حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آیا بانک ها بر قطار مسکن ملی هرمزگان  سوار می شوند؟
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
    شناسه : 12328
    بازدید 1159
    4
    دریا نیوز//در جلسات اخیر شورای مسکن استان، استاندار هرمزگان با گلایه و اظهار نارضایتی از عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، برای آنها خط و نشان کشیده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//در جلسات اخیر شورای مسکن استان، استاندار هرمزگان با گلایه و اظهار نارضایتی از عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، برای آنها خط و نشان کشیده است.
    استاندار هرمزگان در آخرین جلسه شورای مسکن استان نیز که اواخر هفته گذشته برگزار شد، ضمن تاکید بر همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با بانک‌هایی که مقابل خانه‌دار شدن مردم ایستاده‌اند برخورد خواهد شد. مهدی دوستی اظهارداشت: با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها در برابر توسعه استان به ویژه پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده‌اند؛ در صورت تداوم، لیست بانک‌های مذکور به مردم اعلام خواهد شد.رئیس شورای مسکن استان افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی از این پس حق ندارند ریالی به حساب پیمانکاران‌شان در بانک‌های مورد بحث واریز کنند و در صورت عدم تمکین از این مصوبه با خود آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.
    دوستی عنوان‌کرد: هر کدام از صنایع استان هم که در این بانک‌ها حساب داشته باشند، در سهمیه حامل‌های انرژی آن‌ها محدودیت اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه ادارات آب، برق، گاز و مخابرات موظف‌اند ظرف امروز دیون بانک‌ها را بررسی کرده و اگر معوقاتی در پرداخت حقوق دولت دارند برخورد قانونی انجام دهند.
    اما سئوال اساسی اینجاست که چرا بانک ها بر قطار نهضت ملی مسکن استان سوار نشده اند و مقاومت دارند و حتی تذکرات چندباره استاندار به آنها اثرگذار نبوده است؟ آیا بانک ها با اجرای این طرح ملی مخالفند؟ بانک ها از یک طرف بنگاه‌داری می کنند و املاک خالی زیادی را در کشور در اختیار دارند و از آن طرف از پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن علی‌رغم دستورات مکرر رئیس جمهور و استاندار شانه خالی می کنند و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کُند یا متوقف می کنند. در شهر بندرعباس که از همان آغاز اجرای این طرح ملی در کشور در مهرماه ۱۴۰۰، طرح نهضت ملی مسکن باحاشیه جانمایی نامناسب در شهرک علوی و سپس تغییر مکان و الحاق اراضی مورد نیاز مواجه شد و بعد از گذشت بیش از دو سال، حال که می‌خواهند ساخت وساز ۱۵هزار واحدمسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی را آغاز کنند، موضوع عدم همکاری و پرداخت تسهیلات بانکی مطرح شده است ودرصورتیکه بانک‌ها با همین دست فرمان برآنند، مردم از خانه دار شدن ناامید می شوند واین طرح ملی در استان شکست می خورد و ضرورت دارد تدبیری اندیشیده شود تا بانک‌ها هم سوار بر قطار نهضت ملی مسکن شوند و ساخت وساز مسکن ملی در این هوای خنک هرمزگان با شتاب به پیش رود که شش ماه دیگر بدلیل گرمای هوا در استان روند اجرای طرح های عمرانی و ازجمله مسکن به کندی پیش خواهد رفت.
    مستاجران و افراد فاقد مسکن تمام امیدشان به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن است تا صاحب خانه شوند که متاسفانه برخی دستگاه هاو بانک ها همراهی لازم را با اجرای این طرح ملی ندارند و روند اجرای آن را با اختلال مواجه کرده اند واین وضعیت فقط باعث افزایش حباب قیمت و اجاره مسکن و کسب سودهای بادآورده توسط دلالان و مافیای مسکن شده است و فشار زیادی بر زندگی خانواده هایی وارد می شود که آرزوی شان داشتن سرپناه مناسب است و به نهضت ملی مسکن چشم امید دوخته اند. انتظار می رود بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن همراهی لازم را داشته باشند ودر صورت ادامه مقاومت، استاندار هرمزگان اسامی بانک های غیرهمراه را به مردم اعلام وخط ونشان هایی را که برایشان کشیده است، اجرایی نماید. نباید اجرای یک طرح ملی مهمی مانند نهصت ملی مسکن که باعث رفع مشکل مسکن مردم می شود، بدلیل عدم انجام تعهدات بانک ها با مشکل مواجه شود و برخوردهای‌قانونی بایستی با آنها افزایش یابد تا تعهدات شان را انجام دهند ومردم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن خانه دار شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.