حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • برخي افراد با رفتارهايشان بدنبال ضربه زدن به وجهه روحانيت و اسلام هستند
    ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۴:۱۸
    شناسه : 11675
    بازدید 1311
    8
    يعقوب دبيري نژاد نائب رئيس شوراي شهر بندرعباس: دریانیوز// يعقوب دبیری نژاد عضو شوراي اسلامي شهر بندر عباس در نطق پيش از دستور خود گفت: اين روزها كه توجهات به سمت جنايات صهیونيست متوجه است لازم مي‌دانم نسبت به نفوذي هاي داخلي يهوديان مخفي كه به يهوديان آنوسي معروفند هشدار دهم.سابقه يهوديان آنوسي در ايران يك واقعيت تاريخي و مستند است كه احتمال نفوذ آنان حتي در نزديكي خود ما وجود دارد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// يعقوب دبیری نژاد عضو شوراي اسلامي شهر بندر عباس در نطق پيش از دستور خود گفت: اين روزها كه توجهات به سمت جنايات صهیونيست متوجه است لازم مي‌دانم نسبت به نفوذي هاي داخلي يهوديان مخفي كه به يهوديان آنوسي معروفند هشدار دهم.سابقه يهوديان آنوسي در ايران يك واقعيت تاريخي و مستند است كه احتمال نفوذ آنان حتي در نزديكي خود ما وجود دارد.
    به گزارش خبرنگار دریا، جریانی که نه از سر جهل و نادانی، بلکه با قصد و غرض به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمین هستند و با نیات و اهداف پلید خود منتظر فرصتی هستند تا با تندروی یا کندروی به اعتقادات مردم ضربه بزنند و در این راه ظاهر خود را از هر مسلماني دلسوزتر نشان می دهند. همچون مستر جیکاک که توسط ویلیام دارسی یهودی الاصل و کاشف نفت در جنوب ایران، مامور می شود تا به خوزستان سفر نماید و با سواستفاده از اعتقادات دینی و مذهبی مردم، آنان را از فکر اعتراض به قرارداد ننگین ۹۹ ساله انحصار نفت منصرف نمایند.
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مستر جیکاک با کسب اطلاع از احترام مردم به روحانیون، خودش را به لباس روحانیت در آورد و روضه امام حسین برگزار می کرد. مستر جیکاک انگلیسی، تا جایی پیش رفت که خود را نظر کرده امیرالمومنین و از سادات معرفی و معجزاتی هم ارائه و احکام اسلامی را تفسير مي کرد. وی ادامه داد: در این میان اما مستر جیکاک یک شعار معروف نیز داشت” هرکس مهرعلی(ع) دارد، نفت ملی نمی خواهد”. هرکسی که از منافع نفت صحبت می کرد توسط مستر جیکاک به حرام زادگی یا خروج از اسلام محکوم می شد. مشابه همانهایی که در شهرداری بندرعباس، قصد آسفالت محلات را داشتند اما با تفسیر نادرست از خطبه امام علی (ع) به کار انتخاباتی محکوم شدند.
    دبیری نژاد عنوان کرد: مواظب باشيم كه هنوز هم یهودیان آنوسی یا به اصطلاح یهودیان مخفی در ایران مشغول فعالیتند که ماموریت دارند تا با ادعای مسلمانی به ارکان تصمیم گیری نظام نزدیک شوند و در فرصت مناسب به اسلام و ایران ضربه بزنند. باید حواسمان باشد تا در دام این فرقه حیله گر نیفتیم. نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: به قول مهدی خزعلی، مولف و نویسنده اصلاح طلب که می گوید: «ما با هم وطنان یهودی هیچ مشکلی نداریم و آن‌ها را برادران هم‌میهن خویش می‌دانیم. مشکل ما با آنوسی‌ها است که با تظاهر به اسلام، می‌خواهند ریشه اسلام و مسلمین را بزنند. اگر صادق باشند و به دین نیاکان خود، یک خاخام یهودی شوند، آن‌ها را در آغوش گرفته و از حقوق شهروندی آن‌ها دفاع خواهیم کرد. وقت جلسه مجال تشریح بیشتر این موضوع را نمی دهد اما علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فرقه می توانند به کتاب «نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام» نوشته یوسف رشاد نویسنده مصری مراجعه نمایند تا با بخشی از این حیله‌گری ها آشنا شوند.
