگاه‌های متخلف اقدام شود.
    قهرمانی تأکید کرد: شرکت فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان مکلف است به منظور صحت سنجی و ارزیابی و نظارت مضاعف جهت شفاف سازی در مصرف سوخت، نسبت به نصب میتر در پالایشگاه‌ها و فلومتر در جایگاه ها به سرعت اقدام و نتیجه را ظرف مهلت مقرر به دستگاه قضایی استان اعلام نماید.
    وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت از دو جهت به مشارکت مردمی نیازمندیم، بیان داشت: اجرای موفق این طرح علاوه بر جلوگیری از تاراج اموال عمومی در جهت ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت و تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی استان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

    قهرمانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و ادارات و دستگاه های مرتبط اجرایی به علت حساسیت شان در جلوگیری از تاراج اموال عمومی و جلوگیری از قاچاق سوخت، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم استاندار هرمزگان موضع گیری صریح ایشان بر علیه قاچاق سوخت است که سبب شد دستگاه‌های متولی و ضابطین نیز با قوت قلب هرچه بیشتر در این مسیر وارد شوند و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه اجرای طرح استفاده از کارت‌های سوخت شخصی منجر به صرفه جویی روزانه یک میلیون و سیصد هزار لیتر بنزین به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان شده است، تأکید کرد: علی رغم این موضوع اجرای این طرح به هیچ عنوان نباید موجب معطلی مردم و تشکیل صف‌های طولانی انتظار در جایگاه‌های سوخت شود.
    بازگشت ۵۰۰ نازل سوخت به مدار توزیع با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان
    رئیس کل دادگستری هرمزگان چند روز قبل هم از بازگشت ۵۰۰ نازل جایگاه های سوخت به مدار توزیع و تحویل بیش از ۵ هزار کارت سوخت معطل مانده در ادارات پست به مالکین شان با ورود دستگاه قضایی این استان خبر داد.قهرمانی اعلام کرد: در پی ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی دستگاه قضایی، از تعداد ۷ هزار کارت سوخت معطل مانده در ادارات پست، تعداد ۵ هزار و ۸۵ مورد از آنها تحویل مالکین شده است و در خصوص یک‌هزار و ۹۱۵ عدد کارت باقی مانده که نشانی مالکین آنها ناقص بوده، نیز بر اساس شماره پلاک خودروها تلاش برای شناسایی و تحویل کارت‌های سوخت ادامه دارد.

    وی افزود: مجموع نازل های جایگاه های سوخت در استان هرمزگان یک‌هزار و ۸۰۰ عدد می باشد که در جریان بازدید انجام شده مشخص شد تعداد ۶۳۰ عدد از آنها معیوب و غیرقابل استفاده است و با صدور دستور قضایی در این خصوص ضمن تعمیر ۵۰۰ نازل، هم اکنون این نازل‌ها در مدار عرضه قرار گرفته و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
    وی افزود: در خصوص تعداد ۱۳۰ نازل باقی مانده نیز پیگیری ها به منظور راه اندازی مجدد آنها ادامه دارد که به گفته کارشناسان، به دلیل پراکندگی جایگاه‌های سوخت در استان و لزوم حضور کارشناسان فنی، رفع صد درصدی این مشکل مقداری زمان‌بر خواهد بود. قهرمانی‌ با بیان اینکه هم اکنون در نتیجه تشدید نظارت‌ها و ذخیره سازی مناسب سوخت، هیچ مشکلی از نظر تأمین بنزین مورد نیاز در استان وجود ندارد، گفت: به زودی با هدف صحت سنجی و ارزیابی و نظارت مضاعف جهت شفاف‌سازی در مصرف سوخت، تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت به دستگاه های فلومتر مجهز می شوند که روند اجرای این طرح نیز آغاز شده و طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.
    رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: در نتیجه تمهیدات اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی و همکاری بسیار خوب استانداری هرمزگان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اختصاص چهار جایگاه سوخت به عرضه بنزین با کارت آزاد در بندرعباس، تردد خودروها تا حدودی روان‌تر شده و تلاش ها برای رفع کامل این مشکل ادامه دارد.
    گفتنی است؛ ۱۳ تیرماه با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و معاون دادستان بندرعباس در تعدادی از جایگاه های پُر ازدحام این شهر، ۵ دستور ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها صادر شد تا با استفاده از تیم های ویژه ای جهت نظارت، ضمن برطرف شدن صفوف انتظار و رفع گره ترافیکی، تردد خودروها، روان و عادی شود.
    پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت، اولویت‌ اصلی دستگاه قضایی
    رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت انجام خواهد شد، اعلام کرد: طرح جامعی با لایه های مختلف در این خصوص پیش بینی شده است.
    رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه قاچاق سوخت بحران امروز استان است، یادآور شد: روزانه ده‌ها میلیارد تومان از اموال بیت المال از طریق قاچاق سوخت، تاراج می شود که این موضوع عواقب ناگواری را در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد فاصله طبقاتی کاذب، کمبود نیروی کار تحصیل کرده، قانون گریزی برخی از جوانان و آسیب‌ها و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته است.

    وی با بیان اینکه بزرگان منطقه و مردم و مسئولین نباید به فضاسازی‌های صاحبان زر و زور و حامیان قاچاقچیان سوخت توجهی داشته باشند، تأکید کرد: در حوزه مقابله با قاچاق سوخت طی روزهای اخیر، اقدامات بسیار خوبی از جمله در خصوص کشف مخازن غیرقانونی، دستگیری اتباع بیگانه غیر مجاز و جمع آوری سلاح‌های فاقد مجوز انجام شده است.
    رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت در دریا انجام خواهد شد؛ به قاچاقچیان سوخت هشدار داد لایه های مختلف این طرح تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه قاچاق سوخت معیشت نیست، خاطرنشان کرد: امروزه قاچاقچیان سوخت با این درآمدِ هنگفت، شغل‌شان را با مدیرعاملی شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های بزرگ کشور هم عوض نمی‌کنند.
    رئیس کل دادگستری هرمزگان تصريح کرد: از متنفذین، بزرگان، ریش سفیدان و نیروهای انتظامی و همکارانمان در دستگاه قضایی می خواهیم ضمن حمایت قاطع از اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت به صورت مستمر با قاچاقچیان مقابله کنند، چراکه اگر بخواهیم در این خصوص مسامحه ای داشته باشیم، دیگر حتی تردد در جاده‌های استان نیز برای مردم غیرممکن خواهد شد و مردم باید به دلیل ناامنی جاده‌ها در اثر جولان خودروهای سوخت از جاده های فرعی تردد کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.