حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح فاز اول واحد گازی نیروگاه آلومینیوم المهدی
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۳
    شناسه : 13427
    بازدید 1165
    5
    با حضور وزیر صمت صورت گرفت؛ دریانیوز// آیین افتتاحیه فاز اول نیروگاه برق شرکت آلومینیوم المهدی با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان، محمد اولیا مدیرعامل گروه مپنا، حمید رجب پور مدیرعامل آلومینیوم المهدی، رئیس و اعضای هیأت مدیره این شرکت و جمعی از مدیران این مجموعه تولیدی برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آیین افتتاحیه فاز اول نیروگاه برق شرکت آلومینیوم المهدی با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان، محمد اولیا مدیرعامل گروه مپنا، حمید رجب پور مدیرعامل آلومینیوم المهدی، رئیس و اعضای هیأت مدیره این شرکت و جمعی از مدیران این مجموعه تولیدی برگزار شد.

    عباس علی آبادی وزیر صمت در مراسم افتتاح فاز اول نیروگاه آلومینیوم المهدی، گفت: باید هرچه سریعتر سرمایه‌گذاری برای ادامه فازهای این پروژه در نظر گرفته شود. وی در ادامه افزود: احداث این نیروگاه می‌تواند به زیرساخت های صنعت کمک بسیاری کند و دولت سیزدهم در تلاش است تا بتواند هر چه بیشتر موانع تولید را رفع کند.

    مدیر عامل گروه مپنا نیز در این مراسم، بیان کرد: خوشحال هستیم که همزمان با سفر استانی هیئت دولت به هرمزگان فاز اول واحد گازی نیروگاه اختصاصی آلومینیوم المهدی با دستان توانمند وزیر صمت افتتاح شد.وی در ادامه افزود: امیدواریم با افتتاح این واحد و آغاز به کار آن و حل شدن مشکل سوخت نیروگاه شاهد تولید و بهره‌وری بیشتر این مجموعه تولیدی باشیم و از نظر تامین برق دچار کمبود و محدودیت نباشیم.

    اقدامات خوب آلومینیوم المهدی ادامه یابد

    محمد اولیا، خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی که در این شرکت انجام گرفته امیدواریم با تلاش و کوشش همه‌ی کارکنان زحمت‌کش این شرکت ادامه پیدا کند تا بهره‌وری افزایش و هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند.

    مدیرعامل گروه مپنا در پایان با بیان اينکه با بهره‌برداری این نیروگاه گام مهمی در راستای توسعه و تولید این شرکت برداشته شده است، گفت: این امر می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مشکلات این صنعت را حل کند و باید همه دست در دست هم دهیم تا مشکلاتی که وجود دارد رفع شود. مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم و بسیار اثرگذار در تولید و بهره وری این شرکت تولیدی موضوع تامین برق پایدار است که برای صنعتی مانند آلومینیوم حکم حیاتی را دارد.

    وی در ادامه افزود: کاهش جریان برق و قطع بار ، باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به سلول‌های احیا می‌شود که باعث کاهش راندمان تولید و ضررهای مالی سنگینی به این صنعت مهم و استراتژیک کشور می‌شود.مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، خاطر نشان کرد: از این رو این مجموعه تولیدی از مرداد ماه ۱۴۰۱ به منظور افزایش اطمینان از تامین برق پایدار و جلوگیری از ضررهای متعدد ناشی از قطع برق، نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی را در زمینی به مساحت۱۷ هکتار در محوطه شرکت المهدی برنامه ریزی و اجرا نمود که فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات با حضور وزیر صمت افتتاح شد.

    فاز دوم گازی نیروگاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

    رجب پور با بیان اينکه این نیروگاه دارای دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت اسمی ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است، ابراز داشت: برای ساخت این نیروگاه ۸۰ درصد گروه مپنا و ۲۰ درصد آلومینیوم المهدی مشارکت دارند که اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیون یورو در این رابطه هزینه خواهد شد.

    وی عنوان کرد: با برنامه ریزی های که صورت گرفته انشاالله فاز دوم واحد گازی این نیروگاه در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و واحد بخار آن هم در فاز پایانی افتتاح خواهد شد.مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی با بیان اینکه با راه اندازی این نیروگاه ، نیاز این مجموعه به تامین برق به صورت کامل برطرف می‌شود، تصریح کرد: در این باره حتی مازاد تولید برق هم خواهیم داشت که به شبکه توزیع سراسری بر خواهد گشت و این امر اقدامی بزرگ جهت توسعه این صنعت است.

    رجب پور در پایان با قدردانی از همکاران خود در مجموعه المهدی، بیان کرد: این کار با همت و تلاش همکاران سخت کوش به سرانجام رسیده است. لازم به ذکر است: با آغاز بهره برداری و سنکرون واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی، گروه مپنا از مرز ۵۰ هزار مگاوات احداث نیروگاهی عبور کرده و در رتبه ای برتر نسبت به بیش از ۱۶۳ کشور جهان در تولید برق دست یافته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.