حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تشکیل کارگروه‌های ٥ گانه عملیاتی سازی توسعه دریامحور
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
    شناسه : 12262
    بازدید 1128
    2
    استاندار هرمزگان تاکید کرد دریانیوز//  استاندار هرمزگان با تاکید بر برنامه‌ریزی جامع برای عملیات سازی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در استان، از تشکیل کارگروه‌های ٥گانه ذیل شورای توسعه دریا خبرداد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//  استاندار هرمزگان با تاکید بر برنامه‌ریزی جامع برای عملیات سازی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در استان، از تشکیل کارگروه‌های ٥گانه ذیل شورای توسعه دریا خبرداد.
    به گزارش خبرنگار دریا ، چهارمین کارگروه توسعه دریا محور به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور سایر اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد. مهدی دوستی در این جلسه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد دریا محور از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: هرمزگان با دارا بودن بخش عظیمی از پهنه دریایی کشور محور اصلی تحقق و اجرای این سیاست‌ها است و بر همین مبنا نیز باید برنامه ریزی جامع و اصولی در این زمینه صورت گیرد. وی افزود: تحقق سیاست‌های کلان ابلاغی نیازمند روی آوردن به سوی کارهای بزرگ است باید تغییرات اساسی و مهم در شکل کار رخ داد و مرزهای ذهنی شکسته شود تا بتوان با کمک ابتکار و نوآوری زمینه عملیاتی سازی سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور را فراهم کرد.

    استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فعالیت به سیاق گذشته عاملی بازدارنده در تحقق منویات رهبری است و باید از روش‌های جدید در این زمینه بهره برد گفت: وقتی به سمت تغییرات بزرگ و بهبود محیط حرکت شود میزان بهره وری افزایش می‌یابد و در نتیجه کمک شایانی به تحقق اقتصاد دریا محور خواهد شد در این خصوص می‌توان از تجربیات سایر کشورهای موفق الگو برداری و آن را بومی سازی کرد. وی تصریح کرد: دیگر مسئله مهم نهاد سازی است، باید کارگروه‌های ۵ گانه عملیاتی سازی طرح کلی توسعه دریا محور تشکیل و مسئولان هر کارگروه تعیین شوند تا هر کارگروه جداگانه برنامه‌های خود را به این جلسه ارائه دهند.

    نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: کارگروه‌ها نقش‌ تعیین کننده در اجرای این سیاست‌ها دارند از این رو علاوه بر تعیین اعضا و دستگاه‌های دخیل در کارگروه، بایستی از مشاوران مجرب و متخصص نیز استفاده کنند تا با نگاهی کلان و وسیع بتوانند برنامه‌ریزی جامعی انجام داده و آن را عملیاتی کنند. گفتنی است در این جلسه طرح کلی عملیاتی سازی توسعه دریا محور مورد بررسی قرار گرفت و روسای ۵ کارگروه این طرح شامل کارگروه‌های انرژی و مواد خام، محصولات غذایی و دریایی، گردشگری، کشتی سازی و حمل و نقل و لجستیک دریایی تعیین شدند. لازم به ذکر است با توجه به حجم بالای کار در حوزه دریا، جلسات اقتصاد دریا به صورت هفتگی برگزار می‌شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.