حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ارائه ۳۰ درصد خدمات درمانی با وجود ۱۰ درصد تخت‌های فعال دراستان ‌
    ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
    شناسه : 8952
    بازدید 1220
    10
    مدیر درمان تامین ‌اجتماعی هرمزگان عنوان کرد دریانیوز// سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور است که خدمات مختلفی به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور است که خدمات مختلفی به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند.
    یکی از مهمترین خدماتی که سازمان تأمین‌اجتماعی به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کند، خدمات درمانی است. این خدمات درمانی به دو صورت درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم به جامعه هدف ارائه می‌شود. از این رو سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور ارائه بهتر این خدمات در استان‌ها، بیمارستان، مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی را ساخته و تجهیز کرده است تا بتواند خدمات درمانی مناسبی ارائه کند. در استان هرمزگان نیز، مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مسئولیت ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را برعهده دارد. این امر باعث شده است به بهانه هفته تامین‌اجتماعی گفتگویی را با دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان انجام دهیم.
    دریا: ارائه خدمات درمانی توسط سازمان تامین اجتماعی به چه صورت انجام می‌شود؟
    دکتر مومنی: از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور محسوب می‌شود و جمعیت زیادی از مردم نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند، مردم نیز انتظار دارند که خدمات مناسبی از جمله خدمات درمانی توسط سازمان به آنها ارائه شود. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمات درمانی را به دو صورت درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم به آنها ارائه می‌کند. در درمان مستقیم خدمات درمانی از طریق مراکز ملکی سازمان به جامعه هدف ارائه می‌شود. در درمان غیر مستقیم نیز از طریق انعقاد قرارداد با سایر بخش‌های درمانی در کشور به صورت خرید خدمت، خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.
    دریا: اهمیت ارائه این خدمات در استان هرمزگان به چه دلیل است؟
    دکتر مومنی: در استان هرمزگان بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که بیش از نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود به همین دلیل ارائه خدمات به این جامعه بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و مردم نیز انتظار دارند که خدمات درمانی مناسبی از سوی سازمان به آنها ارائه شود. از این رو کارکنان مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند بهترین عملکرد را در ارائه این خدمات به جامعه هدف و سایر مراجعه‌کنندگان داشته باشند.
    دریا: وضعیت استخدامی نیروهای مدیریت درمان در استان چگونه می‌باشد؟
    دکتر مومنی: در مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان هزار و ۱۷۶ ردیف تشکیلاتی در ستاد و واحدهای تابعه آن وجود دارد که ۷۹ درصد این ردیف‌ها اشغال شده است و ۲۱ درصد ردیف خالی داریم. نوع استخدام این افراد نیز ۷۲۳ نفر رسمی، ۹۳ نفر پیمانی، ۱۰۰ نفر قراردادی ماده ۲۰، ۳۴ نفر شرکتی و یک نفر آزمایشی می‌باشد که ۵۹ درصد آنها زن و ۴۱ درصد مرد هستند.
    دریا: نوع تحصیلات کارکنان شما به چه صورت است؟
    دکتر مومنی: نوع مدرک تحصیلی کارکنان مدیر درمان استان ۷۹ نفر پزشک متخصص، ۵۶ نفر دکترا، ۷۸ نفر فوق لیسانس، ۴۶۲ نفر لیسانس، ۱۸ نفر فوق دیپلم، ۲۴۸ نفر دیپلم و ۱۰ نفر زیردیپلم هستند.
    دریا: وضعیت کارکنان خانواده ایثارگر در مدیریت درمان استان را شرح دهید.
    دکتر مومنی: از آنجایی که خانواده شهدا و ایثارگران برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، به کارگیری این افراد نیز در اولویت قرار دارد و در حال حاضر ۹۳ نفر از کارکنان مدیریت تامین اجتماعی هرمزگان از خانواده‌های ایثارگران می‌باشند که در بخش‌های مختلف از جمله پزشک، پرستار و ماما، بهیار و بهدار، اداری و مالی و سایر کادر درمانی مشغول به کار هستند.
    دریا: آمار درمان مستقیم در سال گذشته چگونه بوده است؟
    دکتر مومنی: در درمان مستقیم ارائه خدمات ما در استان توسط یک بیمارستان و ۹ مرکز درمانی با ۱۹۳ تخت فعال ارائه می‌شود. در حال حاضر ده درصد از تخت‌های درمانی استان در بیمارستان خلیج‌فارس قرار دارد که سی درصد از خدمات درمانی استان را ارائه می‌کند. در سال گذشته بیست هزار و ۴۸۱ نفر در بیمارستان خلیج‌فارس بستری شدند. همچنین تعداد نه هزار و ۳۶۲ مورد عمل جراحی و سه هزار و ۵۲۴ زایمان در این بیمارستان انجام شده‌است. در سال گذشته ۷۴۴ هزار و ۴۷۸ مراجعه سرپایی به واحد‌های کلینیکی و ۹۱۵ هزار و ۲۶۴ مراجعه سرپایی
    به واحد‌های پاراکلینیکی انجام شده
    ‌است.
