حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازنشستگان تامین‌اجتماعی هرمزگان تکریم شدند
    ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۳۰
    شناسه : 9078
    بازدید 1127
    12
    به همت تامین‌اجتماعی هرمزگان دریانیوز// توسط اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// توسط اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد.
    با حضور عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان، دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان و جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی هرمزگان، همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد.مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. عباس اکبری افزود: سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان خدمات خود را از طریق هفده شعبه اصلی به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌کند. وی بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته‌اند که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود.
    اکبری اظهارداشت: ۱۰۴ هزار و ۷۲۸ نفر مستمری‌بگیران اصلی و تبعی هستند. وی عنوان کرد: از جمعیت مستمری‌بگیر استان هرمزگان، ۵۶ هزار و ۷۸۸ نفر مستمری‌بگیر اصلی و ۴۷ هزار و ۹۴۰ نفر مستمری‌بگیر تبعی هستند.مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: در سال گذشته سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان بیش از ۴۱ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت کرده است. اکبری عنوان کرد: از این مبلغ، بیش از ۳۹ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تعهدات بلند مدت و بیش از دو هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت بوده است. این مسئول بیان کرد: میزان پرداختی در تعهدات بلند مدت در استان هرمزگان و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد ۶۲درصدی برخوردار بوده است. همچنین میزان پرداختی در تعهدات کوتاه مدت نیز در سال گذشته ۳۴درصد بیشتر از سال قبل از آن است.اکبری با درخواست از صنایع و شهرداری‌ها گفت: بیشترین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در استان، از کارکنان صنایع و شهرداری‌ها بوده‌اند که بازنشسته شده‌اند اما اکنون دارای مشکلاتی هستند و نیاز است که این صنایع و نهادها در کنار کانون بازنشستگان قرار گرفته تا بتوانند مشکلات این قشر از جامعه را برطرف نمایند. وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات بازنشستگان در سراسر استان برطرف شود آنها با روحیه بهتر و امید بیشتری به زندگی ادامه می‌دهند.
    اکبری در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران گفت: یکی از خدماتی که بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آنهاست و این کار نیز در سال جاری در حال انجام است.اکبری اظهارداشت: سال گذشته مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان ۱۲ میلیون تومان بود که امسال این مبلغ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.وی عنوان کرد: سال گذشته در استان هرمزگان بیش از ۸۰۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نموده‌اند. وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا پایان سال دو هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نمایند.در ادامه مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان گفت: بازنشستگان گنجینه‌های کاری هستند که باید از آنها به خوبی استفاده کرد و این تجربیات را برای جوانان مستند نمود.دکتر غلامعباس مومنی افزود: اگر ما می‌خواهیم آینده خوبی در انتظار ما باشد باید تکریم بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهیم و به آنها احترام بگذاریم.مومنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازنشستگان ما دارای مشکلاتی هستند که باید تلاش شود این مشکلات برطرف شود چرا که ما نیز بازنشسته می‌شویم و این مشکلات به ما هم می‌رسد.
    وی عنوان کرد: بازنشستگان بزرگترین سرمایه خود که همان جوانی است را برای خدمت به کشور در سنگرهای مختلف قرار داده‌اند و اکنون با این تجربیات گرانبها باید مورد احترام باشند. مومنی اظهارداشت: هر چقدر بازنشستگان مورد تکریم و احترام قرار گیرند، جوانان نیز بهتر کار می‌کنند و امید بیشتری خواهند داشت.وی بیان کرد: بازنشستگان سال‌های زیادی با سخت‌کوشی و تلاش برای سازندگی کشور تلاش کردند و آبادانی را برای کشور به ارمغان آوردند و همواره پشتوانه مهمی برای نظام هستند. مومنی عنوان کرد: کارهای درمانی خوبی در استان انجام شده‌است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا خدماتی که به بازنشستگان ارائه می‌شود خدمات مطلوبی باشد.رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی هرمزگان نیز در ادامه گفت: ۵۷ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هرمزگان قرار دارند. ارسلان حیدری افزود: از این تعداد ۲۴ هزار نفر در بندرعباس تحت پوشش کانون بندرعباس می‌باشند. حیدری عنوان کرد: در شهرهای بستک، سیریک، ابوموسی و کیش کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی وجود ندارد که در تلاش هستیم بازنشستگان بستک و کیش زیر نظر کانون بندر لنگه، بازنشستگان سیریک زیر نظر کانون میناب و بازنشستگان ابوموسی زیر نظر کانون بندرعباس قرار گیرند.وی خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید تعامل بیشتری بین کانون‌ها و مسئولان استان وجود داشته باشد تا خدمات در خور شأن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به آنها ارائه شود.
    قابل ذکر است؛ در پایان مراسم از جمعی از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و بازماندگان نمونه تحت پوشش تامین اجتماعی استان هرمزگان تقدیر شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.