حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش مشارکت خیرین در احداث خوابگاه های دانشجویی
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
    شناسه : 14180
    بازدید 191
    5
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مجمع سلامت هرمزگان خواستار شد دریانیوز// مجمع سلامت هرمزگان با محورهای «جوانی جمعیت» و «آرد کامل، نان کامل» با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، معاون بهداشت وزیر بهداشت، برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس، خیرین سلامت، مراقبین و بهورزان و... در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مجمع سلامت هرمزگان با محورهای «جوانی جمعیت» و «آرد کامل، نان کامل» با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، معاون بهداشت وزیر بهداشت، برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس، خیرین سلامت، مراقبین و بهورزان و… در بندرعباس برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار دریا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مجمع گفت: این مجمع امسال شعارش جوانی جمعیت است. دکتر غلامعلی جاودان افزود: رهبری معظم انقلاب سلامت را جزو مسائل درجه یک کشور خوانده اند و ریاست جمهوری هزینه کردن در بهداشت ودرمان را سرمایه گذاری در حوزه سلامت می‌دانند‌. جاودان افزود: سرمایه اجتماعی منطبق با مباحث مرتبط با سلامت می باشد.

    سلامت و تقویت پایه های سلامت در جامعه و ارائه خدمات مناسب به تقویت سرمایه اجتماعی می انجامد. وی گفت: معیارهایی که در سرمایه اجتماعی به آن توجه می شود، سلامت و بهداشت ودرمان است ودین مبین اسلام هم بر سلامت توجه ویژه ای دارد.

    جاودان گفت: محور توسعه ،انسان سالم است که بایستی به آن توجه شود. وی با تأکید بر ضرورت ترغیب صنایع در زمینه ایفای مسؤولیت های اجتماعی در حوزه سلامت و تأثیر آن بر تقویت سرمایه اجتماعی و نقش متقابل سلامت بر سرمایه اجتماعی خاطرنشان کرد: هر مقدار که در زمینه سلامت مردم به طور جدی گام برداریم، احساس مشارکت و همدلی نیز در جامعه تقویت می شود.

    وی بخش بزرگی از دستاوردهای حوزه پزشکی را متوجه وقوع انقلاب اسلامی و خودباوری در داخل و توجه به ظرفیت ها و سرمایه های داخلی در این زمینه دانست و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاهش هزینه های درمانی مردم نیز در همین راستا دانست و خاطرنشان کرد:‌ بحث بهداشت و درمان در کانون توجه همه قرار گرفته است و این سبب رشد این بخش است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در طول انقلاب اسلامی خدمات زیادی در حوزه بهداشت ودرمان در استان شده است.وی افزود: دولت سیزدهم بر حوزه سلامت تاکیدات زیادی داشته است و امام جمعه واستاندار هرمزگان نیز توجه ویژه ای به بهداشت و درمان در استان دارند. وی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در استان هرمزگان با بیش از دو میلیون و۱۰۰هزار نفر جمعیت گفت: دربندرعباس، بندرلنگه، میناب و …هشت دانشکده داریم.

    جاودان با بیان اینکه در ۵۶ رشته تخصصی از کاردانی تا دکتری در استان دانشجو تربیت می کنیم ، افزود: دانشجویان خارجی هم پذیرش داریم.وی گفت: سوء‌تغذیه یکی از چالش های استان‌ است که نیازمند حمایت خیرین در این حوزه هستیم.وی ادامه داد: مرگ و میر نوزادان در هرمزگان بشدت کاهش یافته و در این حوزه بر ارائه خدمات برای مهار سوء تغذیه نوزادان به‌منظور مهار کم وزنی و کوتاه قدی متمرکز شده ایم که در این راه نیازمند حمایت خیران نیز هستیم.

    جاودان پوشش واکسیناسیون در استان را نیز مطلوب خواند و انجام واکسیناسیون پنوموکوک را محصول حمایت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت دانست که به دیگر مناطق کشور نیز تسری خواهد یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون و دیابت در استان داریم که هزینه های سلامت را افزایش می‌دهد. وی گفت: مراکز درمان ناباروری در سطح استان راه‌اندازی شده است.

    وی افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس۸۵ درصد پیشرفت دارد و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب و بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره در سال آینده به بهره برداری می رسند. جاودان در حوزه نیروی انسانی گفت: در حوزه کادر بهداشت و درمان در استان کمبود داریم و فرزندان استان بایستی در رشته های مختلف از جمله پرستاری و مامایی تحصیل کنند تا بتوانند در استان خدمت‌رسانی داشته باشند.