    دریا: در درمان غیرمستقیم چه خدماتی ارائه شده است؟
    دکتر مومنی: در درمان غیر مستقیم از ۲۴ بیمارستان و ۴۵۴ مرکز درمانی با ۲هزار و ۱۴۳ تخت فعال در استان توسط سازمان تامین اجتماعی خرید خدمت انجام می‌شود که در سال گذشته ۶۲ هزار و ۴۶۳ بستری در این مراکز صورت گرفته‌است و بیش از چهار میلیون و ۴۴۸ هزار نفر از جامعه هدف سازمان تأمین‌اجتماعی به مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی مراجعه کرده‌اند.
    دریا: آمار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی سازمان در استان در سال گذشته چگونه بوده است؟
    دکتر مومنی: در سال گذشته ۵۱۵ هزار و ۴۷۱ مراجعه به پزشک عمومی، ۱۶۴ هزار و ۲۶۰ مراجعه به پزشک متخصص و ۶۴ هزار و ۷۴۷ مراجعه به دندانپزشک در مراکز کلینیکی سازمان در استان هرمزگان انجام شده‌است. همچنین ۴۳۹ هزار و ۸۳۴ مراجعه به داروخانه، ۸۶ هزار و ۷۸۷ مراجعه به آزمایشگاه و پاتولوژی، سی هزار و ۳۴۵ مراجعه به رادیولوژی و سونوگرافی، پنج هزار و ۷۶۷ مراجعه به سی‌تی‌اسکن، سیزده هزار و ۵۶۷ مراجعه به ام‌آرآی، هشت هزار و ۵۶۴ مراجعه به فیزیوتراپی، ۶۲۱ مراجعه به سنگ‌شکن، ۳۱۴ مراجعه به دیالیز و ۲۷۵ هزار و ۴۶۵ مراجعه به سایر بخش‌های پاراکلینیکی صورت گرفته‌است.
    دریا: اهم اقدامات انجام شده مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان در سال گذشته را بیان بفرمایید.
    دکتر مومنی: از اهم اقدامات انجام شده مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان در سال گذشته می‌توان به اجرای طرح هرمزگان سالم، راه‌اندازی گروه‌های درمانی جهادگر، پیگیری جهت راه‌اندازی کلینیک شناسایی زوج‌های نابارور در بیمارستان خلیج‌فارس، پیگیری جهت ساخت کلینیک تخصصی در
    محوطه بیمارستان خلیج‌فارس و پیگیری جهت ساخت مراکز درمانی در شهرستان‌های فاقد مرکز درمانی ملکی اشاره کرد.
    دریا: در خصوص طرح هرمزگان سالم هم توضیحاتی بفرمایید.
    دکتر مومنی: طرح هرمزگان سالم با هدف افزایش امید به زندگی سالم و رویکرد پیشگیری محور از جمله غربالگری فشار خون، دیابت، بیماری‌های مزمن، سرطان سینه و روده بزرگ در هفت نهاد شامل استانداری هرمزگان، دادگستری استان، تامین اجتماعی رودان، تامین اجتماعی قشم، اداره کل ارشاد استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان انجام شد که در این طرح‌ ۵۹۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.
    دریا: از آنجایی که کارمندان سالم و شاداب می‌توانند خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه نمایند چه اقدامات ورزشی و رفاهی در سال گذشته برای پرسنل مدیریت درمان استان انجام شده است؟
    دکتر مومنی: برای اینکه بتوانیم روحیه کارکنان را بالا ببریم اقدامات مختلف ورزشی و رفاهی از جمله قرارداد با باشگاه ورزشی بانوان جهت استفاده کارکنان و فرزندان دختران، مذاکره جهت عقد قرارداد با باشگاه بدنسازی جهت استفاده کارکنان، عقد قرارداد با استخر جهت استفاده کارکنان آقایان و بانوان، عقد قرارداد با مربی فوتبال جهت آموزش فوتبال فرزندان پرسنل، ترمیم زمین چمن بیمارستان خلیج فارس و خرید تجهیزات ورزشی مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی شنای فرزندان کارکنان، تجهیز و اعزام تیم‌های ورزشی جهت شرکت در المپیاد سازمان، برگزاری مسابقات در مناسبت‌های مختلف مذهبی و سازمانی، مکاتبه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت ثبت نام فرزندان کارکنان، شرکت در مسابقات برون سازمانی کارکنان دولت، کارگران و مسابقات وزارت رفاه انجام شده‌است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.