حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • ارتقای امنیت با افزایش روشنایی محلات
    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۲۹
    شناسه : 6513
    بازدید 1269
    6
    دریانیوز// تاریکی کوچه ها و معابر در محلات حاشیه ای و حتی بیشتر پیاده روها و بلوار های شهر بندرعباس بخصوص در جاهایی که دوربرگردان احداث کرده اند (چندین متر در دوطرف) باعث کمی دید و ناامنی شده است...
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// تاریکی کوچه ها و معابر در محلات حاشیه ای و حتی بیشتر پیاده روها و بلوار های شهر بندرعباس بخصوص در جاهایی که دوربرگردان احداث کرده اند (چندین متر در دوطرف) باعث کمی دید و ناامنی شده است.

    در محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده که تاریکی کوچه‌ها بیشتر است و به همین دلیل سرقت ها و ناامنی در این مناطق زیاد است و ساکنان از سرقت از منازل، خودروها، زورگیری ها و… به ستوه آمده اند وهر زمان که از این مناطق گزارش تهیه کرده ایم، اهالی به این موضوع اشاره کرده اند. بیشتر این سرقت ها هم توسط معتادان و اراذل و اوباش صورت می‌گیرد و ضرورت دارد برای ارتقای امنیت در این مناطق برنامه‌ریزی شود که این افراد مخل امنیت اجتماعی جمع‌آوری شوند. البته گرچه انتظار می رود نیروی انتظامی امنیت را در این مناطق برقرار کند، اما روشنایی کوچه‌ها و معابر در سکونتگاه های غیررسمی ارتباط مستقیمی با ارتقای امنیت در محلات دارد و از آن طرف بازگشایی معابر بایستی بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.

    اما وضعیت تاریکی کوچه های محلات در این سال‌ها بگونه‌ای است که در گذشته با چراغ قوه و فانوس از کوچه ها گذر می کردند و در یکی دو دهه اخیر مردم باید با نور تلفن همراه و… از کوچه ها گذر کنند که این وضعیت زیبنده شهر بندری که پایتخت تجارت کشور است، نمی‌باشد. از آن طرف وقتی که کوچه‌ها تاریک باشد که بیشتر این کوچه‌ها به پاتوق معتادان و مواد و مشروب فروشان و سارقان و اراذل تبدیل شده است، ناامنی ها افزایش یافته و رهگذران و حتی ساکنان از امنیت لازم برخوردار نیستند. سرقت معتادان و سارقان از خانه های اهالی زیاد است و آنها حتی نمی توانند وسایل شان را در حیاط خانه بگذارند و یا خودروی شان را جلوی درب حیاط و در کوچه بگذارند و فورا مورد دستبرد سارقان قرار می گیرد.

    حتی اگر میهمانی برایشان بیاید و ماشینش را ساعتی و دقایقی در کوچه بگذارد که بیشتر کوچه ها تاریک است، بعد از برگشت متوجه می‌شوند که درب خودرو باز شده یا شیشه شکسته شده و وسایل داخل خودرو به سرقت رفته و گاهی هم که خودرو دزدیده می شود. انتظار می رود شورای تامین و دستگاه قضایی و بخصوص معاونت پیشگیری ازجرم برای پیشگیری از جرایم و سرقت ها و ناامنی و افزایش احساس امنیت و آسایش حاشیه نشینان، در گام نخست برای ارتقای امنیت در این مناطق دستور دهند روشنایی کامل محلات و کوچه هاتامین شود و گشت های پلیس از محلات افزایش یافته و معتادان، سارقان و مواد ومشروب فروشان و اراذل و اوباش هم جمع آوری شوند تا ساکنان و میهمانان‌شان، رهگذران و… بتوانند با آسودگی خاطر در محلات باشند وبروند. برخی ها هم اگر که اقدام به شکستن لامپ های تیرهای برق و حتی لامپ‌های نصب شده ساکنان در جلوی خانه‌های‌شان می‌کنند و می خواهند محلات تاریک و ناامنی بمانند، بایستی شناسایی شده و مجازات شوند. نیمی از شهر بندرعباس را اینگونه سکونتگاه‌ها تشکیل داده که ضرورت دارد برای ارتقای امنیت و خدمات‌رسانی در این مناطق برنامه ریزی و اقدام جدی صورت گیرد.

    از آقایان استاندار، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار، شورای شهر، مسئولان برق و… انتظار می رود بصورت سرزده و اطلاع قبلی به محلات بروند وبازدید کنند وبا ساکنان صحبت کنند تا واقعیت‌ها را بیشتر بدانند و بتوانند نسخه درمانگری را برای ارتقای امنیت محلات بچیند. شب‌ها هم از محلات و کوچه ها بازدید شود تا وضعیت تاریکی این مناطق بخوبی رصد شود و مشاهده نمایند اگر که روشنایی محلات کامل باشد، میزان بیشتری در افزایش امنیت اثرگذار بوده و ساکنان نیز رضایت‌شان افزایش می‌یابد. در حال حاضر حتی ساکنان هم نمی‌توانند از بیشتر کوچه ها به راحتی تردد کنند و کوچه ها تاریک هستند و گاهی کمینگاهی است برای سارقان واراذل و… .

    حال که با پیگیری استاندار هرمزگان مشکل صدور سند املاک در این مناطق برطرف شده است، ضرورت دارد بسته های تشویقی وحمایت های لازم برای سنددار شدن املاک بخصوص برای محرومینی که توان مالی برای اخذ سند ندارند و بازسازی املاک فرسوده و بازگشایی سریعتر معابر درنظر گرفته شود. درصورتیکه معابر بازگشایی شوند، بطور حتم در ارتقای امنیت وارائه خدمات به ساکنان نیز موثر است و تامین روشنایی در زمانی که معابر بازگشایی شوند، سهل‌تر است وخودروی پلیس، آتش‌نشانی، آمبولانس و… نیز راحت‌تر وارد محلات شده و ساکنان نیز خدمات مناسب‌تری را دریافت خواهند نمود.

    بیشتر کوچه های فعلی در بن بست هستند ویا تاریک و باریک بوده که حتی تردد عابران هم سخت است، تا چه برسد به خودرو. بایستی نهضت بازگشایی معابر در شهرهای استان و بخصوص بندرعباس را داشته باشیم و زمینه های تحقق این نهصت فراهم شود تا اینکه میزان خدمت‌رسانی به ساکنان این مناطق افزایش یافته و ساکنان از تبعیض و بی‌عدالتی در دریافت خدمات گلایه‌مند و ناراضی نباشند که این قشر بیشترین حمایت را از نظام وانقلاب داشته و دارند و در راهپیمایی ها و انتخابات نیز بالاترین حضور و مشارکت را دارند و از آن طرف متاسفانه کمترین خدمات را همین قشر دریافت می‌کنند که ضرورت دارد انقلابی در خدمت‌رسانی به این قشر محروم فراهم شود. در این حوزه نیز بایستی از ظرفيت صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نیز بهره برد تا در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی شان، بخشی از نیازهای محلات و ساکنان محروم این مناطق را محقق کنند. تامین روشنایی محلات نیز بایستی در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد تا ارتقای امنیت را در این مناطق به همراه داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.