حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بررسی تحولات جهانی  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
    ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
    شناسه : 11493
    بازدید 1185
    2
    چرا باید از فلسطین دفاع کرد!؟ دریانیوز// تنها حکومت و حامی رسمی مردم مظلوم فلسطین در جهان ، که از همان آغازین روزهای تاسیس، هیچگاه رژیم غاصب و کودک کُش صهیونیستی را به رسمیت نشناخت و ندای دفاع از قدس شریف را با صدای بلند فریاد زد، جمهوری اسلامی ایران است.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تنها حکومت و حامی رسمی مردم مظلوم فلسطین در جهان ، که از همان آغازین روزهای تاسیس، هیچگاه رژیم غاصب و کودک کُش صهیونیستی را به رسمیت نشناخت و ندای دفاع از قدس شریف را با صدای بلند فریاد زد، جمهوری اسلامی ایران است.
    آرمان انسانی نابودی ظلم با شعار محوری مرگ بر اسرائیل که ریشه در دل و جان مردم ایران دارد بواسطه رهبران این نظام، حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای مدظله العالی به عنوان یک ارزش فطری جهان شمول همواره برای مبارزه با نظام سلطه حاکم بر جهان مورد توجه بوده است. هرچند این شعار هیچ گاه بر مذاق برخی صاحب نظران داخلی خوش نیامد، و آن را دشمنی با دنیا تلقی کردند، ولی روزگار آنقدر چرخید و چرخید تا روی دیگرش نمایان شد، تا امروز که شعار مرگ بر اسرائیل از پایگاه های بسیج محلات و نمازهای جمعه ایران به کف خیابان های لندن و پاریس رسید و ثابت کرد مبارزه عملی با ظلم و رسیدن به صلح از راهروهای سازمان های به اصطلاح حقوق بشری هرگز نمی گذرد.

    از همان زمانی که اسرائیل در «یوم النکبه «( ۱۴ مه سال ۱۹۴۸) با دستان خبیث انگلستان و حمایت غرب رسما اعلام موجودیت کرد، تا به امروز که طرح های گوناگونی برای حل و فصل موضوع فلسطین یا در حداقل ترین شکل آن یعنی به رسمیت شناختن این رژیم منحوس در جهان صورت گرفته است، عده ای ساده لوحانه به موضوع نگاه کرده اند و نتیجه آن چیزی جز فریب خوردگی حکام برخی کشورهای عرب در مقابل مکر و حیله همیشگی غربی ها نبوده و بعد آنکه سرافکندگی هر چه بیشترمردم مظلوم فلسطین و دست درازی هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی به این سرزمین مقدس را در پی داشته است. اکنون که بواسطه عملیات شجاعانه و حساب شده فرزندان فلسطین تحولات عظیمی در افکار عمومی دنیا نسبت به ذات کودک کش رژیم صهیونیستی نمود پیدا کرده و از طرفی به علت ناتوانی اسرائیل در مدیریت حواشی جنگ و ضربات سخت وارد شده از سوی جبهه مقاومت، این شجره ملعونه هر روز جنایات سنگین تری را بر مردم غیر نظامی ولی شجاع و مومن غزه وارد می کند تا بر همگان ثابت شود که اسرائیل همان غده سرطانی است که امام خمینی (ره) آن را معرفی کرد. در متن زیر نمونه هایی از واکنش هایی بین المللی نسبت به حوادث غزه را مرور می کنیم هر چند که نمونه ای باشد از موج خروشان دفاع از این مردم مظلوم در جهان.

    تعلیق از کار به خاطر لایک آزادی
    رسانه‌های انگلیسی از تعلیق کاری ۶ خبرنگار شبکه بی بی سی، به خاطر انتشار پست هایی در حمایت از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی خبر داده‌اند. روزنامه فایننشال تایمز مدعی است که این شبکه خبری قوانین بی طرفانه‌ای دارد که فعالیت های خبرنگاران این رسانه حکومتی را در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کند .پستهایی که توسط خبرنگاران سرویس عربی بی بی سی از جمله خبرنگاران این رسانه در مصر و لبنان توئیت و یا لایک شده‌اند محتوایی در حمایت از فلسطین و یا انتقاد از مواضع رژیم صهیونیستی داشته‌اند. بی بی سی در بیانیه‌ای در این زمینه گفته ما فورا تحقیقاتی را در این زمینه انجام می‌دهیم. ما اتهامات مربوط به نقض دستورالعملهای تحریریه را با جدیت دنبال می‌کنیم و اگر نقض و تخلفی صورت گرفته باشد اقدام خواهیم کرد. فایننشال تایمز می‌گوید جرم یکی از این خبرنگاران این است که پستی را لایک کرده که در آن جنبش مبارزان فلسطینی را به عنوان مبارزان آزادی توصیف کرده است.

