حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تداوم تضییع حقوق عابران
    ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۵:۴۱
    شناسه : 12609
    بازدید 1129
    5
    دریا نیوز//تضییع حقوق عابران همواره یکی از دغدغه هایی بوده که شهروندان از آن گلایه مندند و بارها در مقالات، یادداشت ها و گزارش هایی به این موضوع پرداخته ایم، اما متاسفانه کمتر به این بخش توجه شده است. آنچه که در این سال ها در بندرعباس گذشته،این بود که شهروندان در حوزه های مختلف حقوق شان ضایع می شد و می شود وهیچکس هم خود را مسئول و پاسخگو نمی داند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//تضییع حقوق عابران همواره یکی از دغدغه هایی بوده که شهروندان از آن گلایه مندند و بارها در مقالات، یادداشت ها و گزارش هایی به این موضوع پرداخته ایم، اما متاسفانه کمتر به این بخش توجه شده است. آنچه که در این سال ها در بندرعباس گذشته،این بود که شهروندان در حوزه های مختلف حقوق شان ضایع می شد و می شود وهیچکس هم خود را مسئول و پاسخگو نمی داند. این وضعیت باعث ضرر وزیان مالی وجانی برای مردم شد و آب از آب تکان نخورد. بجای فرهنگسازی، فرهنگ سوزی شد و متولیان مربوطه حتی این وضعیت را ندیدند؛ زیرا بیشتر انتصابات سیاسی و جناحی ومنافع انتخاباتی و نه بر اساس تخصص و تعهد بود و گاهی هم فامیلی و… انتصاب ها صورت گرفت. در حوزه شهری هم که وضعیت اسفناکی داریم. آنقدر از مشکلات شهری در این سال ها نوشتیم که در جلسه ای با مسئولان ارشد استان در حوزه های مختلف گفتیم، ما از نوشتن خسته شدیم ومسئولان از نشنیدن خسته نشدند. گاهی مواردی را در شهر بندرعباس مشاهده می کنیم که در سایر شهرهای کشور شاید پیش پا افتاده باشد ویا اینکه وجود نداشته باشد.

    در خیابان های شهر بندرعباس شهروندان و عابران حتی به راحتی نمی توانند از پیاده رو استفاده کنند. نمی دانم شهرداران چه میزان مانند شهروندان از خیابان رفت وآمد کرده اند؟ آنها وقتی شهردار می شوند، خود را چه میزان شهروند می دانند؟ وقتی که شهردار برای مناطق و نواحی هم شهردار منصوب می کند، به این معناست که آنها بایستی بصورت جزئی تر امورات شهری را پیگیری کنند. شهرداران اگرمی خواهند واقعیت ها را ببینند و لمس کنند، بایستی مانند شهروندان از داخل کوچه های خاکی،پیاده روهایی که مسدود شده اند، خیابان هایی که خط کشی ندارند، کوچه هایی که معتادان ، اراذل واوباش و مواد ومشروب فروشان نشسته اند،کوچه هایی که فاضلاب در آنها روان است و… عبور کنند و رفت وآمد داشته باشند و با مردم و ساکنان و عابران صحبت کنند تا مشکلات را ببینند. البته شاید هم می دانند و بیشتر از ما هم می دانند، اما رفع آنها برایشان چندان مهم نیست و منتظرند تا انتخاباتی برسد و رفع مشکلات و… را به موضوعات انتخاباتی گره بزنند.

    در حال حاضر بسیاری از پیاده روها توسط سازندگان مجتمع های تجاری و مسکونی، تعمیرگاه ها، تزئیناتی ها، دستفروشان و… مسدود وتصرف شده اند ویا خاکی و سنگفرش، موزائیک و آسفالت از بین رفته و گویا این شهر مسئول نداشته است که اقدامی نمی کنند و عابران بایستی از خیابان رفت وآمد کنند. در خیابان ها هم برخی منهول هادرب شان باز است وامکان سقوط در آن وجود دارد. شهرداری که نیروهای زیادی در ادوار قبلی جذب داشته که حواشی بسیاری هم داشت، حداقل از آنها بخواهند در شهر و خیابان ها و معابر و محلات بروند و مشکلات و چالش ها را شناسایی و اعلام کنند تا برای رفع شان اقدام شود. الان چند نفر بایستی بخاطر مسدود شدن پیاده روها و استفاده از خیابان و فرهنگ شدن این موضوع، جان شان به خطر بیفتد و تصادف کنند و معلول شوند ویا جان شان را از دست دهند تا از تصرف پیاده روها جلوگیری شود؟ بنظر می رسد در این حوزه بایستی نظارت افزایش یابد و برخورد قاطعانه تری با متخلفان صورت پذیرد تا مشکلات موجود برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.