    وی افزود: در آزمون استخدامی امسال برای ۲۰۰۶ نفر مجوز گرفتیم، اما این تعداد متقاضی نداشتیم تا در حوزه بهداشت ودرمان استان استخدام شوند. وی گفت: ۱۳گمرگ را تحت نظارت‌ بهداشتی داریم.وی گفت: ۲۴۴پروژه بهداشت ودرمان در دولت سیزدهم ساخته شده و ۱۶۷ پروژه در حال ساخت داریم.وی در مورد اورژانس پیش بیمارستانی در استان گفت: امیدواریم آمبولانس های جدید به ناوگان‌ مان زودتر اضافه شده و خدمات‌رسانی کنند.

    وی از مشارکت خیرین در بخش های مختلف در استان قدردانی کرد و تاکید کرد: در حوزه های آموزشی و احداث خوابگاه های دانشجویی و تجهیزات بهداشت و درمان از خیرین درخواست کمک داریم.وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و سیاست های ابلاغی رهبری معظم انقلاب و اصل ۱۱۰ قانون اساسی، بر تحقق آن تاکید کرد.جاودان افزود: درمانگاه های ناباروری در استان راه‌اندازی شده است و ویژه برنامه هایی در این بخش درحال اجراست. تقوی اظهار داشت: استانداری قانون جوانی جمعیت را پیگیری کند تا بطور کامل در استان اجرا شود.برخی بخش هایی این قانون در استان معطل مانده است. اگر چاله جمعیتی خطر جدی است، بایستی برای آن تدبیری اساسی اندیشید و جلسات فوق‌العاده در این حوزه برگزار شود.وی گفت: در صورت تداوم‌ افزایش پیری جمعیت، در آینده نزدیک با کمبود نیروی انسانی در کشور مواجه می شویم. تقوی اظهار داشت :ارائه خدمات درمانی در استان نسبت به گذشته بهبود یافته است. وی خاطرنشان کرد: وضعیت سقط جنین در استان بررسی شود.

    آموزش، آب و بهداشت ودرمان در اولویت بسته ۲۲گانه توسعه و پیشرفت هرمزگان

    معاون‌سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز گفت: مجاهدت قشر درمان در زمان کرونا فراموش نشدنی است و شهدایی دادیم که یادشان را گرامی می داریم. احسان کامرانی گفت: برای تمام حکمرانان در دنیا امنیت در جایگاه نخست است و در دین مان، سلامت و امنیت در یک‌رده قرار دارند.

    کامرانی اظهار داشت :۲۲ بسته پیشرفت و توسعه برای استان توسط استاندار هرمزگان تعیین شده که آموزش، آب و بهداشت ودرمان در اولویت قرار دارند‌ و توسعه استان بدون توجه به این سه بخش ممکن‌نیست و از خیرین در تحقق این بخش ها استمداد می طلبیم. کامرانی گفت:نیروی انسانی بایستی مورد توجه قرار گیرد. کشورهای پیشرفته به نیروی انسانی توجه دارند. در کشورمان واستان به نیروی انسانی جوان توجه می‌شود.

    وی افزود: در حکمرانی بهداشت و سلامت باید به مسئله جوامع انسانی و نیروی انسانی توجه شده و اهمیت داده شود. کامرانی گفت: در هرمزگان برای این بخش ها برنامه داریم که بصورت علمی اجرا می شود. معاون استاندار هرمزگان بر آمادگی دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی انسانی و آمایش نیروی انسانی تاکید کرد تا به توسعه متوازن برسیم.وی گفت: برای مجمع سلامت هم برنامه هایی داریم واز ظرفیت های استان در حوزه سلامت استفاده می کنیم.

    کامرانی گفت: در مجمع سلامت استان نقش بانوان بسیار مهم است و از این ظرفیت در حوزه سلامت و محیط زیست و… باید استفاده شود.گفتنی است در این‌مراسم‌بیانیه مجمع قرائت و از خیرین و فعالان حوزه سلامت در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

    توجه ویژه وزارت بهداشت به هرمزگان
    معاون‌بهداشت وزیر بهداشت نیز در این مراسم با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان بدلیل برگزاری مجمع سلامت استان گفت: امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس و خیرین حمایت های زیادی را از حوزه سلامت استان دارند‌ که قدردانی می شود.
    دکترحسین‌فرشیدی افزود: با حضور فرزندان استان در محورهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سلامت استان؛ حوزه سلامت نسبت به گذشته پیشرفت بیشتری داشته است. فرشیدی اظهار داشت: وزارت بهداشت نیز توجه ویژه‌ای به هرمزگان دارد.وی افزود: مجمع سلامت برای مان خیلی مهم است. فرشیدی خاطرنشان کرد: سلامت فقط درمان نیست، پیشگیری بسیار مهم است.

