حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بسیج و سپاه در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت مشارکت خواهند کرد
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
    شناسه : 8432
    بازدید 1409
    5
    فرمانده سپاه بندرخمیر: دریانیوز// مصطفی مهران‌پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به همراه حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با سرهنگ حمید کمالی فرمانده سپاه شهرستان بندرخمیر به منظور تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دیدار و گفتگو کردند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مصطفی مهران‌پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به همراه حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با سرهنگ حمید کمالی فرمانده سپاه شهرستان بندرخمیر به منظور تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دیدار و گفتگو کردند.
    معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در این دیدار گفت: به‌دلیل چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی که در سطح جهان وجود دارد توجه به منابع طبیعی و کاشت درخت به منظور افزایش سرانه فضای سبز جهانی در دستور کار کشورها قرار گرفته است. مصطفی مهران‌پور افزود: طی چند دهه گذشته به دلیل تغییرات طبیعی و انسانی، تغییرات زیادی در طبیعت به وجود آمده است. مهران‌پور عنوان کرد: بیابانی شدن و کاهش منابع آبی در همه دنیا وجود دارد و مخاطرات منابع طبیعی حد و مرز نمی شناسد و تمامی جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. وی بیان کرد: همه کشورهای دنیا این موضوع را پذیرفتند که برای نجات زمین باید کارهای اساسی صورت گیرد. مهران‌پور اظهارداشت: در ایران نیز برنامه‌ریزی شده است که طی چهار سال یک میلیارد نهال در کشور کاشته شود.
    معاون فنی اداره کل منایع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عنوان کرد: سالانه در کشور ۲۵۰میلیون اصله نهال کاشته می‌شود که در سال جاری سهمیه استان هرمزگان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال می باشد. وی خاطرنشان کرد: از این تعداد نهال، سه میلیون اصله نهال حرا و سه میلیون و پانصد هزار اصله انواع نهال‌های دیگر می باشد که در استان کشت خواهد شد.
    مهران‌پور گفت: رهبر انقلاب به موضوع درخت و درختکاری اهمیت زیادی می دهد و در اسفند سال گذشته نیز با کاشت سه نهال این موضوع را نشان دادند که اگر هر ایرانی بتواند در سال سه اصله نهال بکارد به هدف‌گذاری یک میلیارد در طی چهار سال به راحتی دست خواهیم یافت. وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج به دلیل ارتباط گسترده که با مردم دارند می‌توانند حلقه متصل کننده منابع طبیعی و مردم باشند تا بتوانیم این طرح را در بین مردم ترویج و نهادینه نماییم. این مسئول ادامه داد: در بحث درخت کاری و نهال کاری، سپاه و بسیج همیشه پای کار بوده‌اند و کارهای خوبی توسط این نهاد انجام شده است.
    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر نیز در این دیدار گفت: در سال جاری سهمیه شهرستان بندرخمیر کاشت ۶۵۰ هزار اصله نهال می باشد که ۱۵۰هزار اصله، نهال حرا و ۵۰۰هزار اصله، انواع نهال‌های دیگر می باشد. حسن کشت‌گر افزود: در شهرستان بندرخمیر سه نهالستان وجود دارد که می‌توانند بیش از یک میلیون اصله نهال در سال تولید نمایند و نیاز نهال شهرستان را برطرف کنند.
    کشت‌گر اظهارداشت: احیا و توسعه جنگل، زراعت چوب، توسعه پوشش گیاهی مناطق مرکزی و بیابانی و توسعه فضای سبز برنامه اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور می باشد. وی گفت: مقابله با بیابان زایی و تثبیت ماسه های روان و جلوگیری از پدیده گرد و غبار، توسعه جنگل، فضای سبز و بوستان‌های روستایی، توسعه زراعت چوب برای تامین بخشی از نیازهای چوبی کشور و بازسازی عرصه های تخریب شده با همکاری صنایع و معادن خیرین و سایر دستگاه های مرتبط از جمله اهداف این طرح می باشد.
    در ادامه فرمانده سپاه بندرخمیرعنوان‌کرد: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر طی یک سال اخیر توانسته است فعالیت های بسیار خوب، جهادی و انقلابی در سطح شهرستان اجرا نماید. سرهنگ حمید کمالی اظهارداشت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور فرمان رهبر معظم انقلاب است که برای همه ما به عنوان یک تکلیف تلقی می شود.
    سرهنگ کمالی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک شهرستان بندرخمیر باید گونه‌هایی در این شهرستان کاشته شود که با این شرایط مطابقت داشته باشد. وی گفت: ما در مجموعه سپاه و بسیج آمادگی کامل داریم که برای اجرای بهتر این طرح همکاری لازم را داشته باشیم. سرهنگ کمالی خاطرنشان‌کرد: بسیج برخواسته از مردم است و بدنه مردمی دارد و در کارهایی که برای مردم انجام می‌شود قطعاً مشارکت خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.