حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۲۲ واحد برتر تولیدی و صنعتی هرمزگان
    ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۳۴
    شناسه : 13771
    بازدید 1135
    7
    به همت بسیج کارگران و کارخانجات هرمزگان صورت گرفت دریانیوز// اولین جشنواره اعطای نشان ویژه اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان و صنعت گران برتر استان با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، شهردار بندرعباس، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی و واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن شرکت گاز بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اولین جشنواره اعطای نشان ویژه اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان و صنعت گران برتر استان با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، شهردار بندرعباس، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی و واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن شرکت گاز بندرعباس برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین جشنوراه اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان و صنعت گران برتر هرمزگان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از ابتکارات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وی افزود: ایشان به صورت مرتب بر روی چند مسئله تاکید دارند که یکی از این تاکیدات مسئله اقتصاد مقاومتی است، ایشان در خصوص اصل ۴۴ و مردمی سازی اقتصاد و فعال کردن بخش خصوصی هم بیانات ارزشمندی داشتند که راهگشا بود.

    استاندار هرمزگان گفت: در این جشنواره تلاش شده از زحمات تولیدکنندگان و صنعت گرانی که در حوزه مردمی سازی اقتصاد، عمل به مسئله مهم اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی و توسعه زنجیره‌های ارزش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست اقدام کرده بودند تجلیل شود. دوستی تصریح کرد: این بنگاه‌های مورد نظر توانسته‌اند در حوزه مواد خام و پتروشیمی و مواد معدنی چند زنجیره ایجاد فرآوری کنند که قابل تقدیر است. وی بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی و مردمی سازی اقتصاد، جذب سرمایه و بهبود محیط اقتصادی مهم ترین اولویت ما در استان است که برخی نشانه‌های آن از جمله در حوزه مجوزها، پایداری قوانین و تامین مالی بنگاه‌ها قابل مشاهده است.

    تولید کنندگان افسران جنگ اقتصاد مقاومتی هستند
    سردار اباذر سالاری نیز در این‌ مراسم با بیان اینکه تولید کنندگان افسران جنگ اقتصادی مقاومتی هستند، گفت: ما نباید در این راه دلسرد شویم و این مسیر را باید با روحیه بسیجی با قدرت بیشتری ادامه دهیم.وی در ادامه افزود: از هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور نام می‌برند و این استان به نسبت استان های دیگر فرصت‌های زیادی را در عرصه اقتصادی دیگر دارد و باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده شایسته را در پیشبرد اهداف داشته باشیم. فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان به موضوع انتخابات پیشرو در کشور پرداخت و گفت: ما در آستانه دو رويداد بسیار مهم در کشور هستیم و باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم تا نقش‌های دشمنان انقلاب اسلامی نقش بر آب شود.

    از وابستگی به آراستگی رسیدیم
    رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: موفقیت ایران باعث عصبانیت دشمن است و امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف حرف اول را می‌زند و این دلیل نگرانی دشمن و تشدید دشمنی‌ها با ملت ایران است.وی به شمار فراوانی از حوزه‌های مختلف درخشش ایران در عرصه‌های علمی و صنعتی اشاره و این توفیق‌ها را نشانه نزدیکی ایران به قله‌ها برشمرد و بیان داشت: تنوع دریافت کنندگان جایزه اقتصاد مقاومتی نشان دهنده گسترش این اندیشه در ابعاد مختلف است.

    وی تاکید کرد: ما از وابستگی به آراستگی رسیدیم و امروز خودمان ناوهای اقیانوس پیما و کشتی‌های افیانوس پیما می سازیم و این در شرایطی است که در ۸ سال دفاع مقدس حتی سلاح برای جنگیدن نداشتیم اما امروز با افتخار می‌گوییم که موشک‌های هایپرسونیک نقطه زن ساخته‌ایم و این محصول خون شهدا و رهبری است.الله بداشتی ادامه داد: امروز ۹۸ هزار واحد صنعتی فعال و پویا در کشور داریم و در حالی امروز ۲۲ نفر را تشویق کردیم که اینها شاخص‌هایی از دهها و صدها واحد پرتلاش در کشور هستند.

