حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آقایان مسئول!  در ساحل بندرعباس قدم بزنید
    ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۸
    شناسه : 8925
    بازدید 1232
    8
    دریانیوز// مهمترین جاذبه گردشگری بندرعباس، دریا وساحل است که البته نمی توانیم آن را زیبا بدانیم؛ زیرا در بخشی از ساحل و دریا بخصوص پشت هتل هرمز و در ساعاتی از روز که آب دریا بالا می آید، آب دریا آبی و یا سبز رنگ و رخشنده نیست و تیره و کدر و متمایل به سیاه است که ورود فاضلاب به دریا را بیشتر در خود نشان می دهد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مهمترین جاذبه گردشگری بندرعباس، دریا وساحل است که البته نمی توانیم آن را زیبا بدانیم؛ زیرا در بخشی از ساحل و دریا بخصوص پشت هتل هرمز و در ساعاتی از روز که آب دریا بالا می آید، آب دریا آبی و یا سبز رنگ و رخشنده نیست و تیره و کدر و متمایل به سیاه است که ورود فاضلاب به دریا را بیشتر در خود نشان می دهد.
    بوی مشمئز کننده تعفنش نیز به مشام می رسد که البته در این سال‌ها بارها وعده اجرای طرح‌هایی برای عدم ورود فاضلاب به دریا داده شده است و همچنان به سرانجام نرسیده است. ساحل بندرعباس به گفته مدیرکل محیط زیست استان در چند نقطه اش آلوده است و بایستی این آلودگی ها با عدم ورود فاضلاب به دریا و ساحل عاری از آلودگی شود که هنوز نشده است.
    موضوع دیگر فعالیت عرضه کنندگان قلیان در نوارساحلی بندرعباس است که برخی‌شان در این شب ها با وضعیتی نامناسب و پسرو دختران عرضه کننده قلیان که بعضی خانم ها خودشان هم کشف حجاب کرده و با پخش موسیقی مبتذل اقدام به جذب مشتری بیشتر می کنند و پاتوق هایی را ایجاد کرده اند تا دختران و پسران نوجوان و جوان تا پاسی از شب در آنجا به خوشگذرانی بپردازند و در کنار عرضه کردن قلیان اقدامات پنهان و آشکار دیگری را انجام می دهند و فضای ساحل را نیز برای تفریح خانواده ها ناسالم و ناامن کرده اند و این افراد در روشنایی و تاریکی نوار ساحل اقدام به عرضه قلیان و… می کنند و هر اقدامی را که بخواهند و بدون هیچگونه ممانعت و محدودیت و ممنوعیتی انجام می دهند که جای خالی پلیس و شهردار ساحلی در بندرعباس احساس می شود.حداقل کاری که می شود انجام داد، نصب تابلوهای هشدار دهنده در نوار ساحلی در خصوص ممنوعیت عرضه قلیان و همچنین اثرات زیانبار این مواد افیونی است که بی تاثیر نیست.
    خانواده ها از وضعیت فعلی نوار ساحلی بسیار ناراحت و نگرانند و نمی توانند ساعاتی را با آرامش در ساحل آلوده تفریح کنند. حتی نیمکت‌های بتنی و… که برای نشستن شهروندان نصب شده است را برخی از عرضه کنندگان قلیان در تصرف دارند و فقط اجازه می دهند مشتریان شان بر روی آنها بنشینند. در ساحل مانند برخی کافه ها و عطاری ها و… در سایر مناطق شهر، موادمخدر صنعتی و… توزیع می شود و افزایش نظارت ها را می طلبد. دریک کلام وضعیت ساحل مان هشداردهنده و آلوده است وبایستی متولیان مربوطه برای داشتن ساحلی عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی و…. اقدامات قاطعانه داشته باشند. بایستی تفریحات آبی و دریایی وساحلی سالم در نوار ساحلی افزایش یافته و اشتغالزایی سالمی داشته باشیم. درحال حاضر حتی زمینه استفاده از قایق های تفریحی و استاندارد و… در ساحل برای گردشگران فراهم نیست و از این ظرفیت و نعمت خدادادی بخوبی استفاده نمی شود.
    بنظر می رسد اگر که مسئولان مختلف ساعاتی از روز و ساعتی از شب و نیمه‌شب را در ساحل بندرعباس قدم بزنند، آنگاه واقعیت ها را از نزدیک بهتر و بیشتر می‌بینند و می توانند با عرضه کنندگان قلیان همصحبت شده و به آنها شغل جایگزین بجز قلیان را در همین ساحل پیشنهاد دهند تا شاید قلیان از ساحل حذف شده و مشاغل سالم در ساحل رونق یابد و سلامتی خانواده ها و نوجوانان و جوانان بیش از پیش تهدید نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.