حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ابتکار عمل ستاد تنظیم بازار هرمزگان برای تشدید برخورد با گرانفروشان
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
    شناسه : 8577
    بازدید 1252
    13
    رئیس سازمان صمت استان خبر داد دریانیوز// ستاد تنظیم بازار هرمزگان در ابتکار عملی برای تشدید برخورد با اصناف گرانفروش، مصوب کرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همراهی تعزیرات حکومتی، گرانفروشان را موظف می کند مازاد وجه سه روز گذشته از مشتریانش را برگردانده و عملکرد سه ماهه گذشته شان را نیز به بازرسی سازمان صمت ارائه نماید.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ستاد تنظیم بازار هرمزگان در ابتکار عملی برای تشدید برخورد با اصناف گرانفروش، مصوب کرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همراهی تعزیرات حکومتی، گرانفروشان را موظف می کند مازاد وجه سه روز گذشته از مشتریانش را برگردانده و عملکرد سه ماهه گذشته شان را نیز به بازرسی سازمان صمت ارائه نماید.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت با بیان این مطلب افزود: واحدهای صنفی که گران‌فروشی می کنند، موظف هستند براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار برای گران‌فروشی هایی که در سه روز قبل انجام داده است، اضافه وجه را به مشتریان شان برمی‌گردانند و مردم می توانند با ۱۲۴ گران‌فروشی‌ها را اعلام و گزارش کنند.

    خلیل قاسمی گفت: این طرح از دو هفته قبل آغاز شده است و برای نخستین بار در کشور در حال اجراست. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در اجرای این طرح، سازمان صمت استان را همراهی می کنند.
    قاسمی خاطرنشان کرد : واحدهای صنفی گران فروش موظف هستند عملکرد سه ماهه شان را به بازرسی سازمان صمت ارائه کنند. وی گفت: نرخ‌گذاری بخشی از واحدهای تعمیراتی در استان انجام شده و مابقی درحال انجام است.
    قاسمی اظهار داشت : کالاهای تقلبی و قاچاق نظیر لوازم یدکی، پوشاک، منسوجات، لوازم آرایشی و لوازم خانگی زیر ذره بین هستند و با عرضه کنندگان برخورد می شود. وی گفت: لوازم یدکی تقلبی خودرو بصورت رسمی و غیررسمی وارد استان می شود و بازرسی میدانی در این بخش‌ها داریم و با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌شود. وی گفت: استاندار هرمزگان کارگروه اقتصاد دریا محور را در استان تشکیل داده اند و وظایف دستگاه‌ها مشخص است. وی گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی استان محقق شد که نشان می‌دهد ظرفیت‌های صادراتی استان از برخی کشورهای کوچک همسایه نیز بالاتر است.
    خلیلی با اشاره به جایگاه سوم استان در حوزه سرمایه‌گذاری طی سال گذشته، اظهارداشت: در حوزه سرمایه‌گذاری با تلاش‌هایی که انجام شده، طبق آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت صمت، توانستیم رتبه سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری را یک رتبه بهبود ببخشیم و در سه ماهه ۱۴۰۲ با میزان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به رتبه دوم کشوری دست پیدا کنیم.

    وی رتبه استان در بخش صنعت را رتبه سوم کشوری دانست و گفت: این جایگاه نشان می‌دهد هرمزگان پتانسیل رقابت با استان‌های برخوردار را که زیرساخت‌هایشان برای توسعه صنعت آماده است را دارد.‌
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به رویکرد صمت استان برای تقویت تجارت خرد و کلان، ادامه داد: سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی استان محقق شد که نشان می‌دهد ظرفیت‌های صادراتی استان از برخی کشورهای کوچک همسایه نیز بالاتر است.
    قاسمی اصلاح رویه‌های بندری و تجاری را یکی از اقدامات مهم سال گذشته معرفی‌‌کرد و عنوان‌کرد: سال گذشته توانستیم در بندر تیاب، بندر خمیر و بندر سیریک مجوز رویه‌ی پیله‌وری را که بعد از رویه‌های ملوانی و ته لنجی مسئله‌ای مهم به شمار می‌آید دریافت و برای ملوانان استان فعال کنیم.
    وی اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف را بیش از ۶ هزار شغل و اشتغال ایجاد شده در حوزه صنعت و معدن را قریب به ۱۴ هزار اشتغال دانست و گفت: سال گذشته موفق شدیم ۱۱۱واحد صنعتی را ارتقای ظرفیت دهیم که ۲۴ میلیون تن ظرفیت تولید استان را افزایش داد و در احیای واحدهای راکد نیز سال گذشته ۴۸ واحد را احیا و وارد چرخه کار و تلاش کردیم.

    وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سیمان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تن، گفت: در سه ماهه ابتدای سال رشد ۲۷۰ درصدی را در کشفیات معدنی داشتیم و امروز ۷۰ میلیون تن سنگ آهن مگنتیت داریم که ۱۰ میلیون تن از آن آماده صدور پروانه بهره‌برداری است‌.

