حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • این هفته کلنگ نهضت ملی مسکن توسط استاندار به زمین می خورد؟
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۲۳
    شناسه : 8622
    بازدید 1394
    3
    بندرعباسی ها منتظر تحقق وعده استاندار دریانیوز//چهارشنبه دوهفته قبل بود که استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران وعده نمود تا دو هفته آینده (یعنی تا هفته جاری) کلنگ احداث 15 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به زمین زده می‌شود و این چشم انتظاری متقاضیان مسکن در این طرح ملی به پایان می رسد تا آنها نیز رویای خانه دار شدن شان تعبیر شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//چهارشنبه دوهفته قبل بود که استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران وعده نمود تا دو هفته آینده (یعنی تا هفته جاری) کلنگ احداث ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به زمین زده می‌شود و این چشم انتظاری متقاضیان مسکن در این طرح ملی به پایان می رسد تا آنها نیز رویای خانه دار شدن شان تعبیر شود.

    در حالی بیش از ۲۱ ماه از آغاز ثبت نام متقاضیان مسکن در کشور در طرح نهضت ملی مسکن می گذرد که در بندرعباس بدلیل آنچه که عدم الحاق اراضی مورد نیاز اجرای طرح می خواندند، کلنگ احداث طرح به زمین نخورد تا اینکه استاندار هرمزگان دوهفته قبل وعده کلنگ زنی ۱۵ هزار واحد را برای این هفته داد که بندرعباسی‌ها امیدوارند این وعده آخرین وعده برای شروع این ۱۵ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس باشد تا امید به خانه دار شدن به بندرعباسی ها برگردد و آنها برای سکونت در واحدهای مسکونی شان روزشماری کنند.

    بحران مسکن در بندرعباس و تاخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای مردم شده است و برخی حتی توان رهن و اجاره خانه مستقل را ندارند و اقدام به اجاره خانه اشتراکی، رفتن به خارج از شهر و… می کنند که عواقب ناخوشایندی دارد و برخی در آستانه آوارگی قرار دارند و گاهی شنیده می شود بدلیل افزایش چند برابری رهن واجاره و تحمیل مشکلات اقتصادی بر خانواده های متوسط و محروم، سرپرست خانواده ای تحمل این فشارها را نداشته و اتفاق غیرقابل باوری رخ داده است که هشداری است برای مسئولانی که در اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و… و از جمله طرح نهضت ملی مسکن تعلل می کنند و گویا از اثرات زیان بار این تاخیرها و تعلل‌ها اطلاع ندارند.

    گرچه گفته می‌شود ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد بیشتر خانواده‌های مستاجر در کشور صرف اجاره می‌شود که این موضوع در بندرعباس برای برخی از خانواده‌ها، این عدد بیش از درآمد و گاهی چند برابر درآمدشان است و خانواده هایی هستند که توان پرداخت ودیعه رهن و اجاره را نیز ندارند و از خیرین و موسسات خیریه و نیکوکاری درخواست حمایت و کمک دارند.

    طرح نهضت ملی مسکن در صورتیکه در سال ۱۴۰۰ در بندرعباس وارد فاز اجرا شده بود، امسال سال واگذاری واحدهای مسکونی بود که متاسفانه بدلیل سوء تدبیر و ضعف مدیریت و بی‌توجهی به نیاز مردم این شهر، همچنان کلنگ احداث این طرح ملی به زمین نخورده است و بسیاری از شهروندان از خانه دار شدن ناامید شده اند.

    انتظار می رود طبق وعده استاندار هرمزگان برای کلنگ زنی احداث ۱۵ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس ودر هفته جاری محقق شود و عملیات اجرایی این پروژه ها بصورت جهادی آغاز شود تا اینکه در سال آتی، واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود و از طرفی دیگر ضرورت دارد ثبت‌نام از متقاضیان جدید نیز آغاز شود و ساخت مسکن برای آنها نیز در ادامه این طرح قرار گیرد.

    همچنین بایستی مشکلات متقاضیان ثبت نام شده و عدم تاییدشان بررسی شود و واجدین شرایط نیز تایید شوند و متولیان مربوطه پاسخگوی متقاضیان ثبت نام کننده باشند. بطور حتم شروع این پروژه ۱۵ هزار واحدی باعث امیدواری متقاضیان مسکن و بی خانمان ها در بندرعباس به خانه دار شدنشان شده و از طرفی دیگر بر بازار پرحباب قیمت مسکن و رهن و اجاره در بندرعباس که نبضش در دستان دلالان و مافیای مسکن است، اثرات مثبتی خواهد داشت و بطور حتم از این حباب کاسته می‌شود.

    بندرعباسی‌ها منتظرند این هفته وعده عالی ترین مقام دولت سیزدهم در هرمزگان برای کلنگ‌زنی ۱۵هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس محقق شده و عملیات اجرایی این طرح ملی در مرکز هرمزگان وارد فاز اجرا شده تا اینکه در سال آتی، واحدهای مسکن به متقاضیان ثبت نام شده تحویل شود و بسیاری از خانواده‌های بی‌خانه در بندرعباس خانه دار و صاحبخانه شوند.

    طرح نهضت ملی مسکن مهمترین طرح دولت سیزدهم برای احداث چهارمیلیون مسکن در کشور بوده که بایستی موانع اجرای آن با سرعت برطرف شود و با کسانی که در مسیر اجرای این طرح ملی اختلال ایجاد می کنند، برخورد قاطعانه شود تا مردم را به مهمترین طرح مسکن دولت برای خانه دار شدن ناامید نکنند.

    از طرفی دیگر اخذ مالیات از خانه های خالی و برخورد با مشاوران املاک و صاحبخانه هایی که سقف اجاره را رعایت نمی‌کنند، بایستی تشدید شود تا بازار مسکن به ثبات برسد که آغاز اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در مهار این بازار بسیار اثرگذار است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.