حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اعطای گواهینامه تایید صلاحیت ایزو ۱۷۰۲۵ به آزمایشگاه نفت ستاره خلیج فارس
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۷
    شناسه : 8481
    بازدید 1329
    5
    توسط مدیرکل استاندارد هرمزگان صورت گرفت گروه گزارش // آزمایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گواهینامه تایید صلاحیت ایزو 17025 دریافت کرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    گروه گزارش // آزمایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گواهینامه تایید صلاحیت ایزو ۱۷۰۲۵ دریافت کرد.
    گواهینامه تایید صلاحیت استاندارد ایزو/آی ای سی ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ به آزمایشگاه مجهز شرکت نفت ستاره خلیج فارس ازسوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران توسط مدیرکل استاندارد هرمزگان به مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعطاء شد.

    مدیرکل استاندارد هرمزگان در این آیین با تبریک اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه به مدیرعامل و کارکنان ایثارگر شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: به مناسبت روز جهانی تایید صلاحیت، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، که آزمایشگاه این پالایشگاه با پیشرفته ترین تجهیزات موفق شد با همتی که مدیرعامل و کارکنان داشتند، استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را اخذ کنند و این گواهینامه به مدیرعامل پالایشگاه اعطاء شد.

    محمدسروش سهیلی راد افزود: مطمئنا دریافت این استاندارد کمک بسزایی در افزایش صادرات محصولات و فرآورده های پالایشگاهی دارد. سهیلی راد با بیان اینکه امیدواریم با گسترش دامنه های آزمایشگاهی و همچنین افزایش صادرات فرآورده‌های پالایشگاه، قدم های بزرگتری توسط این پالایشگاه برداشته شود؛ تصریح کرد: این استاندارد تسهیل کننده صادرات محصولات و فرآورده‌های پالایشگاهی خواهد بود.
    وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که مجموعه صنعت نفت ونیرو در بخش های مختلف امانت دار مردم کشورمان هستند که در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند و در زمان شیوع کرونا نیز این مدافعان انرژی ازخودگذشتگی و ایثارگری را به نمایش گذاشتند و شهدایی را تقدیم انقلاب کردند. مدیرکل استاندارد هرمزگان از فعالان صنعت نفت در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به دلیل خدمات موثر و تحولی در پیشرفت و توسعه کشور و همچنین ارائه خدمت در مسیر استاندارد و کیفیت تقدیر کرد.

    وی کسب استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ توسط آزمایشگاه مجهز این پالایشگاه را نقطه قوت برای کشور خواند و گفت: در حوزه میعانات گازی، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اولین و برترین پالایشگاه است که آزمایشگاه این پالایشگاه نیز استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را دریافت کرد.مديرکل استاندارد هرمزگان همچنین با اشاره به لزوم گسترش آزمایشگاه های مرجع در استان، تصریح کرد: با تاکیدات معاون اول رئیس جمهور، آزمایشگاه مرجع فرآورده های نفتی و بنزین اداره کل استاندارد هرمزگان در بندرعباس در حال احداث است که تا شهریورماه به بهره برداری می رسد.
    * قدردانی از حمایت های اداره کل استاندارد هرمزگان مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز گفت: با حمایت های اداره کل استاندارد هرمزگان، این پالایشگاه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را کسب کرد که از مدیرکل، معاونان و کارکنان اداره کل استاندارد استان قدردانی می کنم.

    علیرضا جعفرپور در این آیین اظهارداشت: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با یک سر و گردن از بقیه پالایشگاه‌های جهان بالاتر است و با وجود اینکه ظرفیت اسمی آن کمتر از ظرفیت فعلی بود، توانستیم آن را به ۴۸۰ هزار بشکه در روز ارتقا دهیم که در حال حاضر با ظرفیت ۴۵۰ هزار بشکه در حال فعالیت است.

    وی افزود: پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس حدود ۴۰ درصد بنزین مصرفی کشور را تولید می‌کند، این سهم با توجه به افزایش مصرف سوخت در کشور کاهش می‌یابد؛ بدین شکل که زمانی که مصرف کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین باشد، نفت ستاره خلیج‌فارس با تولید ۴۰ میلیون لیتر سهمی چهل درصدی خواهد داشت؛ اما متأسفانه در بهار مصرف بنزین کشور فراتر از ۱۳۰ میلیون لیتر رفت و همین امر سهم نفت ستاره را به حدود ۳۸ درصد رساند.

    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، تصریح‌کرد: حدود ۱۵ درصد نفت گاز ( گازوئیل )، ۱۵ درصد گاز مایع و ۲۰ درصد نفت سفید کشور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود، اما به هر حال استراتژیک‌ترین فرآورده‌ی ما بنزین است که اثری آنی در کشور دارد و اگر تولید آن خدشه‌دار شود، کل کشور درگیر خواهد شد.

    جعفرپور با انتقاد از مدیریت مصرف سوخت در کشور گفت: قیمت بنزین در سال‌های گذشته تبدیل به فنری فشرده شده به طوری که به هر میزان قیمت افزایش یابد، جامعه از آن موثر خواهد شد؛ در حالی که باید طی سالیان گذشته هر سال به صورت پلکانی افزایش می‌یافت تا آثار تورمی آن به حداقل می‌رسید.

    وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که حجم مصرف بنزین را افزایش می‌دهد کیفیت خودروها است، اخیرا تصمیم گرفته‌اند پژو ۲۰۶ را از چرخه تولید خارج کنندو بعد می‌بینیم اعلام می‌کنند می‌خواهند موتور ۲۰۶ را روی خودروی ۲۰۷ بگذارند یعنی عملا اتفاق مثبتی در مصرف انرژی نمی‌افتد‌ از این رو در صنعت خودروسازی اثری از « نتوانستن « نمی‌بینیم، بلکه « نخواستن» موجب شده است که بخشی از منابع کشور از بین رود.

    جعفر‌پور تصریح‌کرد: اثر دیگر پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در برداشت صیانتی از منابع گاز خود را نشان می‌داد چرا که وقتی گاز از میادین برداشت می‌شود، میعانات گازی نیز همراه آن استحصال می‌شود، اما دشمن شرایطی ایجاد کرده بود که نمی‌توانستیم این میعانات را به فروش برسانیم. از طرفی در نقطه مقابل با مشکل در تامین بنزین کشور روبرو بودیم.

    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، تاکید‌کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس آبروی نظام است و اگر این پالایشگاه را نداشتیم در تامین بنزین کشور و همچنین بحث میعانات گازی‌مان به مشکل بر می‌خوردیم.وی تاکید‌کرد: امروز روز مبارکی برای پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس است، چرا که امروز موفق شدیم استاندارد ۱۷۰۲۵ را که آخرین ورژن در استانداردهای بین‌المللی است را کسب کنیم و این مسئله قطعا به جهانی‌شدن فرآورده‌های تولیدی در نفت ستاره خلیج‌فارس کمک خواهد کرد.

    وی ادامه داد: این استاندارد با توجه به ریسک‌پذیری بالایی که در مدیریت آزمایشگاهی دارد حضور در بازارهای بین‌المللی را تسهیل خواهد کرد و با توجه به اینکه این پالایشگاه نام « خلیج‌فارس « را یدک می‌کشد و برخی کشورها دست اندازی به این نام دارند، تکرارپذیری نام خلیج‌فارس در دنیا را افزایش خواهد داد.گفتنی است در حاشیه این آیین آزمایشگاه مجموعه نفت ستاره خلیج‌فارس منطبق بر استانداردهای ۱۷۰۲۵ به بهره‌برداری رسید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.