    وی عنوان داشت: پیشرفت آن است که خودمان بسازیم و الا دشمن اگر بسازد، مستعمره می‌شویم.رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با تصریح بر این که نسخه‌های ترجمه شده غربی برای رقم زدن تحول در اقتصاد کشورمان کارآیی ندارند و باید خودمان مبتنی بر شرایط و اقتضائات خودمان در عرصه داخلی و بین المللی، اقتصاد مقاومتی را پیش گرفته و در عرصه‌های گوناگون موانع را از پیش روی مردم‌مان برداریم.وی افزود: این جشنواره را در سال‌های آینده با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

    الله بداشتی با تاکید بر این که عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور، فشارهای دشمن است و البته در این زمینه به تلاش و کوشش بیشتر مسئولان نیز نیاز داریم، بیان داشت: انتخابات برای انتخاب نمایندگانی سالم و متعهد و دست پاک هم تضمین کننده استقلال و عزت کشور است و هم باعث رشد اقتصادی و تولید می‌شود.وی بهبود وضعیت معیشت کارگران و ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور را یک مطالبه به حق دانست و آن را محصول تلاش همه قوا و بخصوص ریل‌گذاری صحیح مجلس خواند و گفت: ما رهبری شجاع و ساده زیست و بصیر داریم که با خداباوری توانسته امنیت و اقتدار کشور را حفظ کند.

    سه واحد منتخب به مرحله کشوری معرفی می‌شوند
    سرهنگ پاسدار امیر ارسلان شهبازی نیز در این مراسم، گفت: جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی هرمزگان در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در سال ۹۲ رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کرده بودند در استان برگزار شد.وی در ادامه افزود: این امر با هدف تحقق بند ۲۰ این سیاست‌ها مبنی بر تقویت فرهنگ جهادی و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی اجرا شد و این جشنوراه برای اولین بار است که در هرمزگان برگزار شد.

    رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه هرمزگان ایجاد انگیزه بین توليدکنندگان و واحدهای صنعتی، الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی و خدماتی و هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف این جشنواره نام برد.شهبازی بیان کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره به مدت دو روز برترین‌های واحدهای تولیدی و صنایع نمایشگاهی در راستای امید آفرینی و جهاد تبیین دایر شد تا این واحدها بتوانند اقدامات و عملکردهای خود را به معرض نمایش بگذارند.

    وی ابراز داشت: ا ز بین ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دولتی و خصوصی در استان، ۲۲ واحد پس از بررسی‌ و ارزیابی به عنوان منتخبین برگزیده شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد و حدود سه واحد هم به مرحله کشوری این جشنوراه که در تهران برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات هرمزگان به محورها و شاخص‌های انتخاب این واحدها پرداخت و گفت: اشتغال پایدار، ایفای نقش مسئوليت های اجتماعی، رشد بهره وری تولید، ارتقای معیشت و رفاهیات کارکنان، رشد صادرات، استفاده از علم و فناوری و تجاری سازی آن، توزیع عادلانه سود‌ و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بخشی از شاخص ها بوده است.

    شهبازی در پایان، عنوان کرد: در این جشنوراه تمام سعی و تلاش صورت گرفته برای این بود که خروجی مناسب و ارزشمندی برای واحدها داشته باشد.گفتنی است، در این مراسم شرکت‌های فولاد هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس، فولاد کاوه جنوب، پالایش نفت آفتاب، پالایش گاز سرخون و قشم، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، مدیریت تولید برق هرمزگان، رویان پلیمر خلیج فارس، آب و برق و تاسیسات قشم، رویان پلیمر خلیج فارس، پردیس میگوی جاسک و فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان حائز نشان اقتصاد مقاومتی شدند‌.

    همچنین شرکت‌های فراندیش کوشا، سیمان هرمزگان، آرمان نیروی هرمزگان، فرآوری آهن تنگه زاغ، نقش و نگار الماس هرمز، صنایع غذایی کلثوم کاملیا، تولیدی سوغات سرای هرنگ بستک، خرمای نگین رودخانه، آجر مروارید کوهستک، کشت و صنعت گلخانه ای جعفری و مدکندالوی قشم نیز توانستند نشان برتر اقتصاد مقاومتی را دریافت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.