حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بقاع متبرکه؛ قطب فرهنگی و پناهگاه جوانان
    ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
    شناسه : 11633
    بازدید 1166
    4
    دریانیوز// بقاع متبرکه در هر منطقه ای بایستی به قطب فرهنگی و پناهگاه جوانان در مقابل آسیب های اجتماعی تبدیل شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان به قطب فرهنگی تاکید کرده‌اند و ضرورت دارد در استان ها و شهرهای مختلف این مهم توسط اوقاف و سایر سازمان ها ونهادهای فرهنگی ومذهبی محقق شود.حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیتی مناسب برای برگزاری مراسمات فرهنگی و ملی ومذهبی و حتی اجتماعی و... است و بایستی زمینه تحقق آن فراهم شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بقاع متبرکه در هر منطقه ای بایستی به قطب فرهنگی و پناهگاه جوانان در مقابل آسیب های اجتماعی تبدیل شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان به قطب فرهنگی تاکید کرده‌اند و ضرورت دارد در استان ها و شهرهای مختلف این مهم توسط اوقاف و سایر سازمان ها ونهادهای فرهنگی ومذهبی محقق شود.حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیتی مناسب برای برگزاری مراسمات فرهنگی و ملی ومذهبی و حتی اجتماعی و… است و بایستی زمینه تحقق آن فراهم شود.

    در استانی مانند هرمزگان که همواره بخش فرهنگی، مذهبی، قرآنی و… مورد غفلت توجه قرار گرفته و فقط به حوزه اقتصادی توجه شده که البته مردم استان از منافع اقتصادی استان نیز سهمی ندارند و به همین دلیل هرمزگان در صدر استان های دارای فقر و فلاکت، بیکاری و گرانی است و از طرفی دیگر این استان در حوزه فرهنگی، قرآنی و… در فقر قرار دارد. درحالیکه یک دهه از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور می گذرد که سهمیه استان ها نیز مشخص شد، اما خانواده های هرمزگانی همچنان برای آموزش قرآن به فرزندان شان با مشکل مواجهند و موسسات غیردولتی قرآنی که وظیفه آموزش حفظ قرآنی را برعهده دارند، مورد حمایت قرار نداشته و در این سال ها برخی غیرفعال وبرخی نیمه فعال شدند .

    حداقل انتظاری که هرمزگانی ها داشتند این بود که در حرم های مطهر امامزادگان وبقاع متبرکه در سطح استان دوره های آموزشی حفظ و قرائت قرآن بصورت دائمی برگزار می شد که این مهم محقق نشد. از طرفی دیگر بایستی در این اماکن مقدس اساتید اخلاق حضور داشته باشند تا مردم از وجودشان بصورت دائم بهره مند شوند ودر حوزه معنوی بتوانند خودسازی کنند که در این بخش نیز اقدام مناسبی صورت نگرفته است. یکی از موضوعاتی که روز دوشنبه در مراسم غبارروبی حرم مطهر امامزاده سیدمظفر علیه السلام در حضور شهردار و دو عضو شورای شهر بندرعباس نیز مطرح کردم و قبلا نیز در روزنامه نوشته بودیم ، این است که ضرورت دارد در حرم های امامزادگان وبقاع متبرکه برای کودکان و نوجوانان ست های بازی ورزشی و… نصب شود و برنامه های تفریحی و… جذبشان اجرا شود که البته شهردار بندرعباس با این موضوع موافق بود و اعلام کرد در حرم مطهر امامزاده سیدمظفر علیه السلام ست بازی برای کودکان و نوجوانان نصب می کنند.

    البته امیدواریم این روند ادامه یابد و در تمامی حرم های امامزادگان و بقاع متبرکه و حتی مساجد ست بازی تاب وسرسره و حتی وسایل ورزشی و… نصب شود تا کودکان و نوجوانان در این اماکن بازی و تفریح و ورزش کنند و جذب مساجد و حرم ها و اماکن مذهبی و فرهنگی شده واز آسیب های اجتماعی مصون بمانند. یکی از برنامه های اوقاف در کنار سایر سازمان ها، پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی است که غول آسیب های اجتماعی در استان هرمزگان روزبه روز قوی تر شده و قشر نوجوان و جوان استان را بلعیده که بایستی اقدامات اساسی صورت گیرد و جذب این اقشار به سمت اماکن مذهبی و فرهنگی و ورزشی و…. باعث می شود از آسیب های اجتماعی دور بمانند. بایستی برنامه های جذاب فرهنگی، مذهبی، تفریحی و… در این اماکن برگزار شود تا بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و پناهگاه نوجوانان و جوانان از آسیب های اجتماعی تبدیل شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.