حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آیا نرخ بیکاری  در هرمزگان ١٠ درصد کاهش یافت؟
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۲۵
    شناسه : 12338
    بازدید 1165
    2
    دریا نیوز//معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با ادعای کاهش ١٠ درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان گفت: این استان در ۶ ماهه اول سال ١۴٠٢ بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با ادعای کاهش ١٠ درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان گفت: این استان در ۶ ماهه اول سال ١۴٠٢ بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، محمود کریمی بیرانوند در نشست تبیینی عملکرد حوزه کارآفرینی و اشتغال دولت سیزدهم اظهار داشت :در تابستان ۱۴۰۱ فاصله میان بالاترین و پایین‌تر نرخ بیکاری در کشور ۱۷.۱ درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسیده که ۱۰ درصد کاهشی بوده است.نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سال ١۴٠٢ و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است، اما هنوز نیز بالاست و به سطوح کاهشی نزدیک می‌شود. بازار کار و فضای اشتغال از چند جهت بررسی می‌شود ، یکی از این مسیرها مربوط به آماری است که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود.
    این گزارش می افزاید :سازمانی که مستقل است و ذیل سازمان برنامه و بودجه فعالیت می‌کند، شاخص‌های آماری آن ربطی به دولت‌های مختلف ندارد و طبق استانداردهای جهانی است. دومین مرجع برای سنجش فضای کار، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سومین منبع آمار مربوط به سامانه رصد ملی وزارت کار است.کریمی بیرانوند تاکید کرد: اهداف مهمی که در وزارت کار مشخص شده، این است که برآوردهای محوری‌زیرساخت‌های بازار کار از کدملی استخراج شوند. محوریت ما کدملی است تا بدانیم برای شخص چه اتفاق هایی رخ داده است. مرکز آمار در سال پنج مرتبه نرخ بیکاری را اعلام می‌کند، ۴ مرتبه در فصل و یک بار سالیانه که ۲ ماه پس از پایان هر سال اعلام می‌شود. زمانی که نرخ بیکاری فصلی اعلام می‌شود، نباید فصل به فصل مقایسه کرد باید با همان بازه زمانی در سال قبل مقایسه شود.ادعای کاهش ۱۰درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان در حالی اعلام شده است که مشخص نیست این کاهش نرخ بیکاری برای هرمزگانی هاست یا هرمزگان نشین ها و مهاجرینی که از سایر استان ها برای شغل به هرمزگان می آیند وآنها وارد بازار کار می شوند و بومیان بیکارند و به اجبار به سمت مشاغل کاذب و قاچاق و… می روند.
    البته در دولت سیزدهم و با عزم استاندار هرمزگان تلاش شده است استخدام نیروی انسانی در صنایع و… با اولویت بومیان باشد که اقدامی قابل تحسین است و اگر در دولت های گذشته نیز این اقدام صورت می گرفت، هرمزگان صدرنشینی بیکاران کشور را برای خود ثبت نمی کرد. حال که روند کاهش نرخ بیکاری در استان رقم خورده است، انتظار می رود که پیوستگان به شاغلان و خارج شدگان از صف بیکاران نیز هرمزگانی ها باشند تا فرزندان خانواده های بومی این استان وارد بازار کار شوند و جوانی بیکار در استانی که قطب اشتغال و اقتصاد کشور است را نداشته باشیم و بساط مشاغل کاذب نیز برچیده شود. برای تحصیل دانش آموزان هرمزگانی نیز بایستی تسهیلات و حمایت ها و اماکن آموزشی مناسب و موردنیاز و… وجود داشته باشد تا هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند و از آن طرف تشویق و ترغیب شوند تا در رشته های مورد نیاز استان از جمله حوزه بهداشت ودرمان، صنایع، آموزش و پرورش و… تحصیل کنند و از طرفی دیگر هنرستان ها و کارگاه های جوار صنایع و مدارس بهیاری و… نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند تا نیروی مورد نیاز استان تربیت شوند و روز به روز از آمار بیکاران در استان کاسته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.