حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • انسان به امید زنده است
    ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۶
    شناسه : 12569
    بازدید 1177
    2
    دریا نیوز//این روزها دشمن به هر وسیله‌ای در تلاش است تا مردم ایران را از این انقلاب و نظام ناامید کند. فضای مجازی، خبرهای دروغ و کتمان حقیقت از جمله راه‌هایی است که دشمن در پیش گرفته تا مردم ایران را ناامید و مایوس نشان دهد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//این روزها دشمن به هر وسیله‌ای در تلاش است تا مردم ایران را از این انقلاب و نظام ناامید کند. فضای مجازی، خبرهای دروغ و کتمان حقیقت از جمله راه‌هایی است که دشمن در پیش گرفته تا مردم ایران را ناامید و مایوس نشان دهد. دشمن با فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها، ایجاد انواع محدودیت و به هر طریق دیگری که بتواند سعی دارد ناامیدی و یاس را در جامعه ما پمپاژ نماید. در این میان امید و امیدواری لازمه زندگی بشریست و بدون امید، حیات انسان رو به زوال می‌گذارد. با امید است که انسان به جلو پیش می‌رود و فعالیت‌های فردی و اجتماعی را انجام می‌دهد. به زبان ساده می‌توان گفت که «انسان به امید زنده است». امروزه با گسترش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، رسانه‌های گروهی و ابزارهای تاثیرگذار، نگرش، ارزش و هنجارهای جامعه در حال تغییر کردن است.

    نقش رسانه‌ها در امید و نشاط آفرینی جامعه بسیار مهم است اما تاکنون این بخش از جامعه نتوانسته به رسالت خود به خوبی عمل نماید چرا که برنامه‌ها و مطالب برای همه گروه‌های سنی تهیه نشده و این امر باعث شده است که آنها به سمت فضای مجازی و ماهواره‌ها سوق پیدا نمایند و این امر و برنامه‌هایی که توسط رسانه‌های معاند تهیه و پخش می‌شود یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کرده است. در حال حاضر مردم ما دچار نوعی سردرگمی در اصالت فرهنگ هستند و برخی از مردم کورکورانه به تقلید و پیروی از این فضاها و تولیدات خارجی می‌پردازند چرا که آنها الگوی مناسبی ندارند. بسیاری از این اتفاقاتی که در جامعه شاهد آن هستیم به دلیل ناآگاهی از مسائل می‌باشد چرا که وقتی ما آگاهی لازم را به جامعه منتقل کنیم مردم فریب رسانه‌های خارج نشین و فضای مجازی را نمی‌خورند به همین دلیل نقش رسانه‌ها در آگاهی رسانی به جامعه و مخاطبین بسیار مهم است تا از این طریق امید و نشاط آفرینی در جامعه به وجود بیاید.

    رسانه‌های ارتباط جمعی در جامعه با تاثیرات بی نظیری بر حوزه‌های شناختی و نگرشی افراد از طریق نوع اطلاعات ارسالی خود در امیدآفرینی اجتماعی نسبت به آینده مانند محرکی اساسی جهت پیشبرد رشد و بهبود فعالیت‌های اجتماعی نقش مفیدی ایفا می‌کنند. امروزه با گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، رسانه‌های جمعی از ابزار‌های اصلی و اثرگذار در جوامع مختلف هستند. رادیو و تلویزیون به دلیل در دسترس بودن آسان و جذابیت‌های بی‌نظیر، پرمخاطب‌ترین رسانه‌های جمعی نقش بسیار اساسی در امید بخشی به مردم و گسترش امیدواری جامعه دارند. از نظر قرآن شیوه‌های دشمن برای مبارزه با امید و امیدواری موارد مختلفی است که برای رسیدن به این هدف به ایجاد تردید، سست نمودن اعتقاد، ایجاد اختلاف و تفرقه برای ازبین بردن اتحاد، ایجاد شکاف در بین مومنان می‌پردازد و با ایجاد جنگ روانی به دنبال یاس و ناامیدی بین مردم است. از سوی دیگر قرآن استراتژی‌های دیگری برای مقابله با دشمنان و جلوگیری از ناامیدی ارائه کرده و آن تجهیز افراد به قدرت ایمان ،افزایش قدرت نظامی و ممنوعیت دوستی با بیگانگان و جهاد و مبارزه است. دشمنان امروزه با ایجاد جنگ نرم به فکر ناامید کردن مردم هستند. پس باید از طریق فضای مجازی بستر‌های امیدواری مردم مهیا شود تا از این طریق توطئه‌های دشمن خنثی شده و از ناامیدی مردم جامعه جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.