حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • باز الحاق و باز بوی تفرقه
    ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
    شناسه : 10879
    بازدید 1272
    15
    دریانیوز//بازی انتزاع و ایجاد تفرقه بین مردم استان‌های هرمزگان و فارس با سفر رییس جمهور به استان فارس دوباره آغاز شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//بازی انتزاع و ایجاد تفرقه بین مردم استان‌های هرمزگان و فارس با سفر رییس جمهور به استان فارس دوباره آغاز شد.در اواخر عمر دولت دهم بود که موضوع اتصال استان فارس به دریا مطرح و مصوب شد پنج روستا در شهرستان پارسیان استان هرمزگان به لامرد در استان فارس داده شود تا استان فارس نیز به دریا اتصال پیدا نماید.

    این موضوع از همان ابتدا با واکنش منفی مردم، نمایندگان و برخی مسئولان استانی همراه بود و این امر که بوی نفاق از آن بلند می‌شود به مدت قریب به ده سال است که مسکوت مانده و اجرایی نشده‌است اما در سفر اخیر رییس جمهور به استان فارس، در جلسه شورای برنامه‌ریزی این استان، رییس‌جمهور دستور بررسی و تعیین تکلیف این مصوبه در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی را با حضور مسئولان دو استان داده‌است.

    موضوعی که در اولین دور سفر رییس‌جمهور به هرمزگان، آیت‌الله رئیسی در نشست خبری خود با خبرنگاران عنوان کرد که موضوع اتصال استان فارس به دریا در دستور کار دولت نمی‌باشد. در حال حاضر مطرح شدن این موضوع تنها باعث نفاق و تفرقه بین مردم دو استان هرمزگان و فارس خواهد شد.

    دو استانی که همواره از روابط خوبی با هم برخوردار هستند اما مطرح و پیگیری موضوعات این چنینی، ضربه به این دوستی و قرابت بین مردم دو استان می‌باشد. تصویب لوایحی که کار کارشناسی درستی بر روی آن صورت نگرفته است تنها باعث خسران برای مردم خواهد شد. مردم هرمزگان همواره نشان داده‌اند مردمی صبور و محجوب هستند اما در زمینه‌هایی که باعث از بین رفتن تمامیت ارضی آنها خواهد شد خواهند ایستاد و مطرح کردن موضوعاتی که در گذشته هم معلوم شده نادرست است، تنها باعث کشمکش بین مردم دو استان می‌شود.

    اکنون که به گفته رئیس‌جمهور قرار است این موضوع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و با حضور مسئولان دو استان پیگیری شود، مردم استان از مسئولان به ویژه نمایندگان این استان انتظار دارند که با جدیت در مقابل هر گونه زیاده‌خواهی درباره تمامیت ارضی استان هرمزگان بایستند و از حق مردم هرمزگان دفاع نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.