حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • امام جمعه بندرعباس، حامی مردم
    ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۲۹
    شناسه : 9218
    بازدید 1253
    12
    دریانیوز// درمهرماه سال 1400 که ثبت نام نهضت ملی مسکن از طریق سامانه در کشور آغاز شد، نامی از بندرعباس در سامانه ثبت نام نبود و بعد مشخص شد که برای بندرعباسی ها شهرک علوی در 50 کیلومتری غرب بندرعباس درنظر گرفته اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درمهرماه سال ۱۴۰۰ که ثبت نام نهضت ملی مسکن از طریق سامانه در کشور آغاز شد، نامی از بندرعباس
    در سامانه ثبت نام نبود و بعد مشخص شد که برای بندرعباسی ها شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس درنظر گرفته اند واین جانمایی نامناسب باعث اعتراض اقشار مختلف شد و از طریق رسانه ها به کرات و چندین هفته منعکس شد و مدتی بعد با افزایش اعتراضات مردمی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس نیز به صف معترضین به این جانمایی پیوست و در خطبه های نماز جمعه از متولیان مربوطه خواست که در این جانمایی تجدید نظر کنند و پس از آن بود که متولیان مربوطه و استاندار هرمزگان اعلام کردند که طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس اجرا می شود.

    چند ماه بعد هم ثبت نام از متقاضیان آغاز شد و دهها هزار نفر ثبت نام کردند. از آن زمان تاکنون مسئولان وعده کلنگ زنی جهت اجرای این طرح را می دهند و همچنان اعلام می کنند که الحاق اراضی مورد نیازجهت اجرای نهضت ملی مسکن در مسیر اداری قرار دارد و به همین دلیل هم از کلنگ زنی خبری نیست. گرچه سال گذشته قرار بود همزمان با انجام مراحل اداری الحاق اراضی مورد نیاز اجرای این طرح، کلنگ احداث ۱۵ هزار واحد مسکن در منطقه پنجه علی بندرعباس به زمین بخورد، اما تاکنون این وعده محقق نشده است. متاسفانه در دو سال اخیر قیمت مسکن بصورت غیرقابل باوری افزایش یافته و رهن و اجاره نیز نجومی شده و بسیاری از اقشار توان اجاره خانه مستقل را نیز ندارند وبرخی به روستاها و شهرهای اطراف رفته اند و شنیده ها حاکی است برخی در مسیر رفت وبرگشت به روستا و بندرعباس( محل کارشان) ، تصادف کرده و جان باخته اند.

    برخی بدلیل مشکلات اقتصادی و عدم توان خرید یا اجاره خانه، به آخر خط زندگی رسیده و… و اخبار ناخوشایندی را      می شنویم.متاسفانه بازار مسکن بندرعباس به حال خود رها شده است وهیچ نظارتی نیست. اگر در سال ۱۴۰۰ ثبت نام و ساخت وساز مسکن در بندرعباس شروع شده بود، اواخر سال گذشته و اوایل امسال، املاک واگذار شده بود که متاسفانه سوءمدیریت متولیان مربوطه در استان و کشور باعث شد این مهم محقق نشود. موضوع دیگر اینکه در شمال و شرق بندرعباس زمین به وفور می باشد و اگر مسئولان همت کنند اراضی مورد نیاز را برای اجرای این طرح ملی بصورت ویلایی الحاق نمایند وزمین به متقاضیان واگذار نمایند،

    خودشان با هزینه کمتر و زودتر و چندماهه می توانند مسکن شان را بسازند. حال که متولیان مربوطه در هرمزگان و وزارت راه وشهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن اهتمام لازم را ندارند، مردم انتظار دارند امام جمعه محترم بندرعباس مشکلات مسکن و لزوم اجرای سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بصورت ویلایی و یک طبقه را در خطبه های نماز جمعه و جلسات مختلف مطرح نمایند واز حق بی خانمان ها ومستاجران دفاع نمایند تا دولتی ها بالاخره به خواسته مردم و بی خانه ها ومستاجران و جوانان در آستانه ازدواج و… پاسخ دهند و اراضی مورد نیاز جهت اجرای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس الحاق و واگذار شود.

    در این حوزه بنظر می رسد برخی ها با اجرای این طرح مخالف هستند و کارشکنی می کنند که باعث شده است این طرح با گذشت دوسال همچنان معطل مانده است و مهمترین طرح اقتصادی، اجتماعی خانوادگی دولت سیزدهم که ساخت مسکن بود، در بندرعباس متوقف شده است و بطور حتم با ورود امام جمعه و پیگیری ها و دستورات ایشان، معمای نهضت ملی مسکن بندرعباس حل می شود و وارد فاز اجرا می گردد.اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس باعث        می شود حباب قیمت مسکن و رهن واجاره نیز ازبین برودو دلالان و مافیای مسکن امکان جولان کمتری خواهند داشت ومردم امیدوار به خانه دار شدن می شوند و به همین دلیل انتظار دارند امام جمعه محترم بندرعباس باری دیگر از این حق قانونی خانه دار شدن شان دفاع نمایند تا این طلسم شکسته شود و اجرای این طرح ملی در مرکز هرمزگان نیز اجرایی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.