حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اعدامی‌های تجاوز به عنف از طریق اینستاگرام مشتری جذب می‌کردند
    ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۲۲
    شناسه : 8873
    بازدید 1213
    6
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس: دریانیوز // رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس گفت: افرادی که با جرم تجاوز به عنف در بندرعباس اعدام شدند، از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) جذب مشتری می‌کردند.
    ارسال توسط : منبع : ابرنا
    پ
    پ

    دریانیوز // رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس گفت: افرادی که با جرم تجاوز به عنف در بندرعباس اعدام شدند، از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) جذب مشتری می‌کردند.
    حسین کرم‌پور در جمع خبرنگاران جزئیات مربوط به اعدام سه متجاوز به عنف در بندرعباس را تشریح کرد و افزود: این جرم در تمامی کشورهای دنیا بالاترین مجازات را در پی دارد.وی در خصوص پرونده این افراد گفت: بررسی پرونده‌های شکایت را از یک سال و نیم قبل در سازمان نظام پزشکی بندرعباس آغاز کرده و همزمان، نسبت به دریافت اطلاعات از همکاران خود اقدام کردیم. رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس ادامه داد: نخستین موردی که در این زمینه به آن برخوردیم پرونده این سه نفر بود که با اثبات جرم‌هایشان حکم اعدام توسط مرجع قضایی برای آن‌ها صادر و درنهایت اعدام شدند.دکتر کرم‌پور اشاره کرد: مطلع شدیم فردی خود را در مراکز مختلف به عنوان پزشک معرفی می‌کند و همکاران ما به محض اطلاع از پزشک نبودن‌ وی،‌ آن‌ را اخراج کرده و به نظام پزشکی اطلاع می‌دادند. وی بیان کرد: این فرد اعمال مختلفی از قبیل لیپوساکشِن و تزریق چربی انجام می‌داده و با کمک ۲ نفر دیگر اقدام به جعل مُهرها و سرقت سربرگ‌های پزشکان می‌کرده است.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس گفت: آن‌ها با استفاده از این سربرگ‌ها و مُهرهای تقلبی داروهایی از برخی داروخانه‌ها دریافت می‌کردند، داروهای تخصصی بیمارستان که برای بیهوشی بود. دکتر کرم‌پور بیان کرد: سازمان نظام پزشکی بندرعباس هم پزشکانی را که از مُهر و سربرگ آن‌ها سواستفاده شده خواست که نسبت به تنظیم شکایت از این افراد اقدام کنند و همچنین پرونده شاکیانی که از این‌ها به علت عوارضی که ناشی از اعمال جراحی بود شکایت کرده بودند را هم در اختیار داشتیم. وی گفت: این‌ موضوعات در محدوده صنفی نظام پزشکی بود و بعد مشخص شد افراد ذکر شده، جرایم دیگری هم مرتکب شده‌اند.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس افزود: پس از جمع آوری داده‌ها، موضوع به اداره‌کل اطلاعات هرمزگان اطلاع داده شد چون سازمان به این نتیجه رسید که این افراد با پشتوانه و برنامه‌ریزی شده، دست به تخلف و ارتکاب جُرم زده‌اند.دکتر کرم‌پور بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات هرمزگان متوجه شدند این افراد باید مورد بررسی‌های تکمیلی قرار گیرند و درنتیجه با اقدامات دقیق امنیتی، متهمان را دستگیر کردند.وی ابراز کرد: بعد مشخص شد این افراد در منزل‌شان هم عمل‌های جراحی انجام می‌دادند و به دنبال آن مشخص شد اقدام به استفاده از داروهای بیهوشی برای بیهوش کردن بانوان مراجعه کننده می‌کرده و در حالت بیهوشیِ آنان، دست به اعمال منافی عفت می‌زدند.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس اظهار کرد: پرونده این‌ها از مداخله در اعمال درمانی آغاز شد و بعد ابعاد دیگر تخلفات و جرایم آن‌ها یعنی جعل و اقدام به اعمال منافی عفت آشکار شد.
    دکتر کرم‌پور بیان کرد: تبلیغات این‌ها هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و بیشتر، اینستاگرام بود که خود را پزشک معرفی و اقدام به جذب مشتری می‌کرده‌اند.وی اشاره کرد: هفت مرکزی که این‌ها در آن‌ها کار انجام داده بودند هم با همکاری دستگاه قضایی، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تعطیل شدند اما وقتی که مشخص شد این مراکز دارای همکاری نظام‌مند با مجرمان نبوده و از تخلفات انجام شده اطلاع نداشته‌اند، فک پملب شدند.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس یادآور شد: زمانی که همکاران در این مراکز از پزشک نبودن این‌ها مطلع می‌شدند آن‌ها را اخراج و سریع موضوع را اطلاع می‌دادند.دکتر کرم‌پور خاطرنشان کرد: اعتماد به تبلیغات غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها که کسانی خود را پزشک معرفی می‌کنند، علاوه بر به خطر افتادن سلامت و جان افراد می‌تواند باعث به خطر افتادن آبرو، حیثیت و نوامیس هم بشود.

