حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش آمادگی نیروگاه بندرعباس با حداکثر تولید برق در تابستان ۱۴۰۲
    ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۵۷
    شناسه : 8593
    بازدید 1287
    10
    با اتمام تعمیرات اساسی واحد چهار بخار محقق شد دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش آمادگی و توان عملی این نیروگاه، با حداکثر تولید برق پس از اتمام تعمیرات اساسی واحد چهار بخار، در تابستان امسال خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش آمادگی و توان عملی این نیروگاه، با حداکثر تولید برق پس از اتمام تعمیرات اساسی واحد چهار بخار، در تابستان امسال خبر داد.
    «داریوش محمودی» با اشاره به آمادگی حداکثری واحد‌های نیروگاهی، هدف تعمیرات اساسی واحد شماره ۴ بخار را رفع موانع تولید در جهت بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان عنوان کرد و گفت : طبق برنامه زمان‌بندی مدت‌زمان انجام این عملیات ۱۸۰ روز بود که با به مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد و این نیروگاه با حداکثر توان عملی، در مدار تولید قرار دارد.

    مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در برنامه عملیاتی واحد چهار بخار نیروگاه بندرعباس، پروژه‌های تعویض لوله‌های معیوب مربوط به گوشه مشعل ۴ D ، قلیاشویی اکونومایزر، تعمیرات و سیل‌بندی هدرباکس، تست‌های NDT المان‌های بویلر، هیدروتست باندل‌های کلدریهیت و هات‌ریهیت، اورهال سیستم سوخت و مشعل‌ها و تعویض دیفیوزرها، بازسازی بدنه بویلر و تعویض اکسپنشن‌های آن، ساخت و تعویض کانال دودکش و ایزولاسیون داکت خروجی دودکش، ساخت تجهیزات و تعمیرات لانگستروم‌های شماره ۱و۲، تعویض اکسپنشن‌ها و نصب بسکت‌ها و استیم‌کویل‌های لانگستروم‌ها، ساخت قطعات و تعمیرات اساسی پمپ‌ها و فن‌های سیکل و بویلر و تعویض قطعات، نوسازی و نصب در محل B.C.PUMP، تعویض پمپ‌های روغن ایرساید و هیدروژن‌ساید و سانتریفیوژ روغن انجام شد.

    محمودی اضافه کرد: در بخش توربین و ژنراتور نیز براساس برنامه زمان‌بندی‌شده تعمیرات اساسی توربین و ژنراتور و نصب ادوات اینسترونتی، والوهای توربین، تست‌های NDT توربین و تعمیرات اصلاحی روتورهای توربین HIP و ژنراتور و بابیت‌ریزی یاتاقان‌های توربین بخار و ساخت و تعویض سیل‌بابیتی هیدروژن ژنراتور، رسوب‌زدایی و جت‌زنی و شستشوی شیمیایی لوله‌های کندانسور و ترمیم ورق و پوشش مسیرهای ورودی و خروجی هر دو ساید کندانسور، رفع نشتی از هیترها و ترمیم تیوب‌شیت و پلاگ‌کردن تیوب‌های معیوب هیترهای فشار قوی و پروژه ترانسمیتر سطح هیترها انجام شد.
    وی با اشاره به تعمیرات تکمیلی بخش توربین و ژنراتور، اقدامات تعمیراتی تاسیسات کنار دریا را برشمرد و افزود: استابلاگ‌گذاری و تمیزکاری بی شماره ۷ و ۸ و ساخت و تعویض قطعات پمپ‌های آب‌خنک‌کن، ساخت چرخ‌های اسکرین و تعمیرات اساسی اسکرین متحرک و ثابت، باترفلای والو ۶۰ اینچ، لوله‌های تزریق کلر و تعویض مسیر خروجی ۸ C.W.PUMP صورت گرفت.
    مدیرعامل نیروگاه بندرعباس فعالیت‌های تعمیراتی بخش‌ الکتریک و ابزار دقیق را شامل تست رله‌های ژنراتور و ترانسفورماتورها، تعمیرات اساسی ترانسفورماتور های اصلی و یونیت واحد، سیستم تحریک، سرویس الکتروموتورهای ۳۸۰ ولت و ۶ کیلوولت، ادوات جانبی ژنراتور و ترانس، بریکرهای ۶ کیلوولت و ۳۸۰ ولت، سرویس بخش الکتریکال ژنراتور، تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات اینسترومنتی در بخش‌های نئوماتیک، آنالوگ و دیجیتال توربین و بویلر واحد عنوان کرد.

    لازم به‌ذکر است نیروگاه بندرعباس با دارا بودن ۴ واحد بخار و ۲ واحد گازی به‌ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.