حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آمادگی اتحادیه برای عرضه دائمی‌‌ آبزیان با نرخ تنظیم بازار
    ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۱۶
    شناسه : 9092
    بازدید 1345
    29
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان در گفت وگو با دریا خبر داد دریانیوز// اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان با شرط فراهم شدن مکان‌ مناسب و بهداشتی توسط مسئولان آمادگی عرضه مستقیم آبزیان با نرخ تنطیم بازار را دارد
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان به عنوان قطب صیادی در کشور است و توانسته نقش بسیار مهمی را در صید و صیادی ایفا کند. توجه به جامعه زحمت‌کش صیادان یکی از موضوعات مهمی است که باید نسبت به این امر بیشتر از گذشته بها داده شود.
    در رابطه با موضوعات صیادی هرمزگان با علی حاجی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان گفت‌وگویی را ترتیب دادیم که در ادامه با هم‌ می خوانیم.
    دریا : به عنوان سوال اول بفرمایید اتحادیه چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده است؟
    مدیرعامل اتحاديه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : این اتحادیه بصورت رسمی از سه هفته پیش ثبت شده و فعالیت خود را با قدرت شروع کرده است.
    دریا : اهداف تشکیل اتحادیه صیادی در استان چیست؟
    مدیرعامل اتحادیه‌های صیادی هرمزگان : هماهنگی و انسجام بهتر و بیشتر جامعه صیادی، پیگیری مسائل و مشکلات صیادان، ارائه خدمات
    بيمه ای و تسهيلات، دادن تسهیلات کم بهره جهت تهیه ادوات صیادی بخشی از اهداف تشکیل این اتحادیه است.
    دریا : چه تعداد تعاونی در سطح استان فعالیت دارند و چند نفر صیاد در هرمزگان مشغول به کار هستند؟
    مدیرعامل اتحادیه‌های صیادی هرمزگان : ۷۵ تعاونی در حال فعالیت هستند و تعداد ۳۶ هزار صیاد در استان هم مشغول کار صیادی هستند.
    دریا : چه تعداد لنج و قایق در استان در حال فعالیت صیادی هستند؟
    مدیرعامل اتحادیه‌های صیادی هرمزگان : در مجموع ۴۵۶۲ شناور سنگین و سبک وجود دارد که از این تعداد ۱۲۶۲ فروند شناور لنج و ۳۲۰۰ فروند شناور قایق هستند.
    دریا : چه نوع ماهیانی در هرمزگان صید می‌شود؟
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : هوور، شورت، انواع مقوا، قطر، گاریز، شهری، سنگسر، سرخو، شیر و حلوا، زرده، طلال و… انواع ماهیانی است که در استان صید می‌شود.
    دریا : اولویت‌ و برنامه‌های اتحادیه چیست؟
    مدیرعامل اتحادیه‌های صیادی هرمزگان : به روز رسانی تعاونی ها که از آخرین تشکیل مجمع آنها چند سال گذشته باشد، ایجاد انگیزه، شناسایی ظرفیت‌ها و پتاسیل ها، درگیر کردن صیادان به عنوان بهره بردار و سرمایه گذار در پروژه‌ها، بخشی از برنامه‌های اتحادیه است که البته برگزاری جلسات‌ این برنامه‌ها شروع شده است‌‌‌.
    دریا : در زمينه ارائه تسهيلات کم بهره به صیادان چه برنامه ای در دست اقدام دارید؟
    مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌های صیادی هرمزگان : تفاهم نامه‌ای را با بانک کشاورزی و شیلات در حال
    منعقد کردن هستیم که بتوانیم با ارائه تسهيلات کم بهره و بدون ضامن جهت تامین بخشی از ادوات صیادی، خرید تور و جایگزین کردن شناور داشته باشیم و این تفاهم نامه پس از بررسی و کارشناسی لازم نهایی می‌شود.
    دریا : در رابطه با ارائه خدمات بيمه‌ای شامل بیمه تکمیلی، بدنه، مسئولیت و… به جامعه صیادان چه برنامه‌ای دارید؟
    مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌های صیادی هرمزگان : برای ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به قشر زحمتکش صیادان تفاهم نامه‌ای میان اتحادیه، شرکت بيمه و بانک کشاورزی در حال
    نهایی شدن است که تا چند روز آینده منعقد می‌شود و با این تفاهم نامه می توانیم انواع خدمات بيمه ای را به جامعه صیاد ی ارائه دهیم.
    دریا :یکی از درخواست‌های مردم عرضه آبزیان به نرخ تنطیم بازار در مکان های مشخص به صورت دائم در شهر است آیا اتحادیه در این زمینه می‌تواند اقدامی انجام دهد؟
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : بله. اتحادیه آمادگی کامل خود را در این رابطه با شرط فراهم شدن مکان‌های مناسب و بهداشتی توسط مسئولان اعلام می‌کند و می تواند نقش مهمی را در عرضه مستقیم آبزیان به نرخ تنطیم بازار عرضه نماید و باعث می‌شود قدرت خرید بیشتر شود.
    دریا : درباره فراهم شدن مکان های مناسب جهت عرضه آبزیان به نرخ تنطیم بازار به مردم تاکنون پيشنهادی هم از طرف مسئولان به اتحادیه داده شده است؟
    مدیرعامل اتحاديه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : بله. استانداری و اداره کل شیلات به جد پیگیر محقق شدن این موضوع هستند، تاکنون هم چند مکان پیشنهاد شده است و در حال بررسی مکان ها هستیم؛ چون آبزیان مدت زمان نگهداری طولانی ندارند باید مکان‌های که جانمایی می‌شود از نظیر سیستم دفع خون آبه و سرمایشی مناسب باشد و در صورت ایجاد مکان مناسب اتحادیه به سرعت وارد عمل می‌شود.
    دریا : با وجود راه اندازی درگاه ملی مجوزها دریافت مجوز اولیه صیادی راحت تر شده است؟
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : متأسفانه از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها مشکلاتی را برای صیادان جهت اجازه حرکت شناور ایجاد کرده است.
    دریا : لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید؟
    مدیرعامل اتحاديه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : در این دوماه که این درگاه فعال شده است هر ماه از یکم تا ششم و هفتم این درگاه به دلیل کندی سرعت اینترنت در برخی مناطق ساحلی دچار اختلال می با شد و صیادان دچار مشکل شده اند که این امر، امنیت شغلی و معیشتی صیادان منطقه را به مخاطره انداخته است و ا ین موضوع باعث شده است صیادان عملا هفت تا ۱۰ روز از ماه که روزهای مناسب صید است را بیکار بمانند که در این خصوص از مسئولان امر درخواست داریم تا زمان درست شدن این درگاه به طور کامل، روش دریافت مجوز جامعه صیادی را به روال قبل برگردانند.
    دریا : در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید؟
    مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان : این اتحادیه با همت و انسجام بیشتر می کوشد تا بهترین خدمات را به تشکلات صیادی و جامعه هدف خود ارائه دهد و در پایان از ادار ات کل شیلات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاس همراهی و همکاری صمیمانه با این اتحادیه قدردانی می‌کنم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.