    رییس صمت هرمزگان با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند تخلفات اصناف و گران‌فروشی‌ها با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند، ابرازداشت: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، اگر بازرسان ما در واحدی با گران‌فروشی روبرو شدند، فروشنده‌ی متخلف ملزم است برای مشتریان ۷۲ ساعت گذشته خود فراخوان داده و عودت وجه به مردم داشته باشند.
    قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از ۶ هزار اشتغال در حوزه اصناف ثبت شد و در بخش صنعت و معدن نیز قریب به ۱۴ هزار اشتغال ثبت شده جدید را توانستیم رقم بزنیم، گفت: صنعت را در دوبخش ارتقای ظرفیت واحدهای فعلی و احیای واحدهای راکد مدیریت می‌کنیم که سال گذشته برای ۱۱۱واحد ارتقای ظرفیت داشتیم که ۲۴ میلیون تن ظرفیت تولید استان را افزایش داد و در احیای واحدهای راکد نیز سال گذشته ۴۸ واحد را احیا و وارد چرخه کار و تلاش کردیم.
    وی عنوان‌کرد: سال گذشته مزایده بزرگ محدوه‌های معدنی را برگزار کردیم و تفاهم‌نامه‌ای با ایمیدرو نیز امضا کردیم تا بتوانیم اکتشافات معدنی را در پهنه‌‌های بزرگ پیش ببریم که در حوزه‌های آهن، سیلیس، منگنز و … هستند، ضمن اینکه در این حوزه نیز احیای واحدهای راکد مورد توجه بوده است و برای تامین ماشین‌آلات معدنی نیز به شکلی که همه سرمایه‌گذاران بتوانند از این فرصت استفاده کنند. وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال رشد ۲۷۰ درصدی را در کشفیات معدنی داشتیم و امروز ۷۰ میلیون تن سنگ آهن مگنتیت داریم که ۱۰ میلیون تن از آن آماده صدور پروانه بهره‌برداری است‌.
    قاسمی ابراز داشت: در حوزه بازرسی حدود ۸۰ هزار مورد بازرسی داشتیم که بیش از ۸ هزار پرونده تشکیل شده است، اما باز هم گاها شاهد تخلفاتی در حوزه بازار و اصناف هستیم از این رو قرار بر این شد که در حوزه گران‌فروشی، کاربرگ‌ها را اصلاح و پرونده واحد صنفی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر بازرسان ما در واحدی با گران‌فروشی روبرو شدند برای مشتریان ۷۲ ساعت گذشته خود فراخوان داده و عودت وجه به مردم داشته باشند چرا که پیش از این جرائم مستقیم به خزانه می‌رفت و مردم مطلع از جرایم نمی‌شدند.
    قاسمی خاطرنشان کرد : در شرق استان گاز نداریم و سرمایه‌‌گذاران در حوزه گاز و انرژی نیازمند زیرساخت هستند. وی گفت: پیگیری هایی توسط استاندار هرمزگان برای پروژه های شاخص تداوم دارد. قاسمی اظهار داشت : ۲۵۳ برنامه برای سال جاری برنامه‌ریزی کردیم که ۶۶ برنامه برای شعار سال است. وی گفت: روز اول تیرماه روز اصناف است که به فعالان این بخش تبریک عرض می کنم.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سال گذشته برنامه ریزی شده بود و دو میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از استان داشتیم که امسال به دو میلیارد و۸۰۰ هزار دلار می رسد. قاسمی خاطرنشان کرد :در حوزه تجارت خارجی به معیشت و تجارت خرد توجه شده است که اصلاح رویه ها واخذ مجوزها را دنبال کردیم.
    قاسمی اظهار داشت : مرکز آموزش قالیبافی بشاگرد سال گذشته افتتاح شد. وی گفت:۱۴ هزار نفر اشتغال ثبت شده جدید را در سال گذشته داشتیم. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: احیای واحدهای راکد و تعطیل شده که سال گذشته ۴۸ واحد به چرخه فعالیت برگشتند و۱۱۱ واحد ارتقای واحد داشتند.
    قاسمی خاطرنشان کرد : در حوزه شرکت نفت ستاره از ۳۶ به ۴۲ میلیون لیتر میعانات گازی مجوزهای لازم صادر شد.
    وی گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای مشاغل خرد تسهیلات پرداخت شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ماشین آلات معدنی که واردات بیش از ۵ سال ممنوع بود که الان می‌توانند وارد کنند.
    قاسمی خاطرنشان کرد : ۲۷۰ درصد رشد کشفیات در حوزه معادن داشتیم. وی گفت: در حوزه نظارت و بازرسی از بازار ۱۸۳هزار بازرسی در سال گذشته داشتیم که ۸۳۱۵ پرونده با ارزش بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال تشکیل شد. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان نیز گفت : ۳۲ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب در استان داریم که از این تعداد، ۷ ناحیه صنعتی در حال ساخت است که در سفر رئیس جمهور به استان در سال جاری به بهره برداری می رسند .
    سیدامیرامیری زاد افزود: بیش از هفت هزار نفر اشتغالزایی را در شهرک ها و نواحی صنعتی استان داریم. امیری زاد اظهارداشت : ۷۴۹ طرح در دست ساخت داریم که اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری را به همراه دارد.وی افزود: ۱۶ طرح و واحد صنعتی ارزیابی شده است و هفت نیاز فناوری برای شان شناسایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.