حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • بیماران، چشم انتظار اهدای خون هستند
    ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۴
    شناسه : 3167
    بازدید 1447
    10
    به بهانه روز اهدای خون؛ دریانیوز// خون اهدای زندگی به افرادی است که به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند هستند. در کشور ما بیماران زیادی نیازمند دریافت خون به منظور ادامه حیات و زندگی خود هستند و در این زمینه، افراد زیادی با اهدای خون، به این اشخاص جان دوباره‌ای می‌بخشند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// خون اهدای زندگی به افرادی است که به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند هستند. در کشور ما بیماران زیادی نیازمند دریافت خون به منظور ادامه حیات و زندگی خود هستند و در این زمینه، افراد زیادی با اهدای خون، به این اشخاص جان دوباره‌ای می‌بخشند.

    هر اهدای خون می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد. هر فرد بین ۱۸ تا شصت سال می‌تواند برای اهداء خون اقدام نماید و این سن برای افرادی که اهداکننده مستمر هستند تا سن ۶۵ سال می‌تواند ادامه داشته‌باشد. در کشور ما افراد زیادی هستند که به صورت مستمر، اقدام به اهدای خون می‌کنند. آقایان هر سه ماه یکبار و خانم‌ها هم هر چهار ماه یکبار می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام نمایند. استان هرمزگان نیز در بین استان‌هایی قرار دارد که ذخایر خونی در آن پایین است و تعداد بیماران نیازمند به خون بالاست به همین دلیل نیاز است که مردم استان در این کار خداپسندانه بیش از پیش ورود کرده و با اهدای خون خود، جان بیماران نیازمند به خون را نجات دهند.امروز نهم مرداد ماه به عنوان روز اهدای خون نامگذاری شده‌است.

    روزی که به ما یادآوری می‌کند در این کشور افرادی هستند که منتظر و نیازمند به خون ما بوده و در این راستا باید به یاری آنها بشتابیم.به گفته مدیرکل اهدای خون هرمزگان، شمار مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش یافته است که شیوع بیماری کرونا و ترس از آلودگی از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز انتقال خون با کاهش ذخایر خون روبرو شده‌اند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که دستگاه‌های خونگیری در پایگاه‌های انتقال خون استان به طور مستمر ضدعفونی می‌شود و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند و با ادامه این روند ذخایر خونی استان طی روزهای آتی با کاهش روبه رو می‌شود و می‌تواند برای بیماران مشکلاتی را به همراه داشته‌باشد و اکنون استان هرمزگان به همه گروه‌های خونی نیازمند است.در استان هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز است چرا که حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد. همچنین عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند. در حال حاضر پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای مختلف استان این آمادگی را دارند که به اهداکنندگان خون خدمات‌رسانی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.