حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اجرای مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در نیروگاه خلیج فارس
    ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
    شناسه : 10847
    بازدید 1410
    18
    با هدف مدیریت بحران صورت گرفت گروه خبر // مانور مشترک حراست (حفاظت فیزیکی) با اداره ایمنی (HSE) با هدف مدیریت بحران ، اطفاء حریق، امداد و نجات ، حمل و انتقال مصدوم در نیروگاه گازی خلیج فارس برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مانور مشترک حراست (حفاظت فیزیکی) با اداره ایمنی (HSE) با هدف مدیریت بحران ، اطفاء حریق، امداد و نجات ، حمل و انتقال مصدوم در نیروگاه گازی خلیج فارس برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار دریا؛ این مانور که در ضلع غربی نیروگاه انجام شد واحدهای مختلف شرکت مانند حراست، ایمنی، آتش‌نشانی، اورژانس، و روابط عمومی حضور داشتند و برنامه‌های از پیش تعیین شده نظیر عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و حمل مصدوم را انجام دادند. مانور مشترک مدیریت بحران ، اطفاء و امداد و نجات روز با هدف ساماندهی و پیاده‌سازی سامانه مدیریت شرایط اضطراری و به منظور به حداقل رساندن خسارات جانی ، مالی ، زیست محیطی و بهداشتی و همچنین ارزیابی نقاط قوت و ضعف طرح های واکنش در شرایط اضطراری ، شناساندن مناطق فرآیندی دارای ریسک غیرقابل قبول و ارزیابی میزان کفایت دستورالعمل‌های داخلی شرکت اجرا شد.
    این مانور با تهیه سناریوی قبلی و با اهداف از پیش تعیین شده و با همکاری ادارات: حراست (حفاظت فیریکی) ، آتش نشانی ، ایمنی، عملیات و روابط عمومی، با موفقیت به پایان رسید و در پایان نقاط ضعف و قوت این رزمایش مورد بررسی قرار گرفت.


    سرپرست دفتر حراست و امور محرمانه بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این مانور جایگاه مهم و استراتژیک شرکت و تجهیزات با ارزش آن در راستای پیشبرد اهداف کشور و نیازهای مردم ، بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر همه جانبه در حفظ و حراست از ساختارهای شرکت و مقابله با خطرات احتمالی و پیشگیری از بروز خسارت به محیط زیست ، تجهیزات و تأسیسات نیروگاه و آسیب های جانی و مالی تأکید نمود. وی افزود: شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می تواند به بهبود شرایط پدافند غیر عامل در این مجموعه بزرگ صنعتی کمک نماید. علی آذربان اضافه کرد: در این مانور واحد آتش نشانی و پرسنل حفاظت فیزیکی شرکت و تیم واکنش سریع با فرماندهی مهندس باقر استوار و استاد دعوت شده به شرکت جناب آقای عامری جهت نظارت و آموزش، اطفاء حریق، امداد و نجات و انتقال مصدوم انجام شد.
    باقر استوار رئیس اداره ایمنی گفت: در این مانور علاوه بر ارزیابی سطح توان نیروهای واکنش سریع در شرایط اضطراری شرکت مذکور، با توجه به گستردگی حریق، کلیه پرسنل HSE و حراست ( حفاظت فیزیکی) به محل اعزام و براساس سناریوی تعریف شده انجام وظیفه نمودند. وی با بیان اینکه این مانور با مشارکت واحدهای عملیاتی و تیم های مدیریت بحران، HSE، آتش نشانی، حراست، یگان حفاظت شرکت انجام شد افزود: با هدف هماهنگی و برقراری ارتباط موثر واحدهای عملیاتی، مانورهای عملیاتی در اهداف و برنامه های مدون اداره HSE در سال آتی قرار دارد.


    گفتنی است، بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده با ایجاد حریق تحت کنترل و همچنین امداد و نجات مصدوم، حادثه از طریق تماس تلفنی به مرکز ایمنی و آتش نشانی شرکت اطلاع داده شد و همزمان با توجه به اعزام تیم آتش نشانی و حفاظت فیزیکی شرکت و پرسنل درمانگاه به محل، آتش نشانی حاضر شدند.در راستای مقابله اصولی با حوادث احتمالی، افزایش توان عملیاتی و ارتقاء سطح ایمنی ، مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات با همکاری امور حراست – اداره ایمنی HSE و روابط عمومی شرکت برگزار شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.