حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازماندگی از تحصیل دانش آموزان محروم
    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
    شناسه : 9789
    بازدید 1275
    6
    دریانیوز// از یک طرف اعلام می شود که دریافت پول تحت هر عنوانی به غیر از کتاب و بیمه در مدارس دولتی ممنوع است و از آن طرف حتی برای تحویل کارنامه دانش آموزان بایستی والدین در برخی مدارس هزینه دهند واز طرفی به بهانه های مختلف از والدین کمک های اجباری درخواست می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// از یک طرف اعلام می شود که دریافت پول تحت هر عنوانی به غیر از کتاب و بیمه در مدارس دولتی ممنوع است و از آن طرف حتی برای تحویل کارنامه دانش آموزان بایستی والدین در برخی مدارس هزینه دهند واز طرفی به بهانه های مختلف از والدین کمک های اجباری درخواست می شود.

    در استانی مانند هرمزگان که در صدر استان‌های دارای رکورد فقر و فلاکت و بیکاری و گرانی است، والدین در روستاها و محلات محروم نه تنها توانایی کمک به مدرسه را ندارند که برخی حتی توانایی پرداخت هزینه های کتاب و بیمه را هم ندارند و گاهی می شنویم که برخی از والدین بدلیل عدم استطاعت مالی برای پرداخت همین هزینه ها مجبور می شوند یا تصمیم می گیرند فرزندان شان را در مدرسه ثبت نام نکنند و این دانش آموزان محروم و مستضعف، از تحصیل بازمی مانند. متاسفانه در بیشتر روستاها و محلات، خانواده های زیادی با مشکل تامین هزینه های تحصیل و… مواجهند. سال گذشته گزارشی از ترک تحصیلی دانش آموزان برخی مناطق از جمله تیرور میناب منتشر کردیم و امسال نیز خبرهای خوبی از این مناطق شنیده نمی شود که ضرورت دارد متولیان مربوطه در این حوزه اقدام عاجل مناسبی را داشته باشند.

    موضوع دیگر اینکه در حالی کلاس های درس از چند هفته آينده بازگشایی می شوند که خانواده های محروم دغدغه تامین لباس و کیف و کفش ونوشت افزار و… فرزندان دانش آموزشان برای رفتن مدرسه را دارند. متاسفانه خانواده های زیادی هستند که حتی برای معیشت فرزندان شان درمانده اند و توان پهن کردن سفره در سه وعده غذایی را هم ندارند وبرای درمان بیماری اعضای خانواده با مشکل مواجهند، با این شرایط چطور می توان انتظار داشت که آنها بتوانند برای فرزندان شان لباس و کفش و… تهیه کنند؟ در این شرایط بایستی نهادهای حمایتی، انقلابی، خیرین، صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان برای تامین لباس و کیف و کفش، نوشت افزار و… دانش آموزان بی بضاعت در استانی مانند هرمزگان که در فقر و فلاکت و محرومیت صدرنشین استان های کشور است، وارد گود شوند و این نیازها را تامین کنند تا دغدغه ای به دغدغه این خانواده های محروم اضافه نشود.

    از طرفی هم برای صبحانه، شیر و مواد غذایی دانش آموزان محروم استان بایستی چاره اندیشی شود تا از سوء تغذیه آنها جلوگیری شود. سرویس مدارس یکی دیگر از دغدغه والدین است و درحالیکه در اواخر مرداد هستیم، اما هنوز خبری از ساماندهی سرویس های مدارس و ثبت نام سرویس مدارس شنیده نمی شود و درصورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب، بطور حتم امسال نیز دانش آموزان و والدین شان برای تامین سرویس مدرسه با مشکل مواجه می شوند. بایستی تصمیمات بگونه ای باشد که دانش آموزان و بخصوص خانواده های محروم و مستضعف با مشکل مواجه نشوند و تحصیل رایگان به معنای واقعی رایگان شود و متولیان فقط بدنبال افزایش مدارس غیردولتی نباشند و شرایط بگونه ای نشود که محرومان کم کم از تحصیل بازبمانند و عدالت تحصیلی را شاهد نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.