    معاون وزیر بهداشت افزود: رهبری هم تقدم پیشگیری بر درمان را بارها مورد تأکید قرار دادند و ریاست جمهوری نیز بر این مهم تاکید دارند که در سلامت، پیشگیری بسیار اهمیت دارد. فرشیدی گفت: مجمع سلامت استان هرمزگان که بر جوانی جمعیت تاکید دارد که این مهم دغدغه رهبری و وزارت بهداشت و دولت است.وی گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مان هم بر مادران باردار بسیار توجه دارند. از اینکه دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع توجه دارد، تشکر می کنیم.وی گفت: اما دستگاه های اجرایی دیگر و… نیز در حوزه جوانی جمعیت وظایفی دارند.

    وی افزود: وزارت بهداشت بخصوص در حوزه معاونت بهداشتی بدنبال این هستیم که بر اساس آموزه های دینی به جوانی جمعیت توجه ویژه داشته باشیم.معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: امروز در متون جامعه بین المللی، خانواده را افرادی می دانند که زیر یک سقف زندگی می کنند، اما تعریف ما کاملا متفاوت است.وی افزود: در برنامه سلامت خانواده، نقطه عطفش انسان های سالم است.

    فرشیدی گفت: در برنامه سلامت خانواده به تمام افراد جامعه توجه شده است.وی اظهار داشت: در حوزه سلامت، مشارکت مردم بسیار مهم است.مولفه های اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت بایستی شناسایی شوند و مشارکت مردم در تحقق برنامه های مان مهم است. معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراکز سلامت روانی اجتماعی ( سراج) به ۱۰۰مرکز در کشور افزایش می یابد ودر استان هرمزگان نیز چند مرکز داریم.

    وی بر سلامت معنوی در کشور تاکید کردو افزود: این موضوع یکی از ارکان سلامت است که کمتر به آن توجه شده است. حوزه علمیه هم در این حوزه مداخله کرده است. وی گفت: مجمع سلامت استان بر مشارکت مردمی و مولفه هایی که بر سلامت تاثیر دارند بایستی توجه کند‌.

    معاون وزیر بهداشت افزود: عرضه قلیان باعث عدم ورود خانواده ها به ساحل در استان می شود انتظار می رود معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در این حوزه اقدام کنند. فرشیدی افزود: برای کاهش مرگ و میر بدلیل دخانیات، قلیان و.‌‌‌…بایستی در مجمع و شورای سلامت استان اتخاذ تدابیری را داشته باشیم و استاندار هرمزگان نیز در این حوزه اقدام کنند.

    وی گفت: از بهمن ماه واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر شروع کرده است و بزودی در تمام شهرهای استان و تمام کشور اجرایی می شود.دولت برای واکسیناسیون جهت ارتقای سلامت جامعه توجه ویژه ای دارد. وی گفت: در سلامت خانواده نیاز است استانداری حمایت کند و خانه های مشارکت نیز بایستی راه اندازی شوند‌.

    فرشیدی اظهار داشت: در حوزه درمان اقدامات خوبی در استان در حال اجراست و بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد که مراجعات مردم به خارج از استان برای درمان کاهش می‌یابد. وی افزود: در حوزه تامین تجهیزات درمانی استان اقدامات خوبی شده است و برخی تجهیزات نیز بزودی تامین می شود. وی افزود: دبیرستان های بهیاری بایستی در استان هرمزگان و کشور همچنان فعالیت داشته باشند. این بهیاران می‌توانند در استان هم استخدام شوند.

    مشارکت خیرین در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی

    مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: خیرین مجمع سلامت استان سکویی برای بیان خدمات سلامت در استان هستند.حجت الاسلام تقوی افزود: شاهد مشارکت خیرین در حوزه های مختلف استان بوده ایم و از کسانی که در حوزه سلامت نقش داشته اند، بایستی قدردانی شود.

    وی با اشاره به موضوع ازدواج های دانشجویی گفت: جمعیت آماده ازدواج در دانشگاه ها داریم که اگر ساخت خوابگاه های متاهلین با مشارکت خیرین افزایش داشته باشد و خیرین تسهیلاتی را در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهند، میزان ازدواج دانشجویان افزایش می یابد. وی افزود: دانشجویان افرادی قانع هستند و نیاز است از ساخت خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان حمایت شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.