حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • اشتغال ۸۰۰ نفر از بومیان در منطقه ویژه پارسیان
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۴۴
    شناسه : 6484
    بازدید 1329
    18
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان : دریانیوز//مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: با رونق و فعال شدن پروژه های زیر ساختی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه 800 نیروی بومی در این منطقه مشغول به کار شده اند
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز//مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: با رونق و فعال شدن پروژه های زیر ساختی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه ۸۰۰ نیروی بومی در این منطقه مشغول به کار شده اند .
    به گزارش خبرنگار دریا، سید علی اصغر علامه بیان داشت: حدود کمتر از ۲ سال است که منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان شروع به زدودن غبار غفلت و کم توجهی از تن کرده تا دولت سیزدهم برای همیشه در اذهان مردم هرمزگان، یادآور طلوع تلاش ها برای توسعه در غرب این استان باشد.

    علامه با بیان اینکه فرایند احداث منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان سال ۱۳۸۶ جانمایی شد افزود: مجوز محیط زیستی این منطقه سال ۱۳۸۸ صادر و دستور احداث آن نیز سال ۱۳۹۰ ابلاغ شد اما به دلایل مختلف عملیات اجرایی و تحقق چشم اندازهای آن تا سال ۱۴۰۰ به کندی پیش رفت.وی با بیان اینکه تا آبان سال ۱۳۹۹ این منطقه نتوانست به اهداف و چشم اندازهای خود در حوزه های تولید، اشتغال و صادرات دست پیدا کند اضافه کرد: سال گذشته با ورود سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عملیات اجرایی پروژه ها شدت گرفت به طوری که هم اکنون در نتیجه حمایت های دولت سیزدهم به یک منطقه ویژه اقتصادی فعال و خارج از رکود تبدیل شده است.

    علامه در خصوص تامین زیرساخت های تحقق این رویکرد اظهار کرد: تعداد طرح های فعال و در حال احداث این منطقه از یک مورد سال ۱۳۹۹ هم اکنون به ۳۰ طرح اجرا شده و یا در حال اجرا رسیده است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه احداث بندر از جمله طرح های در دست اقدام این منطقه است اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۵ شروع شد اما تا سال ۱۴۰۰ تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.وی افزود: در یک سال گذشته با تسریع عملیات اجرایی پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسیده که سه اسکله آن به بهره برداری رسیده و اسکله چهارم نیز تا پایان امسال افتتاح می شود.

    * مسئولیت اجتماعی و ۸۰۰ نیروی کار بومی
    تحقق سند سیاست های کلی نظام در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و انجام مسئولیت های اجتماعی از دیگر رویکردهای احداث منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان است که علامه به آن اشاره کرد و گفت: هم اکنون در نتیجه عملیات اجرایی طرح های زیرساختی و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در این منطقه ایجاد شده است.وی افزود: حدود ۸۰۰ نفر از افراد شاغل در طرح های این منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان را بومیان منطقه تشکیل می دهند و تاکید ما در اولویت قرار گرفتن فرزندان این خطه در فرصت های شغلی ایجاد شده است.
    علامه یادآور شد: همچنین با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار ۲ طرح کنترل سیلاب در شهرستان پارسیان در حال انجام بوده که به منظور پاسخ گویی به یکی از مطالبان مردم محلی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که بتوانیم به بخشی از مسوولیت های اجتماعی خود در این منطقه عمل کنیم.

    * صادرات یک میلیون تنی مواد معدنی
    توسعه همکاری های منطقه ای طریق دریافت مواد اولیه و عرضه تولیدات به خارج از کشور از دیگر رویکردهای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی است که به گفته مدیرعامل این منطقه، میزان صادرات کلینکر، سیمان و گچ از این منطقه از ۲۵۰ هزار تن سال ۱۳۹۹، در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار تن و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به بیش از یک میلیون تن رسیده است.وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با بهره برداری از اسکله چهارم بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان میزان صادرات تا پایان سال نیز از میزان پیش بینی ما فراتر می رود.

    * افزایش ۶ برابر قراردادهای سرمایه گذاری
    به گفته علامه جذب و جهت دهی سرمایه از دیگر رویکردهای کلان این منطقه ویژه است که در این راستا از ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ تنها چهار قرار داد جهت جذب سرمایه گذار منعقد شده بود اما در حدود ۲ سال گذشته ۱۸ قرارداد منعقد شده که ۶ مورد از آنها هم اکنون فعال است.
    مجتمع پتروشیمی GTX، تولید لوله های بدون درز، تجهیزات بچینگ و بانک ماشین، پایانه صادرات سیمان، احداث پالایشگاه تولید پودر آلومینا، احداث انبار صادرات و واردات، پایانه باربری، مجتمع پتروشیمی، انبار و مخازن از جمله قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده در ۲ سال گذشته است که مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به آن اشاره کرد.

    * سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد یورویی
    وی گفت: ۶ قرارداد در حال سرمایه گذاری نیز در بخش پتروشیمی عملیات احداث خود را طی می کند که سه مورد آن مجتمع پتروشیمی GTX بوده که برای هر کدام یک میلیارد یورو اعتبار از سوی سرمایه گذاران تخصیص داده شده است.علامه اعتبار هرکدام از سه طرح دیگر را نیز حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: این طرح ها نیز به عنوان صنایع پایین دستی پتروشیمی هستند که با هدف جلوگیری از خام فروشی و افزایش توان صادراتی کشور در حال احداث است.
    وی اضافه کرد: بقیه طرح ها نیز در حال اخذ مجوزهای لازم، از جمله محیط زیست و تامین خوراک بوده که تا پایان سال به چرخه شروع عملیات می پیوندند.

    * آب و برق مطالبه ای در شرف تحقق
    حضور سرمایه گذاران در مناطق نیازمند ایجاد زیرساخت های مختلف به ویژه آب و برق به عنوان عنصر اصلی فعالیت هر صنعت بوده که به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، در مذاکرات صورت گرفته پیش شرط تمامی سرمایه گذاران تامین این زیرساخت ها است.وی افزود: به منظور سهولت انجام فرآیند سرمایه گذاری براساس اهداف کلی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، عملیات احداث آب شیرین کن این منطقه با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال انجام است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی در حال احداث بوده که پس از اتمام ، سالانه با برداشت بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر اقدام به تولید آب شیرین مورد نیاز مناطق ویژه پارسیان و لامرد می کند.وی با بیان اینکه موافقت اصولی نیروگاه برق صادر شده و در مرحله مناقصه است یادآور شد: این طرح نیز با افق تولید روزانه یک هزار مگاوات برق مورد نیاز این منطقه ویژه اقتصادی با ۲۵۵ میلیون یورو سرمایه گذاری احداث خواهد شد.

    * تکمیل زیرساخت ها با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار
    علامه با بیان اینکه تا کنون طرح های زیربنایی مختلفی از جمله ۵۶ کیلومتر جاده پیرامونی، ۲۵ کیلومتر جاده اتصال سایت شمالی و جنوبی، ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع برق در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اجرا شده است افزود: فرآیند تکمیل زیرساخت های پیش نیاز سرمایه گذاری با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دیگر نیز در دست اقدام است.
    وی افزود: این زیرساخت ها از سوی ۳۱ پیمانکار در حوزه های مختلف از جمله راه و ساختمان در حال تکمیل است تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن به افق های پیش روی این منطقه ویژه اقتصادی دست پیدا کنیم.مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر نیز ۸ طرح زیرساختی و سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی دو طرح دیگر نیز آغاز می شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.