حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • بنزين آزاد ميخواهيد؟ خيابان راحت تر از جايگاه سوخت
    ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
    شناسه : 14853
    بازدید 1100
    2
    دریانیوز//دریافت بنزین آزاد به معضلی برای برخی رانندگان خودروهای شخصی تبدیل شده‌است. در ابتدای هر ماه کارت سوخت خودروهای شخصی تک‌گانه‌سوز با شصت لیتر سوخت یارانه‌ای هزار و پانصد تومانی و صد لیتر سهمیه آزاد سه هزار تومانی شارژ می‌شود که سهمیه بنزین آزاد نیز تا چند ماه پیش ۱۵۰لیتر بود.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//دریافت بنزین آزاد به معضلی برای برخی رانندگان خودروهای شخصی تبدیل شده‌است. در ابتدای هر ماه کارت سوخت خودروهای شخصی تک‌گانه‌سوز با شصت لیتر سوخت یارانه‌ای هزار و پانصد تومانی و صد لیتر سهمیه آزاد سه هزار تومانی شارژ می‌شود که سهمیه بنزین آزاد نیز تا چند ماه پیش ۱۵۰لیتر بود.
    در استان هرمزگان به دلیل اینکه قاچاق سوخت انجام می‌شود و بنزین نیز یکی از مواردی است که قاچاق می‌شود، محدودیت‌هایی در ارائه بنزین آزاد در جایگاه‌های سطح استان اعمال می‌شود و حتی در برخی مناطق از شرق استان نیز تنها با کارت سوخت متعلق به خودروهای استان می‌توان سوخت‌گیری انجام داد.

    با این حال اما شاهد هستیم که بنزین آزاد در سطح شهر بندرعباس به سهولت در دسترس است و قیمت گزافی دارد اما در جایگاهها این کلانشهر به جز در چند جایگاه حاشیه شهر، کارت سوخت برای دریافت بنزین آزاد وجود ندارد و اگر فردی کارت سوخت نداشته یا سهمیه‌اش به پایان رسیده است برای تهیه بنزین با مشکل مواجه می‌شود. فصل گرم در استان هرمزگان آغاز شده‌است و خودروها در این استان مجبور به استفاده از کولر ماشین هستند و این امر باعث افزایش مصرف سوخت خودروهای این استان می‌شود و میزان سهمیه‌ای که برای خودروهای این استان در نظر گرفته شده متناسب با شرایط این استان نیست.

    علاوه بر مردم استان هرمزگان، ساکنان استان‌های جنوبی که دارای آب و هوای گرم هستند در فصل بهار و تابستان و حتی پاییز نیازمند استفاده از کولر خودرو می‌باشند و نیاز است که برای خودروهای ساکنان این مناطق در فصول گرم سال سهمیه بیشتری در نظر گرفته شود. اما نکته جالب این است که با توجه به اینکه کارت سوخت آزاد در بیشتر جایگاه‌های استان وجود ندارد و در جایگاه‌هایی هم که کارت آزاد دارند خودروها نمی‌توانند بیش از سی لیتر سوخت‌گیری نمایند، چگونه این همه بنزین آزاد در سطح شهر برای فروش وجود دارد.

    افرادی که بنزین آزاد در سطح شهر ارائه می‌کنند همیشه دارای چند گالن بیست لیتری بنزین هستند و شاید روزانه بیش از صد لیتر بنزین به فروش می‌رسانند. این سوخت‌ها چگونه به دست این افراد می‌رسد اما خودرویی برای تهیه سوخت مورد نیاز خود باید مشکلات زیادی را از سر راه بردارد. تهیه سوخت برای بنزین‌فروشان سطح شهر به سهولت انجام می‌شود چرا که برخی از آنها در جایگاه‌های سوخت افرادی را می‌شناسند که کارت سوخت آزاد برایشان تهیه کرده و می‌توانند بنزین تهیه نمایند اما خودروهای دیگر از این موهبت برخوردار نیستند.

    مدتی پیش نیز ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد خودرویی با همکاری یکی از کارکنان جایگاه در سطح شهر بندرعباس به راحتی اقدام به سوخت‌گیری با کارت سوخت آزاد می‌نمود. آن هم در جایگاهی که کارت سوخت آزاد ندارد و رانندگان مجبور هستند از کارت شخصی استفاده نمایند. چگونه است که از سوی کارکنان جایگاه یک سو اعلام می‌شود کارت سوخت آزاد ندارند اما از سوی دیگر شاهد هستیم که خودروی افرادی خاص می‌توانند بنزین آزاد در همان جایگاه تهیه نمایند. در هر صورت نیاز به نظارت بیشتر متولیان امر بر جایگاه‌های سوخت و کارکنان این جایگاه‌ها می‌باشد تا حقی از شخصی ضایع نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.