    وی تصریح کرد: سو استفاده از اعتقادات مردم ریشه‌های قدیمی تری هم دارد، که شروع نامبارک آن را باید به نیرنگ و خدعه عمروعاص و شعار “لا حکم الا لله” خوارج در جنگ صفین نسبت داد. مواظب باشیم عمروعاص و آنوسی های های زمانه، برای متوقف نمودن قطار خدمت به مردم و توقف فعالیت های شهرداری ، انتخابات مجلس را بر سر نیزه نکنند و شعار لاحکم الا لله سر ندهند. نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: عمر و عاص نیز در مذاکره با ابوموسی اشعری به یک معامله برد برد رسید و به خیال خام خود امام علی (ع) را از خلافت عزل و معاویه را امیرالمومنین نامید.

    امام علی(ع) در پاسخ به واقعه حکمیت و فریب ابوموسی اشعری توسط عمر و عاص خطاب به خوارج نهروان در خطبه ۱۲۱ فرمودند: پس به شما گفتم: اين كار اهل شام (كه به وسيله‏ بر سر نيزه زدن قرآن از ما صلح مى ‏طلبند) ظاهرش ايمان و خداپرستى و باطنش ظلم و ستم است و اولش مهربانى و آخرش پشيمانى (اكنون كه شكست خورده ‏اند اظهار دوستى و يگانگى مى ‏نمايند ولى چون تسلط يابند به شما ظلم و ستم خواهند نمود و آنگاه از اين دلسوزى بر آنها پشيمان خواهيد شد و سودى نخواهد داشت) پس رويه خود را تعقيب كنيد و به راهى كه مى ‏رفتيد ادامه دهيد و براى جهاد و جنگ (با ايشان) دندان به روى دندان نهيد (شكيبا باشيد تا به فتح و فيروزى برسيد) و به سوى فرياد كننده ‏اى كه فرياد می كند (معاويه و عمرو ابن عاص، كه شما را به قرآن فریب می دهند) متوجه نشويد كه اگر درخواست او پذيرفته شود گمراه گرداند (زندگى را بر شما سخت و سرگردانتان مى ‏نمايد) و اگر اعتنایى به او نشود ذليل و خوار خواهد شد.
    وی افزود: همکاران عزیز و مدیران شهرداری دقت کنند که عمر و عاص زمانه هنوز قرآن بر سر نیزه دارد و مستر جیکاک، مهر علی را بهانه كارشكني امورات مردم قرار داده است. عمروعاص زمانه خطبه حکمیت می خواند و نیرنگ و خدعه کارشکنی در امورات مردم را پیاده می کند. مستر جیکاک زمانه از مهر علی و مضرات انتخابات مجلس می گوید و در پشت پرده شبانه روز مشغول فعالیت انتخاباتی است. دبیری نژاد بیان کرد: ای کاش همینقدر مردانگی و شرافت داشتید و لااقل با شهامت می ایستادید و ديدگاه انتخاباتي خودتان را بيان مي نموديد. چه اشکالی دارد یکبار هم که شده ظاهر و باطنتان یکی باشد. مگر شورا خود يك نهاد مدني برآمده از راي مردم نيست؟ حضور اعضاي شورا نيز در فعاليت هاي انتخاباتي هيچ منع قانوني ندارد آنچه خلاف قانون است استفاده از امكانات شهرداري و دولت در انتخابات است كه اگر سر سوزني اتفاق افتاده بود در كوه و صحرا جار مي زديد. چرا مي ترسيد كه مردم بدانند براي كدام كانديداي مجلس فعاليت مي كنيد؟ به جاي بگم بگم و تهمت زدن مصاديق را بيان كنيد.
