حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آموزش قانون شکنی و قانون گریزی
    ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
    شناسه : 11552
    بازدید 1264
    2
    دریانیوز// وقتی به اقدامات مسئولان بطور دقیق توجه کنیم و پاسکاری مسئولیت ها را به همدیگر تجزیه و تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که گاهی آنها باعث آموزش قانون شکنی و قانون گریزی و... هستند که به چند مورد از آنها اشاره می کنم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// وقتی به اقدامات مسئولان بطور دقیق توجه کنیم و پاسکاری مسئولیت ها را به همدیگر تجزیه و تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که گاهی آنها باعث آموزش قانون شکنی و قانون گریزی و… هستند که به چند مورد از آنها اشاره می کنم.

    در حوزه آموزش رانندگی که اولا باید گفت یک شخص با ده پانزده جلسه آموزش، راننده نمی شود وآموزش رعایت قوانین بایستی از کودکی و دانش آموزی و در مدرسه و خانواده شروع شود که به آن مقاطع توجهی نمی شود. در زمانی که شخص برای آموزش رانندگی ثبت نام می کند، هم آموزش‌ها ابتر است. آموزش گیرنده در کتاب راهنمایی و رانندگی می‌خواند که بایستی از بین خطوط رانندگی کند و در پشت خطوط در چهارراه ها ایست کند و به خطوط عابرپیاده توجه کند که متاسفانه در شهری مانند بندرعباس بسیاری از خیابان‌ها و بلوارها و معابر فاقد این خطوط هستند و آموزش ها ابتر می‌ماند و آموزش گیرنده یاد می گیرد که این خطوط مهم نیستند که اگر مهم بودند، بطور حتم بایستی خط کشی می شد.

    دانش آموزان هم که اگر آموزش استفاده از خطوط عابرپیاده می بینند، بازهم مشاهده می کنند که خطوطی وجود ندارد. از طرفی دیگر بدلیل ضعف مسئولان در فراهم کردن سرویس مدارس و گرانی سرویس مدارس که باعث شد برخی دانش آموزان با موتورسیکلت رفت وآمد کنند که دو و سه نفری سوار یک دستگاه موتورسیکلت می شوند که برخی از آنها فاقد پلاک و چراغ و… هستند ودانش آموزان هم که گواهینامه ندارند ودر مسیرخلاف وبدون توجه به چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی و… می رانند وبه مدرسه می روند وبرمی گردند و این فرهنگ قانون شکنی و قانون گریزی در آنها نهادینه می شود. از طرفی دیگر شهروندانی که برای امورات اداری شان به ادارات وسازمان های مختلف مراجعه می کنند و امورات شان بخوبی انجام نمی شود و مجبور می شوند پارتی پیدا کنند ویا رشوه دهند تا امورات‌شان زودتر انجام شود.

    این وضعیت باعث شده است که برخی شهروندان تصور داشته باشند که تا رشوه ندهند و به قول خودشان پول و پارتی (بند پ) نداشته باشند، امورات شان انجام نمی شود که نیاز به برخورد با متخلفان و اعلام عمومی است تا عبرتی باشد برای کسانی که می خواهند با دریافت رشوه، امورات مردم را انجام دهند وفکر نمی کنند که آنها حقوق می‌گیرند تا همین امورات را انجام دهند. در بخش های مختلف که کم کاری وجود دارد، باعث می شود برخی ها قانون گریزی را درپیش گیرند که بایستی در این حوزه تدابیر لازم اتخاذ گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.