حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3020 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • امکان سرمایه گذاری خُرد در شهر شیشه وجود دارد
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
    شناسه : 7539
    بازدید 1295
    10
    رئیس سازمان صمت هرمزگان در دومین همایش تخصصی شهر شیشه‌ و پتروشیمی: دریانیوز// دومین همایش سرمایه گذاری تخصصی شهر صنعتی شیشه و پتروشیمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، سید امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان جمعی از سرمایه گذاران داخلی، خارجی در محل سالن اجتماعات سازمان صمت برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// دومین همایش سرمایه گذاری تخصصی شهر صنعتی شیشه و پتروشیمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، سید امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان جمعی از سرمایه گذاران داخلی، خارجی در محل سالن اجتماعات سازمان صمت برگزار شد.
    در ابتدای این همایش عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: از زمان مطرح شدن مبحث ایجاد شهر شیشه‌ای تا موقع عملیاتی شدن این مسئله حدود سه ماه می‌شود که این خود نشان دهنده اعتقاد قلبی و عزم جزم مدیریت ارشد استان به این موضوع است که بایستی زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در استان فراهم کنیم و ایده این امر هم از اینجا آغاز شد که ما زنجیره‌ای از معدن تا محصول باید داشته باشیم تا زنجیره کاملی از ارزش در بخش‌های مختلف را محیا کنیم‌.

    وی در ادامه افزود: هرمزگان با دارا بودن معادن مختلف از ظرفیت خوبی بهره‌مند است که در بحث شیشه وجود معدن های آهک، سیلیس و نمک داریم و باید از این فرصت به نحوه مطلوب استفاده کنیم و نعمت‌های خدادادی را ما باید در قالب محصول و ارزش ارائه کنیم.
    هرمزگان از ظرفیت صادراتی با ارزشی برخوردار است
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که استان از آن برخوردار است ظرفیت صادراتی بودن آن خواهد بود و در بندر شهید رجایی حداقل ۷۰ درصد صادرات و واردات کشور و بیش از ۹۰ درصد تجارت کانتینری در این بندر بزرگ انجام می‌شود که این‌ وجه متمایز بسیار خوب و با ارزشی است و می‌توان از آن به نحوه احسن استفاده کرد.شهرزاد با بیان اینکه اگر قرار باشد در یک منطقه چرخه سرمایه گذاری صورت گیرد گفت: طبیعاً باید تمام زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی مختلف آن انجام شود تا سرمایه گذار فقط دغدغه‌ سرمایه‌گذاری داشته باشد و درگیر اخذ استعلام‌ و مجوز ها نشود خوشبختانه در استان این موضوع هدف‌گذاری شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دیگر زمان سرمایه گذاری طولانی نخواهیم داشت.
    شهر شیشه صرفاً برای سرمایه‌گذاری کلان نیست
    وی با تاکید بر اینکه هدف ما در شهر شیشه صرفاً سرمایه‌گذاری کلان نیست، گفت: بلکه سرمایه‌گذاری خرد هم مد نظر است که این موضوع مورد هدف گذاری است. خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان نیز در ادامه این همایش، گفت: هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی که جمهوری اسلامی ایران دارد در یک شرایط ساحلی، دریایی و دسترسی آن به آب‌های بین المللی و معادن خوبی که بیش از ۲۰ نوع ماده معدنی قرار دارد متمایز از استان های دیگر است.

    وی در ادامه افزود: محصول شیشه یکی از اقلام صادراتی کشور است که با توجه به وجود مواد اولیه آن در کشور از پتانسیل اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است به صورتی که ایران جزء بیست تولید کننده این محصول در جهان است.
    زنجیره شیشه از پناسیل اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است


    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه در صنعت شیشه با وجود آهک، سیلیس و نمک و سایر نیازمندی‌های که در این شاخه در استان وجود دارد برنامه ریزی شده که یک شهر تخصصی شیشه در استان را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در استان در شمال غربی بندرعباس و در شرق شهرستان بندرخمیر شهر شیشه‌ای جانمایی شد و این شهر شیشه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال جوانان، صادرات و ارز آوری داشته باشد.