    پنج مرکز متخلف پوست و مو در بندرعباس پلمب شد
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس گفت: پنج مرکز پوست و مو که از غیر پزشک با جعل عنوان پزشک مطلع بوده و برای آنها فعالیت و تبلیغات می‌کردند پلمب شدند.کرم‌پور در این خصوص افزود: پنج مورد مشابه که دارای تعداد مریض بسیار بوده و تبلیغات وسیعی در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) انجام می‌دادند پملب شد.وی ادامه داد: این مراکز حتی از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌کردند که ۲ نفر از آن‌ها دانشجوی پزشکی و یک نفر دانشجوی دندانپزشکی بودند.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس اضافه کرد: حکم تعلیق دانشجویانی که وارد این فضا شده بودند با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی صادر شده و تحت بررسی انضباطی قرار گرفته‌اند.
    دکتر کرم‌پور یادآور شد: این پنج مرکز که با سختی‌ها و موانع بسیار، بسته شدند با وجود آگاهی کامل از غیرقانونی بودنِ بکارگیری فرد غیر پزشک دست به این کار زده بودند.وی ابراز کرد: متأسفانه ۹۵ درصد تخلفات در این حوزه توسط افراد غیر پزشکی که اقدام به جعل عنوان پزشک می‌کنند انجام می‌شود، البته در برخورد با معدود پزشکانی که دست به تخلف می‌زنند با شدت عمل برخورد می‌شود به گونه‌ای که تا کنون منجر به ابطال پروانه پزشکی ۲ نفر شده است.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس بیان کرد: جامعه پزشکی خود تخلفات را اطلاع می‌دهد چون فردی که سالم کار می‌کند دوست ندارد مردم با چشم دیگری به وی نگاه کنند.
    دکتر کرم‌پور اشاره کرد: متأسفانه شاهد رشد قارچ گونه مراکز با عنوان کلینیک‌های زیبایی هستیم درصورتی که طبق قوانین موجود کشور، وزارت بهداشت و نظام پزشکی چیزی به نام کلینیک زیبایی وجود ندارد.وی ادامه داد: درج این عنوان غیرقانونی است و تفاوتی در استفاده از این واژه‌ها در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها،‌ سردر یا تابلوی پزشکان وجود ندارد.وی یادآور شد: کلینیک‌های زیبایی معضلی است که در کل کشور با آن روبرو هستیم و موجب شکایت‌های بسیاری در سازمان نظام پزشکی شده و معضل‌های قانونی و ایجاد مشکل‌های اخلاقی را در پی داشته است.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس بیان کرد: همکاران ما در حوزه پوست و مو، کلینیکی به نام زیبایی را به رسمیت نمی‌شناسند.
    دکتر کرم‌پور اشاره کرد: همکاران متخصص که بخواهند خدماتی در این حوزه بدهند باید با اخذ مجوز فعالیت به به عنوان درمانگاه تخصصی پوست و مو باشد و مطب‌های همکاران عمومی هم می‌توانند با داشتن تابلوی نام پزشک و بدون درج خدمات تخصصی فعالیت کنند.

    عنوان زیبایی از تابلوی پزشکان حذف شد
    وی گفت: هر خدمت مرتبط با حوزه پوست و مو باید توسط پزشک ارائه شود و برای استعلام این مورد می‌توان به پایگاه اینترنتی نظام پزشکی بندرعباس مراجعه کرد.
    رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس افزود: مردم به راحتی با مراجعه به سامانه اینترنتی می‌توانند متوجه شوند فرد مجوز دارد یا خیر و اگر به نظرشان تبلیغاتی خلاف واقع است به این سازمان شکایت کنند تا مورد بررسی انتظامی قرار گیرد.دکتر کرم‌پور اشاره کرد: تمامی عنوان‌های زیبایی از تابلوی همکاران ما حذف شده است و هر گونه تبلیغات محیطی یا در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها یا چاپ سربرگ و بیلبورد باید با مجوز سازمان نظام پزشکی باشد.وی افزود: متأسفانه این مورد به هیچ عنوان در شبکه‌های اجتماعی رعایت نمی‌شود و در تبلیغاتی که صدا و سیما و شهرداری انجام می‌دهند هم هیچگونه استعلامی از نظام پزشکی اخذ نمی‌شود.رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس بیان کرد: شرایط به گونه‌ای بوده که برخی افراد با جعل عنوان متخصص حتی در برنامه‌های سلامت‌محور برخی رسانه‌های رسمی شرکت کرده‌اند.
    دکتر کرم‌پور گفت: این درحالی است که این رسانه‌ها به راحتی می‌توانند سابقه افراد را از سازمان نظام پزشکی استعلام کنند.

    انتهای پیام//

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.