حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3005 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اوردنچر بهتر است یا دندان مصنوعی متحرک؟
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۴:۳۴
    شناسه : 13567
    بازدید 1115
    7
    دریانیوز// استفاده از اوردنچر یا دندان مصنوعی متحرک از روش‌های مرسوم برای جبران جای خالی دندان‌ها است. افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند در زمان غذا خوردن یا تکلم به مشکل بر می‌خورند. همچنین نداشتن دندان باعث می‌شود که افراد نتوانند با اعتماد به نفس لبخند بزنند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز// استفاده از اوردنچر یا دندان مصنوعی متحرک از روش‌های مرسوم برای جبران جای خالی دندان‌ها است. افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند در زمان غذا خوردن یا تکلم به مشکل بر می‌خورند. همچنین نداشتن دندان باعث می‌شود که افراد نتوانند با اعتماد به نفس لبخند بزنند.

    اوردنچر چیست؟

    اوردنچر نوعی پروتز دندانی است که جایگزین چندین دندان از دست رفته یا کل قوس دندانی(هر فک) در بالا یا پایین می‌شود. این ترمیم با رنگ و درخشندگی دندان‌های طبیعی مطابقت دارد. بنابراین سایرین معمولا تشخیص نمی‌دهند که دندان‌های شما مصنوعی است و به‌سادگی مشکل بی دندانی شما برطرف می‌شود.چیزی که اوردنچر را منحصر به فرد می‌کند این است که روی دندان‌های طبیعی باقیمانده، یا یک یا چند ایمپلنت دندانی قرار می‌گیرد. این امر این نوع پروتز را به یک راه‌حل منحصر‌به‌فرد برای افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند تبدیل می‌کند.اگر فردی دارای مشکلاتی در بافت لثه یا استخوان باشد، استفاده از اوردنچر توسط متخصصان توصیه می‌شود.

    اوردنچر بر پایه ایمپلنت میله‌ای: در این روش، برای ثابت کردن اوردنچر در دهان، از یک نوار میله‌ای استفاده می‌شود. بدین ترتیب که دندانپزشک ابتدا پایه را جایگذاری کرده و سپس دندان مصنوعی را روی آن قرار می‌دهد.

    اوردنچر بر پایه ایمپلنت‌ توپی: تفاوت این نوع دندان مصنوعی با نوع بالا، در پایه آن است. هر دندان مصنوعی بر روی یک پایه توپی شکل قرار گرفته و ثابت می‌شود.

     

    دندان مصنوعی متحرک چیست؟

    بعد از توضیح درباره اوردنچر، نوبت به دندان مصنوعی متحرک می‌رسد. می‌توانید این نوع دندان مصنوعی را در موقع دلخواه بیرون بیاورید. اما باید مراقب باشید چرا که در زمان غذا خوردن یا تکلم، احتمال بیرون آمدن آن زیاد است.دندان مصنوعی متحرک که یکی از انواع دندان مصنوعی است، معمولا از رزین سخت، اکریلیک و فلز ساخته می‌شود و از یک پایه به رنگ لثه و تعدادی دندان مصنوعی تشکیل شده است. اصولا دندان مصنوعی متحرک روی برجستگی آلوئولی (استخوانی) باقی‌مانده که قبلا دندان‌های طبیعی را نگه می‌داشته است، قرار می‌گیرد تا این گونه به نظر برسند که بیمار هنوز مجموعه کاملی از دندان‌ها را دارد.دندانپزشکان با استفاده از چسب، سعی می‌کنند که آن را ثابت نگه دارند. اما بعضی بیماران با این روش راحت نیستند. بنابراین، خوردن غذاهای چسبنده یا سفت برای افرادی که از دندان مصنوعی متحرک استفاده می‌کنند مناسب نیست.معمولا دندان مصنوعی متحرک تا ۵ سال ماندگاری دارد و پس از گذشت زمان، نیاز است که برای تعویض آن به دندانپزشک مراجعه کنید. دندان مصنوعی متحرک نیز انواعی دارد که در پایین درباره آن‌‌ها توضیح می‌دهیم:

    دندان مصنوعی پارسیل یا تکه‌ای: هنگامی که بعضی از دندان‌های بیمار هنوز سالم هستند، از دندان پارسیل استفاده می‌شود. این نوع دندان مصنوعی شامل دندان‌هایی است که بسته به شرایط فرد در جاهای مختلف روی یک پایه قرار گرفته و جاهای خالی دهان را می‌پوشانند.باید بدانید که این روش معمولا زمانی استفاده می‌شود که فرد منتظر درمان کامل دندان‌های خود است. بدین معنی که پس از تکمیل درمان دندان‌های طبیعی، دندانپزشک این نوع دندان مصنوعی را با اوردنچر تعویض می‌کند.

    دندان مصنوعی متحرک اکریلیک:برای طبیعی‌تر به نظر رسیدن، این دندان مصنوعی از موادی تولید می‌شود که به رنگ لثه هستند. این روش هم مانند روش بالا به‌عنوان یک راهکار موقت تجویز می‌شود. یعنی بعد از گذشت زمان، باید با اوردنچر تعویض گردد.

    دندان مصنوعی ژله ای:استفاده از این مدل راحت‌ است و ظاهر نسبتا مطلوبی دارد. همچنین از بقیه گران‌تر است، چرا که از مواد باکیفیت‌تری تهیه می‌شود که از بروز حساسیت جلوگیری می‌کند.

     

    اوردنچر بهتر است یا دندان مصنوعی متحرک؟

    معمولا برای پر کردن جای خالی دندان‌ها، از ایمپلنت یا اوردنچر استفاده می‌شود. چرا که اصولی‌تر است و رضایت بیشتری برای بیماران دارد. دندان مصنوعی متحرک به‌عنوان یک درمان موقتی است و معمولا بعد از گذشت مدتی با اوردنچر جایگزین می‌شود.

    معایب استفاده از دندان مصنوعی متحرک شامل موارد زیر است:

    *احتمال بیرون آمدن آن زیاد است.

    *از نظر زیبایی ظاهری، نمی‌توان آن را با اوردنچر مقایسه کرد.

    *احتمال عفونت لثه یا آلرژی در زمان استفاده از آن وجود دارد.

    *ممکن است لثه را تحلیل ببرد.

    *باید به دقت تمیز شود و از نظر بهداشتی آزاردهنده است.

    *برای عادت کردن به آن، بیمار نیاز به زمان دارد.

    همچنین پیشرفت علم پزشکی باعث شده که افرادی که در بافت استخوان دچار مشکل هستند نیز بتوانند با جراحی استخوان فک، از اوردنچر استفاده کنند. بنابراین استفاده از دندان مصنوعی متحرک گزینه معقولی به‌شمار نمی‌رود. تنها مزیت آن، قیمت پایین‌تر است. البته در این مورد هم راه‌حل بهتری برای شما سراغ داریم.

    اوردنچر و دندان مصنوعی اقساطی در دندانپزشکی میخک

    اگر به فکر استفاده از اوردنچر یا دندان مصنوعی متحرک هستید، دندانپزشکی میخک ( https://mikhakdental.com/) این امکان را فراهم کرده‌است تا بتوانید هزینه دندان مصنوعی متحرک و اوردنچر را به‌صورت اقساطی و بدون ضامن با اقساط بلند مدت(تا ۲۴ ماه) بپردازید.

    منبع: اوردنچر بهتر است یا دندان مصنوعی متحرک

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.