حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اهالی «چاهو» گنو ، منتظر اجرایی شدن وعده‌های استاندار
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۵
    شناسه : 9050
    بازدید 1254
    11
    دریانیوز// کوه گنو یکی از نقاط گردشگری استان هرمزگان محسوب می‌شود که به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، در بسیاری از ایام سال گردشگران را به خود جذب می‌کند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کوه گنو یکی از نقاط گردشگری استان هرمزگان محسوب می‌شود که به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، در بسیاری از ایام سال گردشگران را به خود جذب می‌کند. این کوه پتانسیل این را دارد که به یک منطقه گردشگری در شمال شهر بندرعباس تبدیل شود و مردم استان و گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.
    در حال حاضر این منطقه به دلیل نداشتن امکانات، نتوانسته پاسخگوی خوبی برای گردشگران و حتی اهالی این منطقه باشد. گردشگرانی که به این منطقه مراجعه می‌کنند از نبود امکانات در رنج هستند، عدم وجود سرویس بهداشتی، نبود مکان‌های اسکان، نبود زیرساخت‌های گردشگری و … از جمله مشکلاتی است که گردشگران در مراجعه به منطقه با آن مواجه هستند. روستای چاهو یکی از روستاهای کوه گنو است که علاوه بر مشکلات ذکر شده، عدم آنتن دهی تلفن همراه، نداشتن آب شرب مناسب و نداشتن راه آسفالته به مسافت سه کیلومتر از دیگر مشکلات آنها می‌باشد. مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محیط زیست و منابع طبیعی استان در فروردین ماه سال جاری با حضور در ارتفاعات کوه گنو از روستای چاهو گنو بازدید و با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرده و از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شدند و در این بازدیدها، قول‌هایی توسط مسئولان برای رفع این مشکلات داده شده که اکنون بعد از گذشت بیش از سه ماه از بازدید استاندار و هیئت همراه، کاری برای مردم این منطقه انجام نشده‌است.
    استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از این روستا می‌گوید: این روستاها مسائل و مشکلات مختلفی در حوزه آب، ارتباطات و جاده داشتند و اصلی ترین چالش مردم این روستاها تعارضات و تناقضاتی است که بین محیط‌زیست، گردشگری و ادارات مختلف وجود دارد. حل این چالش، نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه است که مصوب شد این کارگروه با حضور دستگاه‌های مورد نظر، یکی از معاونان و نماینده روستاها تشکیل و با فوریت جلسات خود را آغاز و برای حل این تعارضات و تناقضات موجود راه حل ارائه دهند.این صحبت‌های استاندار هرمزگان و قول تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات مردم این منطقه در حالی است که بیش از سه ماه از بازدید و این قول‌ها می‌گذرد اما مردم منطقه هنوز اقدامی را از سوی مسئولان ندیده‌اند.استاندار هرمزگان در این بازدید گفته است که زیرساخت‌های مورد نیاز مردم این روستاها به فوریت در کوتاه مدت ظرف ماه‌های آینده ایجاد خواهد شد و بحث تناقضات نیز امیدواریم به سرعت حل و فصل شود.او همچنین عنوان کرده‌است: ارتفاعات گنو پتانسیل بسیار ویژه و بی نظیری برای گردشگری دارد که می‌توان با ایجاد تله کابین و هتل به رونق گردشگری در این منطقه کمک کرد، احداث هتل نیازمند مجوز از محیط زیست است ولی برای ایجاد تله کابین مصوب شد که با گرفتن مشاور، کار طراحی انجام و یک طرح جامع گردشگری برای این منطقه ارائه شود.به گفته اهالی، در این بازدید وعده داده شده یک هفته پس از بازدید، راه این روستا به طول سه کیلومتر که خاکی است آسفالت شود اما همچنان اقدامی نشده‌است.
    اهالی این منطقه می‌گویند به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه، آخر هفته‌ها گردشگران به این منطقه مراجعه می‌کنند اما نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم باعث شده افرادی که می‌آیند با مشکلاتی مواجه شوند و منطقه نیز دچار خسارت‌هایی شود. به گفته اهالی پس از حضور استاندار هرمزگان در این منطقه و صحبت‌هایی که ارائه شد، مردم منطقه امیدوار به رفع مشکلاتشان شدند اما تاکنون کاری صورت نگرفته و حتی کارگروهی برای رفع مشکلات تشکیل نشده‌است. اهالی روستای چاهو گنو منتظر عملیاتی شدن وعده‌های استاندار هستند این وعده‌ها، آنها را امیدوار کرده بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.