حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اعتياد و طلاق در يک قاب
    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۵۶
    شناسه : 13859
    بازدید 1105
    5
    دریانیوز// رابطه بین اعتیاد و طلاق را از آنجا باید متوجه شد که اعتیاد زن یا مرد در زندگی مشترک می تواند فشار بسیار زیادی را برای هر زندگی زناشویی ایجاد کند.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رابطه بین اعتیاد و طلاق را از آنجا باید متوجه شد که اعتیاد زن یا مرد در زندگی مشترک می تواند فشار بسیار زیادی را برای هر زندگی زناشویی ایجاد کند.

    وقتی یکی از همسران اعتیاد داشته باشد، خواه مشکل الکل، مواد مخدر، قمار یا هر چیز دیگری باشد، همسر دیگر نیز باید با رنج و مشکلات آن دست و پنجه نرم کند.اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین پدیده های شوم اجتماعی، جوامع مختلف را درگیر کرده که امروزه توزیع انواع مواد به دلیل دسترسی آسان و درآمد بالا برای قاچاقچیان، جامعه را فراگرفته و توزیع مواد مخدر صنعتی بر آسیب آن بیش از گذشته افزوده است.

    اعتیاد، به ویژه سوء مصرف مواد مزمن، دلیل شایع شکست بسیاری از ازدواج ها است. در واقع، طبق برخی تخمین‌ها، اعتیاد شایع‌ترین علت طلاق پس از خیانت است. این نشان‌دهنده تأثیرات مصرف مواد مخدر و اعتیاد و تبعات ناشی از آن در تمام جوامع دنیا می‌باشد. روش‌های زیادی وجود دارد که اعتیاد یک همسر می‌تواند به همسر دیگر آسیب برساند و پیوندهای زناشویی را از بین ببرد.

    از جمله این مشکلات می توان به ایجاد رفتار های مختلف نام برد که شامل؛ از دست دادن اعتماد و طلاق، بارهای مالی و طلاق و پریشانی و سو ء استفاده عاطفی است. مدیر فنی دفتر مشاوره خانواده مهر قشم در این باره به خبرنگار ما گفت: اعتیاد بلای خانمان سوز قرن ما است و کسی که معتاد می‌شود، ستاد فرماندهی کل او که عقلش است تعطیل می‌شود و هنگانی که نتوانست دستور مهم و عقلانی صادر کند، زندگی برایش مهم نیست؛ زندگی با یک معتاد برای یک زن تبدیل به جهنم می‌شود و یکی از علل اصلی طلاق در جامعه اعتیاد یکی از زوجین به خصوص مرد است.

    حجت‌الاسلام دکتر احمد غلامی تصریح کرد: یکی از دلایل طلاق خیانت زوجین است؛ ریشه در بی‌عفتی و توجه نکردن به اینکه خداوند ناظر به زندگی‌هاست و کسی که خدا را در زندگی‌اش فراموش کرده دست به هر کاری می‌زند و حلال و حرام برایش معنایی ندارد.
    وی افزود: متاسفانه طلاق معضلی است که در جامعه ما افزایش یافته است و عدم پایبندی به مسائل شرعی و دینی، عدم زیر بار مسئولیت رفتن، عدم آگاهی جامعه، آلودگی به اعتیاد و ندانستن تکنیک در روابط زندگی، بیکاری، دخالت والدین در زندگی زوج‌های جوان از جمله معضلات افزایش طلاق در جامعه است.

    کارشناس ارشد مشاور خانواده بيان داشت: یکی از آسیب‌ها و معضلات امروز جامعه ما بحث طلاق هست، یکی از اهدافی که دشمن طراحی و پیگیری می‌کند فروپاشی نهاد مقدس خانواده می‌باشد و برای دشمن، بهترین و کارآمدترین راه حل، بحث طلاق است. اینکه دشمن، بی‌عفتی را در جامعه تبلیغ می‌کند و به بی‌حجابی دامن می‌زند و تشویق می‌کند، مقدمه‌ای برای اضمحلال و شکست خانواده است.

    غلامی اذعان داشت: در این مدت، شاید با جرأت می‌توان گفت که یکی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه، بحث خیانت زوجین است، در جامعه‌ای که بی‌عفتی ترویج پیدا کند یقیناً زندگی‌ها سرد می‌شود و در ادامه اضمحلال پیدا می‌کند که همان طلاق است و وجود شبکه‌ های معاند و فضای مجازی مزید بر علت است.

    فضای مجازی همان جایی است که به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم و برای ما به عنوان فرصت بوده و در اثر بی‌توجهی به این اصل مهم، تبدیل به تهدید و سیاهچال شد که عفت و پاکدامنی خانواده‌ها را می‌بلعد و سبب شده تا در جامعه از زن، سوءاستفاده شود. زن در اینچنین فضایی، گاهی به کالا تبدیل شده و بین افراد سودجو و دل‌های بیمار رد و بدل می‌شود. زن، جایگاه والا و شایسته‌ای در جامعه اسلامی دارد اما با استفاده نادرست از فضای مجازی، این جایگاه افت می‌کند و دچار تزلزل می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.