حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • امنیت برای هنجارشکنان تا کی؟
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۹
    شناسه : 9581
    بازدید 1255
    8
    دریانیوز// حادثه تاسف بار حمله زن و مردی به یک بانوی محجبه آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز و برخی حوادث مشابه در مناطق مختلف موجب جریحه دار شدن احساسات مردم کشور شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حادثه تاسف بار حمله زن و مردی به یک بانوی محجبه آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز و برخی حوادث مشابه در مناطق مختلف موجب جریحه دار شدن احساسات مردم کشور شده است.

    هرچند زن و مرد حمله کننده و مدیر باغ در در حادثه باغ نارنجستان شیراز هم گویا با دستور قضایی بازداشت شده اند؛ اما متاسفانه در ماه‌های اخیر علاوه بر هنجارشکنی وکشف حجاب‌ها، شاهد بی‌حرمتی ها و برخوردهای هنجارشکنان با آمران به معروف و دختران وزنان محجبه وحتی به مقدسات هستیم که می طلبد دستگاه های متولی و نظارتی و قضایی با این پدیده مذموم برخورد شدیدتری داشته باشند.

    بنظر می رسد فرصت دادن به افرادی که قوانین کشور و دستورات شرع مقدس را مورد بی توجهی قرار می دهند و با وقاحت تمام اقداماتی نامناسب انجام می دهند و حرمت شکنی به مقدسات دارند، نباید بیش از این مورد اغماض قرار گیرند. اینکه در برخی از اماکن تجاری، گردشگری، ورزشی، تفریحی و… هم متصدیان و هم مراجعان نسبت به رعایت حجاب وعفاف بی توجه باشند ، به هیچ وجه پذیرفته شده نیست و بایستی برخوردهای قانونی با هنجارشکنان افزایش یابد.

    چند هفته قبل در یکی از جلساتی که فعالان اقتصادی با دادستان بندرعباس داشتند و یکی از فعالان حوزه گردشگری نسبت به تعطیلی و پلمب واحدهای گردشگری بدلیل عدم رعایت حجاب توسط مراجعان گلایه مند بود، دادستان بندرعباس با ذکر مثالی به این موضوع بخوبی پاسخ دادند. ایشان با اشاره به زمان شیوع کرونا و عدم اجازه ورود مراجعان به بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از به خطر افتادن سلامت متصدیان وکارکنان و سایر مراجعان به اماکن مختلف گفت : در حوزه حجاب نیاز نباید اجازه داد افرادی که این قانون را رعایت نمی کنند وارد اماکن گردشگری و… شوند و بایستی به آنها تذکرات لازم توسط متصدیان اینگونه اماکن و… داده شود.

    باید به این موضوع توجه شود و اولا متصدیان و کارکنان در واحدهای صنفی، گردشگری، مراکز بهداشتی، درمانی و داروخانه‌ها، بانک ها، مراکز دولتی وخصوصی و… خودشان به رعایت حجاب و قوانین مرتبط پایبند باشند و ثانیا از مراجعان نیز بخواهند قانون را رعایت کنند و از ارائه خدمت به آنهایی که قانون را رعایت نمی کنند، خودداری کنند. در بندرعباس نیز در برخی اماکن و ساحل و… برخی از افراد هنجارشکنی می کنند. در نوار ساحلی که به راحتی صدها قلیان عرضه می شود و نوجوانان و جوانان و برخی کشف حجاب شده با خاطری آسوده تا پاسی از شب به قلیان کشیدن و… مشغول هستند که هم آلودگی هوای ساحل و هم آلودگی بصری ایجاد می کنند و خانواده ها نمی‌توانند در ساحل تفریح کنند.

    برخی هم کشف حجاب می‌کنند و در آنجا قدم می‌زنند که جای پلیس و شهردار ساحلی نیز در این شهر ساحلی خالی است. از یک طرف بایستی با هنجارشکنان باشدت برخورد شود واز طرفی دیگر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه حمایت شود تا هنجارشکنان جرات برخورد نامناسب با آمران به معروف و ناهیان از منکر را نداشته باشند و هتک حرمت‌ها در جامعه اسلامی مان کاهش یابد. هنجارشکنان نباید از امنیت برخوردار باشند تا جاییکه بخواهند محیط و جامعه را برای متدینین و محجبه ها ناامن کنند واقدامات وقیحانه انجام دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.