    وی اضافه کرد: ای کاش برخی خواص امروز همان مقدار ناچیز، از شهامت عمروعاص را داشتند که در پاسخ به دعوت معاویه برای جنگ با امام علی (ع) گفت: اى معاویه! دینم را به تو نمى دهم که در مقابل آن به دنیا هم نرسم، بنگر که چه باید بکنى؟!» آری عمر و عاص، حکومت مصر را بهای آخرت خویش قرار داد و چه حقیر عمرو عاص هایی را این روزها شاهدیم که شرف و انسانیت و آخرت خود را چه ارزان به دنیای دیگران می فروشند.عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: فراموش نکنیم در طول تاریخ عمرو عاص ها و مستر جیکاک‌ها بیش از هر کس دیگری سنگ دین و دیانت و دفاع از اسلام را بر سینه می زدند. مقایسه عمر و عاص یا مستر جیکاک با برخی افراد که با مکر و خدعه و سوء استفاده از اعتقادات دینی مردم در پی دستیابی به خواسته های نامشروع خود هستند شاید توهین به عمروعاص و مسترجیکاک باشد.
    دبیری نژاد گفت: شاید برخی اظهار فضل های گاه و بیگاه و غلط اندر غلط برخی افراد را باید ناشی از جهل آنان دانست که امام علی علیه السلام فرموده است: زبان خردمند پشت دل او است (عاقل آنچه بگويد نخست نيك و بد آن را به عقل خويش سنجيده و آنگاه مى گويد) و دل احمق پشت زبان او است (بى خرد و نفهميده آنچه خواست مى گويد سپس در درستى و نادرستى و سود و زيان آن انديشه مي كند.)وی ابراز کرد: در نهایت اما باید حساب احمق و نادان را از حساب عالم بی عمل جدا نمود. چرا که اگر این کارشکنی ها ناشی از جهل و حماقت است که فبها و گناهی بر مجنون و دیوانه نوشته نمی شود و اگر با علم و اطلاع است که وا اسفا. رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) در (بحار ج۱ص۲۰۸) فرمودند: کسى که بدون علم كاري انجام دهد فسادش بیشتر از اصلاحش است و آنچه را فساد مى کند، بیشتر از چیزى است که اصلاح مى کند.
    این عضو شورا خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه ۵ سوره جمعه می فرماید ” مثال کسانی که به دستورات تورات، تکلیف شدند، ولی حق آن را ادا ننمودند، همانند الاغی است که کتاب هایی با خود حمل کند (و از کتاب ها بهره ای نبرد جز سنگینی بار آن!) پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: دوزخیان از بوی گند عالم بی‏عمل، در آزارند. مواظب باشيم اگر حرفي مي زنيم، كسي را نصيحت مي كنيم و يا حتي امر به معروف مي كنيم. اولين شرط آن عمل به آن است وگرنه مشمول احاديث نبوي و آيات قرآني در مذمت عالم بي عمل خواهيم بود. نایب رئيس شوراي شهر بندرعباس با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفت: مواظب باشيم انتخاب افراد در خبرگان باعث حاشيه سازي هاي گذشته نشود. در خصوص اين قبيل افراد در جلد ١٠ صحیفه امام صفحه ۲۷۸ از بیان امام خمینی ره نقل شده: آنقدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی‌خورد! مصداق همين بيان امام متاسفانه در رفتار و اعمال برخي افراد است كه به عمد يا سهو بدنبال ضربه زدن به وجهه روحانيت و اسلام هستند. مواظب باشيم گرفتار نفوذ مستر جيكاك ها و عمر و عاص ها نشويم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.