حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ابتکار عمل استاندارد هرمزگان
    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
    شناسه : 9895
    بازدید 1294
    8
    دریانیوز// اداره کل استاندارد هرمزگان سامانه غیرحضوری فرآیند صادرات و واردات را در اقدامی ابتکاری راه اندازی کرده است که مورد تحسین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اداره کل استاندارد هرمزگان سامانه غیرحضوری فرآیند صادرات و واردات را در اقدامی ابتکاری راه اندازی کرده است که مورد تحسین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت.

    مدیرکل استاندارد هرمزگان هدف از راه اندازی سامانه غیرحضوری فرآیند صادرات و واردات را کاهش مراجعه حضوری افراد به اداره کل استاندارد و ادارات تابعه و…. ، الکترونیکی شدن فرآیند پذیرش اسناد به صورت غیر حضوری و امکان پیگیری پرونده های پذیرش شده، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به امور و جلب رضایت ارباب رجوع، امکان اطلاع رسانی به ارباب رجوع در خصوص مشکلات اسناد و جمله مشکلات به وجود آمده به هنگام ارائه اسناد کاغذی را از دیگر مزایای راه اندازی این سامانه غیرحضوری اعلام کرده است که البته این سامانه بزودی بطور کامل هم تکمیل می شود.

    با توجه به اینکه ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر هرمزگان صورت می گیرد که سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد در تاییدیه اقلام و کالاهای صادراتی و وارداتی نقش محوری دارد، اداره کل استاندارد هرمزگان در راستای افزایش رضایت صادرکنندگان و واردکنندگان و صرفه جویی در وقت و هزینه ها، اقدام به راه اندازی این سامانه غیرحضوری کرده است که قابل تقدیر و تحسین است. موضوع دیگر اینکه اداره کل استاندارد هرمزگان و مدیرکل این مجموعه مهم در استان و کشور تاکنون در حوزه تاییدیه بخوبی عمل کرده اند ودر مقابل فشارها برای تایید اقلام ناسالم وفاسد و…. ایستادگی کرده اند و سلامت مردم را فدای اغراض سیاسی و جناحی، ضعف مدیریتی مدیران ناکارآمد و… نکرده اند. از طرفی دیگر انتظار می رود بخش دولتی و غیردولتی از واردات اقلام ناسالم و معیوب خودداری کنند تا انتظار تاییدیه استاندارد را نداشته باشند که برخی از مدیران در جلسه روز یکشنبه رئیس سازمان ملی استاندارد، از تاخیر و عدم صدور تاییدیه برای برخی اقلام وارداتی گلایه داشتند که رئیس سازمان ملی استاندارد بخوبی و با قاطعیت پاسخ دادند که این دستگاه های دولتی نباید اقلام فاسد و ناسالم و… را وارد کنند تا تایید نشوند که از این پاسخ و موضعگیری رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون رئیس جمهور قدردانی می کنیم.

    از طرفی دیگر اینکه برخی مدیران بخواهند با بیت المال وارز دولتی اقدام به واردات کالاهای اساسی فاسد و ناسالم نمایند و بعد انتظار تایید داشته باشند وبرخی مدیران در رده های بالاتر نیز از آنان حمایت نمایند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست واز دستگاه قضایی می خواهیم با چنین مدیرانی بشدت برخورد نماید واز استاندارد هرمزگان نیز حمایت قاطع داشته باشند. در حوزه سیلوسازی که بیش از یک دهه وعده احداث سیلو در بندرعباس و… داده شده و هنوز در بندر شهیدرجایی سیلوی استاندارد ساخته نشده است، جای تامل دارد. با مدیرکل بنادر دریانوردی که روز یکشنبه و در زمان بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر شهیدرجایی صحبتی داشتم، ایشان اظهار کرد که سیلوی ۱۵۰هزار تنی تا دوسال ونیم وسه سال آینده در این بندر ساخته می شود که انتطار می رود این زمان کوتاه‌تر شود و از آن طرف تاحد امکان گندم ها بصورت یکسره حمل شوند و از دپوی آن بصورت فله جلوگیری شود. موضوع دیگر اینکه پیشنهاد می شود میزان اختیارات مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز افزایش یابد تا در بخش های مختلف از جمله ترخیص خودروهای وارداتی و… نیاز به حضور و دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نباشد و ترخیص هابا افزایش و تفویض اختیارات، سریعتر انجام شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.