    هالیوودی ها و مردم غزه
    شماری از بازیگران درجه یک هالیوودی در نامه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خواستار آتش‌بس اسرائیل و غزه شدند و گفتند شفقت باید غالب شود.۵۵ هنرمند برجسته از صنعت سرگرمی در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن خواستار برقراری آتش بس در غزه و اسرائیل شدند. در این نامه آمده است: ما از دولت شما و همه رهبران جهان می‌خواهیم که به جان همه در سرزمین مقدس احترام بگذارند و خواستار برقراری آتش‌بس بدون تأخیر و تسهیل آن و پایان بمباران غزه و آزادی امن گروگان‌ها باشند.

    * فعالیت بسیج لندن و پاریس!

    لندن
    به تازگی نشریه تایمز انگلیس در خبری با استناد به پلیس این کشور، مدعی شده که اعتراضات گسترده روزهای اخیر در انگلستان در حمایت از ملت فلسطین که مثلا به طور خاص در لندن شاهد راهپیمایی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده‌ایم، تا حدود زیادی کارِ ایران و عوامل و نیروهای وابسته به این کشور است و آنها قصد دارند جو و فضای حاکم بر انگلیس را به نفع خود آشفته کرده و به هم بریزند. البته نشریه تایمز تأکید کرده که دستگاه‌های ضدجاسوسی و امنیتی انگلیستان به نحوی جدی در حال کار روی این پرونده هستند. در این راستا، اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان دیدار با دانش آموزان و دانشجویان ضمن اشاره به این موضوع به کنایه فرمودند: «یک ابلهی پیدا می‌شود و می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است. لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند!»
    پاریس
    حامیان فلسطین از ملیت‌های مختلف در میدان جمهوری پاریس به خیابان‌ آمدند و جنایت‌های رژیم اسرائیل را در باریکه‌ غزه محکوم کردند. بیش از ده سازمان چپ فرانسه، سازمان‌های حقوق بشر، شهروندان فرانسوی، عرب‌ها و آفریقایی‌ها در تظاهرات ضد صهیونیستی در پاریس شرکت کردند. تظاهرکنندگان در میدان جمهوری پاریس، پایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در غزه خواستار شدند. حامیان فلسطین همچنین پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را در دست داشتند و بر آزادی سرزمین فلسطین و پایان نسل‌کشی فلسطینیان ساکن غزه توسط صهیونیست‌ها تاکید کردند. تظاهرکنندگان، دولت فرانسه را شریک جرم در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه دانستند و تاکید کردند : دولت فرانسه متحد اسرائیل است، اما مردم فرانسه از ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

    فلسطین مسئله اول تمام دنیا
    پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته بودند: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.! ولی اتفاقات اخیر و حرکت های خود جوش مردمی در دنیا که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جریان است، نشان می دهد موضوع فلسطین، نه تنها مسئله اول جهان اسلام محسوب می شود بلکه اکنون مسئله فلسطین به مسئله اول تمام آزادی خواهان دنیا تبدیل شده است . در این میان توده های مردم و آزادی خواهان جهان با شعار آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل به میدان مبارزه پا نهاده اند و آرمان نابودی این غده سرطانی هر روز رنگ و بویی تازه به خود می گیرد تا ثابت شود انقلاب اسلامی ایران توانسته آرمان های اصیل خود را به جهان صادر کند چرا که این آرمان ها دارای ابعاد انسانی و فطری اند و لذا اگر هم ده ها سال از طرح آن گذشته باشد بازهم تحقق آن حتمی خواهد بود و نابودی اسرائیل و بازگشت فلسطینیان از سراسر دنیا به سرزمین مادری شان چیزی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.