حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آمادگی اتاق بازرگانی جهت برگزاری نشست ‌های حمل و نقلی با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۴
    شناسه : 8455
    بازدید 1277
    12
    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان خبرداد دریانیوز// واحد امور حمل و نقل بین‌المللی و کارنه تیر اتاق بازرگانی هرمزگان، سمینار تخصصی بهره‌گیری از رویه تیر در حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای و ترکیبی برگزار کرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// واحد امور حمل و نقل بین‌المللی و کارنه تیر اتاق بازرگانی هرمزگان، سمینار تخصصی بهره‌گیری از رویه تیر در حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای و ترکیبی برگزار کرد.
    این سمینار که مخاطبش ذینفعان و بنگاه‌های اقتصادی ازجمله شرکت‌های حمل و نقل کریر و فوروارد، نمایندگان گمرکی و صاحبان کالا بود، صفا، رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی هرمزگان، سعیدی، ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس، راستی؛ مدیرکل اداره نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران و فرامرزیان، مدیر امور حمل و نقل بین‌المللی، کارنه تیر، آ‌.ت.آ اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند و در حوزه اهمیت رویه تیر در توسعه ترانزیت، ترانزیت تحت رویه تیر « چالش‌ها و فرصت‌ها »، توسعه تجارت و حمل و نقل تحت رویه تیر و نقد و گفتمان شفاف میان بخش خصوصی و دولتی بحث و تبادل ل نظر شد.

    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در این سمینار از فرامرزیان، مدیر امور حمل و نقل بین المللی و کارنه تیراتاق ایران به دلیل برپایی این واحد در استان و آموزش همکاران اتاق بازرگانی در راستای راه اندازی این مرکز و سعیدی؛ ناظر محترم گمرکات استان و همکارانشان و پلیس امنیت اقتصادی در همکاری جهت صدور کارنه تشکر و قدردانی کرد.

    محمدرضا افزود: بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیت شمال – جنوب که به تمامی شاخه های دیگر در شمال شمال – غرب و شمال- شرق نیز متصل می باشد، دارای جایگاه حائز اهمیتی در این خصوص می‌باشد که وجود پایگاهی برای ارائه خدمات کارنه تیر در این شهر می‌تواند قدمی بزرگی در تسریع امور حمل و نقل بین المللی به شمار آید، صفا افزود : به دلیل عضویت اخیر عراق در کنوانسیون تیر، تمام کشورهای منطقه عضو این کنوانسیون می‌باشند که ارزش افزوده استفاده از کارنه تیر نه تنها برای شرکت‌های حمل و نقل، بلکه برای صاحبین کالا بسیار چشمگیر می باشد.

    صفا گفت:دغدغه اصلی بسیاری از فعالین حمل و نقل و صادراتی، وجود اطمینان خاطر منافع میباشد که کارنه تیر می تواند این اطمینان را در جهت حفظ منافع صاحب کالا، گمرک و شرکت حمل و نقل تامین کرده تا با نگاهی که حوزه‌های اقتصادی در جهان دارند، همسو باشیم.

    وی گفت : هم اکنون کشورهای منطقه در تلاش هستند تا با فعالیت در توسعه زیرساخت‌های گمرکی، بندری، جاده ای و ریلی اهمیت ترانزیت و خدمات لجستیکی چند جانبه و سرویسهای خدماتی را نشان می دهد که تمام این موارد می‌توانند درآمد استانها و دولت را به طور چشمگیری افزایش دهد.

    صفا گفت:امید است با انجام این فعالیتها در کشور عزیزمان گامی در جهت توسعه اقتصادی نیز برداریم.صفا افزود : یکی از نکات قابل توجه در فصل هفتم برنامه پنج ساله توسعه کشور دیده شده؛ دولت موظف به سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه حمل و نقل می باشد که این مهم با همکاری نزدیک مراجع دولتی و بخش خصوصی می‌بایست به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

    وی گفت: اتاق بازرگانی هرمزگان با همکاری تمامی مراجع مربوطه آمادگی دارد تا با برگزاری نشستهای حمل و نقلی منطقه با کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه برگزار نماید تا از عقب افتادگی استان و کشور در چرخه تجارت جلوگیری نماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.