حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح بیمارستان های کودکان بندرعباس و فارابی بستک در سفر رئیس جمهور به هرمزگان
    ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
    شناسه : 13010
    بازدید 1163
    5
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد دریانیوز//  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تشریح پروژه های افتتاحی حوزه بهداشت و درمان استان در سفر رئیس دولت سیزدهم به هرمزگان، گفت: مهمترین این پروژه ها، بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و بیمارستان فارابی بستک می باشد که هم‌اکنون تکمیل شده و آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تشریح پروژه های افتتاحی حوزه بهداشت و درمان استان در سفر رئیس دولت سیزدهم به هرمزگان، گفت: مهمترین این پروژه ها، بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و بیمارستان فارابی بستک می باشد که هم‌اکنون تکمیل شده و آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان است.
    دکتر غلامعلی جاودان در جمع خبرنگاران افزود: بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس آغاز شده بود، آماده افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان است.وی بیان کرد: این بیمارستان در راستای ایفای نقش مسئولیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس با زیربنای ۹۵۰۰ مترمربع و در پنج طبقه در مجاورت بیمارستان فعلی کودکان بندرعباس اجرا شد که با عنایت و تاکید ویژه دولت سیزدهم در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی طی ۲ سال با هزینه پنج هزار میلیارد ریال توسط پالایشگاه نفت بندرعباس تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی این پروژه بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است، اظهار کرد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و عزم جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های درمانی، بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان مراحل ساختش به پایان رسیده و درحال ارائه خدمات به بیماران است . دکتر جاودان یادآور شد: این بیمارستان فوق تخصصی و مدرن شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، تجهیزات تصویربرداری، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان و کودکان و بخش‌های بستری است.وی همچنین ابراز کرد: بیمارستان ۷۸ تختخوابی فارابی بستک که عملیات اجرایی آن با مشارکت خیران از سال ۹۷ آغاز شد، هم اکنون در حال خدمات دهی به بیماران بوده و در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    وی گفت: برای ساخت این پروژه بیمارستانی که دارای چهار هزار و ۲۶۳ مترمربع زیربنا بوده، یکهزار میلیارد با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی سفر رئیس جمهور به استان را بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت جزیره هرمز با زیربنای یکهزار و ۴۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد که بامشارکت قرارگاه مدینه منوره سپاه در ۲ طبقه ساخته شده است.دکتر جاودان اضافه کرد: علاوه بر این، حدود ۴۰ پروژه بهداشتی نیز در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    بسته پیشنهادی پروژه‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان برای سفر رییس جمهور به استان آماده است

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی غرب استان به مرکزیت بستک ادامه داد: اورژانس هوایی شرق هرمزگان به مرکزیت جاسک نیز در حال انعقاد قرار است که مجوزهای لازم اخذ شده و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان، قراردادش با نیروی دریایی ارتش منعقد و تامین اعتبار شود وبه بهره برداری برسد . دکتر جاودان اضافه کرد: اختصاص هواپیمای بال ثابت اورژانس نیز که رئیس سازمان اورژانس کشور در سفر اخیر به هرمزگان باتوجه به وجود جزایر و گستردگی استان هرمزگان برای جنوب کشور قول مساعد داد که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

    وی ادامه داد: دانشکده دندانپزشکی بندرعباس در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز که عملیات ساخت آن از سال ۱۴۰۱ با زیربنای ۱۳ هزار و ۶۰۰مترمربع آغاز شده و هم اکنون دارای بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یکی از پروژه های مهم بهداشتی و درمانی بوده که امیدواریم با تامین اعتبار حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال که در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان داریم، در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: در سفر دور نخست رئیس جمهور و هیات دولت به استان ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه بهداشتی و درمانی مصوب شد که تاکنون هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد آن تخصیص یافته که معادل حدود ۸۳ درصد کل این اعتبار بوده است.به گفته دکتر جاودان بیمارستان ۵۳۱تختخوابی بندرعباس با ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی با زیربنای ۵۴هزار مترمربع در ۸طبقه برای اتمام بخش عمرانی بیمارستان ۸۰۰تا هزار میلیارد تومان و برای تجهیز هم ۱۵۰۰تا دوهزار میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان، اعتبارات لازم مصوب شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارامیدواری کرد بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی، در اواخر سال آینده به بهره برداری برسد. جاودان گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب با زیربنای ۱۸هزار و ۳۵۹مترمربع که در سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد وتا سال ۱۴۰۰ فقط ۲۵ درصد پیشرفت داشت و اکنون به ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است و درصورت تامین اعتبار، تا پایان سال آتی به بهره برداری می رسد. وی از افتتاح ام آر آی بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت ام آر آی بیمارستان های قشم و پارسیان در حال نصب است و درحال پیگیری جهت نصب دستگاه های ام آر آی در بیمارستان های بستک، رودان، حاجی آباد و جاسک هستیم.

