حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از سرمایه گذاری و اشتغالزایی در روستاها حمایت شود
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۱۱
    شناسه : 8600
    بازدید 1229
    5
    دریانیوز//در حالیکه در شعار مسئولان در حوزه های مختلف عنوان می کنند برای سرمایه گذار داخلی و خارجی و کارآفرین و... فرش قرمز پهن کرده و حمایت های لازم صورت می گیرد، اما در عمل مشاهده‌ می شود که گهگاهی برخوردهای سلیقه ای، غیرکارشناسی و... باعث فرار سرمایه گذار و کارآفرین از استان شده است که در این سال‌ها بارها به این موضوع پرداخته ایم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در حالیکه در شعار مسئولان در حوزه های مختلف عنوان می کنند برای سرمایه گذار داخلی و خارجی و کارآفرین و… فرش قرمز پهن کرده و حمایت های لازم صورت می گیرد، اما در عمل مشاهده‌ می شود که گهگاهی برخوردهای سلیقه ای، غیرکارشناسی و… باعث فرار سرمایه گذار و کارآفرین از استان شده است که در این سال‌ها بارها به این موضوع پرداخته ایم.

    حتی در مناطق روستایی هم سرمایه گذارانی هستند که حاضرند اقدام به طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی و کارآفرینی کنند، اما متاسفانه آنقدر آنها را در بروکراسی اداری چند ساله غرق می کنند و بعد از صرف هزینه های زیاد برای طرح، اخذ استعلامات و…، به آنها گفته می شود که در فلان کارگروه طرح تان رای نیاورد و مورد موافقت قرار نگرفت.

    در حالیکه منطقی این است که قبل از اخذ استعلامات و صرف هزینه و دو سه سال وقت گذاشتن جهت آماده کردن طرح و اخذ استعلامات و…، در آن کارگروه ها در مورد طرح ها بحث وتبادل نظر شده و گفته شود که این طرح قابلیت اجرا در صورت مثبت بودن پاسخ استعلامات دارد، یا خیر و نه اینکه بعد از اخذ استعلامات و موافقت تمام دستگاه های مرتبط و بلامانع خواندن اجرای طرح و صرف زمان طولانی، سپس آن طرح در یکی از کارگروه های استانداری مطرح شود و در آنجا مورد موافقت قرار نگیرد.

    اینگونه برخوردها باعث شده است که رغبت چندانی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی و کارآفرینی و… وجود نداشته باشد و نتیجه اش هم افزایش مشاغل کاذب و قاچاق سوخت و… شده که فعالان این بخش جان خودشان و دیگران را به خطر می اندازند و کمتر روزی است که خبر تصادفات و واژگونی و سوختن این خودروها و جرح و فوت تعدادی از هموطنان و هم استانی ها را نشنویم و نبینیم.

    متاسفانه هرمزگان علی رغم قرار گرفتن در رده های نخست درآمدزایی در کشور، از آن طرف در فقر فلاکت و بیکاری نیز رتبه نخست را دارد که قابل تامل است. درصورتیکه انتظار منطقی این است که زمینه اشتغال بومیان در استان فراهم شود و از کارآفرینان و سرمایه گذاران استقبال و حمایت واقعی شود و بروکراسی اداری را کاهش داده و بافوریت با طرح های اشتغالزا موافقت شود.

    در روستای چاه خرگ بخش شمیل شهرستان بندرعباس چندین نفر از اهالی از چند سال قبل اقدام به اخذ مجوز در حوزه های مختلف از جمله طرح های بازیافت و تولید محصولات بتنی آماده و… کرده اند تا بتوانند اشتغالزایی نموده و اقدامات مناسبی برای حفاظت از محیط زیست انجام دهند و بعد از چند سال که استعلامات را اخذ کرده اند، اما همچنان با اجرای طرح شان موافقت نشده و آنها نتوانسته اند علی رغم صرف زمان و هزینه های زیاد، وارد فاز اجرا شوند.

    انتظار می رود متولیان مربوطه از کارآفرینان و سرمایه گذاران نگاه مهربانانه تری داشته باشند تا اینکه جوانان مشاغل پایداری را داشته باشند واز رفتن به سمت مشاغل کاذب و قاچاق و… خودداری کنند و در سال مهار تورم و رشد تولید، گام های اساسی در این حوزه برداشته شود و شهرها و روستاهای مان نیز آبادتر شوند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.