    وی، مجاورت با آب‌های خلیج فارس و دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به پالایشگاه های نفت، گاز و کارخانجات آبشیرین کن جهت تامین انرژی، نزدیکی به معادن آهک و سیلیس و نمک‌، پتانسیل اصلی آن صادرات محصولات به ۶۵ کشور جهان از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، فراهم بودن خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در هرمزگان از جمله ویژگی‌های خاص این شهر شیشه‌ای بیان کرد.قاسمی با بیان اینکه طرح شیشه فلوت که از قبل آغاز کرده بودیم در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی است، ابراز داشت: طرح بعدی کربنات بود که گروه نصاب، تجهیزات و خط تولید آن وارد هرمزگان شده و تعداد افراد شاغل در این دو طرح ۱۶۰۰ نفر است.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان، ادامه داد: مجوز واحد کربنات، شیشه و شهر شیشه صادر شده است و در زنجیره تامین مواد اولیه که در بسته سرمایه گذاری وعده کرده بودیم مزایده برگزار شد و در این بسته سرمایه گذاری که در قالب تامین سیلیس و مواد معدنی ترکیبی به سرمایه گذار واگذار شد.قاسمی در ادامه به خدماتی که دولت برای تسهیل جهت جذب سرمایه گذار انجام می‌دهد اشاره کرد و ابراز داشت: اعطای تمام مجوزها، تامین زیرساخت‌های آب ،گاز و مخابراتی برای هر واحد، امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات بانکی، پرداخت بخشی از سود تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری دولت که این خدمات در سود آوری طرح بسیار موثر است.


    با هر میزان سرمایه، امکان سرمایه گذاری وجود دارد
    وی اظهار کرد: همه کسانی که در استان امکان سرمایه گذاری یا تولید در این زنجیره‌ را دارند حتی در حد واحدهای کوچک‌ مقیاس دو نفره و سه نفره و با هر میزان سرمایه در زنجیره شیشه قابلیت سرمایه گذاری وجود دارد و این سازمان هم این آمادگی را دارد در حوزه مشاوره، صدور مجوز و کمک های فنی و اعتباری در حوزه تامین مالی به سرمایه گذاران کمک کند.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری سه مجوز واحد پتروشیمی و یک مجوز واحد پتروپالایش صادر شده است که تامین مواد خوراکی صنایع پایین دستی از این مسیر مقدور است و امیدواریم در این نشست در حوزه صنایع پایین دستی دستاوردهایی هم داشته باشیم.امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز در این مراسم هدف از ایجاد شهر شیشه‌ای را با توجه به مواد معدنی که در استان کشف شده و وجود دارد و برنامه دولت مبنی بر ایجاد ارزش افزوده روی زنجیره مواد معدنی در استان موضوع شهر شیشه‌ای مطرح شد.

    وی در ادامه افزود: شهر شیشه در شرق شهرستان بندرخمیر و شمال غربی بندرعباس در زمینی به مساحت هزار هکتار جانمایی شده است و مزایای شهر شیشه ای می توان به نزدیک بودن به بنادر بزرگ کشور، دسترسی به خطوط ریلی، تامین انرژی آب، برق و گاز و مزیت هایی برای استقرار این دست صنایع است.
    از معافیت ۱۳ ساله مالیاتی تا صدور رایگان پروانه ساخت و پایان کار
    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان معافیت مالیاتی ۱۳ ساله پس از بهره برداری، واگذاری زمین به صورت نقدی و اقساطی و صدور رایگان پروانه ساخت و پایان کار بخشی از مشوق های دولت برای اين امر نام برد.

    امیری زاد در پایان به نحوه اعطای زمین به سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: ابتدا زمین به صورت حق بهره برداری و موقت در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت و زمانی که امورات اولیه و مطالعاتی تمام شد سند تک برگ واگذار می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.