    جاودان با اشاره به نیاز استان به توسعه زيرساخت های بهداشتی و درمانی گفت: اما اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار دارد. وی گفت :۸۱ درصد از جمعیت هدف بیش از یک میلیون و ۱۴۷هزار نفری در استان، در غربالگری فشارخون و دیابت شرکت کرده اند. در طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از جمعیت هدف ۵۷۵هزار و ۷۴۷خانواده در استان، ۳۹۷هزار و ۵۷۵ خانواده بازدید و حدود ۱۵۰ هزار نفر واکسینه شده اند.

    دکتر جاودان در مورد میزان استخدامی های جدید دانشگاه گفت: مصوبه جذب ۲۰۰۶ نفر را داشتیم که ۴۵۲۱ نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند که ۱۷۴۲ در مرحله مصاحبه هستند وتا پایان بهمن این بخش به پایان می رسد. البته قرار است در مراحل بعدی سهمیه جایگزین به دانشگاه داده شود و مابقی سهمیه مان سوخت نشود، زیرا با کمبود نیروی انسانی در حوزه های مختلف مواجهیم.

    وی با اشاره به صدور مجوز پروانه تاسیس دانشکده های غرب و شرق استان گفت: ساخت ساختمان دانشکده غرب استان توسط خیرین آغاز شده است و در شرق استان نیز استاندار پیگیر واگذاری زمین و کلنگ زنی و تخصیص اعتبار مورد نیاز در سفر رئیس جمهور به استان است. البته دانشجو در هر دو دانشکده در مهرماه جذب شده است. وی با اشاره به فعالیت ۹۰ پایگاه اورژانس و آمبولانس در استان گفت : ۳۰ دستگاه آمبولانس در استان کم داریم. ۱۱ آمبولانس بازسازی شده اند و ۲۲ دستگاه بایستی تعمیر شوند که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی برای تامین آمبولانس های مورد نیازمان داشته باشیم.

    جاودان افزود: ۲۰۰نفر تکنیسین فوریت های پزشکی مجوز استخدام داشتیم که فقط ۱۳۰ نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند. وی از تحصیل ۸۰ دانشجوی خارجی از افغانستان و پاکستان در استان خبر داد که هزینه های تحصیل شان اخذ شده است. وی گفت: پیشنهاد دادیم در سبد خانواده ها مواد غذایی قرار گیرد که در رشد ذهنی و قدی کودکان و نوجوانان استان و نزدیکی به نُرم کشوری اثرگذار است.

    محموله کشف شده داروهای کمیاب در مرحله صحت سنجی است

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در حاشیه این نشست خبری با اشاره به کشف محموله داروهای کمیاب که گفته می‌شود جزو داروهای سرطان‌زا هستند، توسط سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) در غرب استان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ ویال (ظرف شیشه‌ای کوچک) از این دارو در منطقه بندرلنگه کشف شده است.حامد فلاح افزود: هم اکنون در سیستم غذا و داروی کشور کمتر از ۲۰۰ ویال از این دارو وجود دارد، اما در محموله کشف شده در بندرلنگه، ۲ هزار و ۲۰۰ از این داروی بسیار کمیاب کشف شده است که بررسی‌ها برای نمونه‌برداری از آن و صحت سنجی سلامت دارو در جریان است.

    وی با اشاره به اینکه قیمت هر ویال این دارو یکهزار و ۵۰۰ یورو است، اضافه کرد: به محض کشف این محموله توسط دستگاه امنیتی، با حفظ زنجیره سرما، نگهداری و بررسی آن آغاز شده است.وی گفت: تفویض اختیار توزیع شیرخشک در کشور به معاونت غذا و داروی هرمزگان داده شده است.وی در مورد ۹۱هزار تن روغن وارداتی در قالب سه محموله از کشورهای مختلف در سال ۱۴۰۰توسط شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران گفت: پس از آزمایش های چند دوره ای اعلام کرده ایم که این روغن ها قابلیت استفاده انسانی ندارند و بایستی امحا شده ویا در صنعت مورد استفاده قرار گیرد که همچنان تحت فشار هستیم تا آنها را تایید کنیم که به هیچ وجه تایید نمی کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.