حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی  ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
    شناسه : 6595
    بازدید 1504
    13
    با حضور وزیر نفت کلید خورد دریانیوز // همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب وبا حضور وزیر نفت، استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس و.... ، مرحله اجرایی ساخت طرح ملی ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب وبا حضور وزیر نفت، استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس و…. ، مرحله اجرایی ساخت طرح ملی ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد.

    به گزارش خبرنگار دریا، طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین با محوریت تولید کک اسفنجی پالایشگاه بندرعباس از طرح های اولویت دار وزارت نفت است که با استفاده از دانش فنی بومی در راستای کاهش تولید، بهبود کیفیت نفت کوره و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بیشتر اجرا می شود.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس از طرح های عظیم اقتصادی، ملی، پیشران، زیرساختی، روزآمد و مبتنی بر آینده نگری است که با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در مدت ۴۲ ماه اجرا می شود و شامل سه طرح ساخت ۱۴ واحد فرآیندی جدید، ساخت واحد های جانبی مورد نیاز و مجتمع روغن سازی تولید روغن های پایه گروه ۲ و ۳ است. هاشم نامور با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: اجرای این طرح موجب کاهش تولید و بهبود کیفیت نفت کوره و افزایش تولید فرآوردهای با ارزش افزوده بیشتر مطابق با استانداردهای روز ، بی نیاز شدن کشور از واردات محصولات استراتژیک کک اسفنجی و روغن های پایه گروه ۲ و ۳ ، پیشگیری از خروج ارز از کشور و قطع وابستگی و خنثی سازی تحریم ها، ایجاد اشتغال، ارتقای سطح دانش و تجربه، بهبود کیفیت کلیه محصولات و همچنین افزایش بهره وری و عملکرد اقتصادی می شود.

    وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین بر اساس دانش فنی داخلی در پالایشگاه نفت بندرعباس تصریح کرد: با بومی سازی فناوری و تامین دانش تولید کک اسفنجی، امروز جمهوری اسلامی ایران جزء هفت کشور صاحب دانش فنی در این زمینه است و بر اساس این طرح سالانه در پالایشگاه نفت بندرعباس ۵۰۰ هزار تن روغن های پایه گروه ۲ و ۳ و همچنین ۳۰۰ هزار تن کک اسفنجی مورد نیاز کشور تولید و سالانه از خروج میلیونها دلار جلوگیری می شود.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: یکی از اهرم های فشار اقتصادی به کشور، تحریم واردات کک اسفنجی مورد نیاز صنعت آلومینیوم سازی با توجه به نبود دانش فنی لازم برای تولید این ماده استراتژیک در کشور بود که در این راستا با اتکاء به توان داخلی و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و انجام مطالعات و آزمایشهای متعدد، با طراحی الگوی پالایشی جدید، دانش تولید کک اسفنجی به عنوان یکی از فرآیندهای پیچیده صنعت پالایش نفت همراه با ارزیابی زیست محیطی بومی سازی شد. به گفته وی این طرح برای هشت هزار نفر در زمان اجرا و ساخت وساز و سه هزار نفر هم پس از افتتاح و بهره‌برداری اشتغالزایی خواهد داشت.

    پالایشگاه نفت بندرعباس مازوت را به ارزش افزوده تبدیل می کند
    جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های نفتی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه‌هایی در بخش بالا دست و پایین دست نفت با اعتباری بالغ بر سه میلیارد دلار افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهد شد. اوجی با اشاره به ظرفیت روزانه تولید ۳۵۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی و نزدیک به ۱۳۰ هزار بشکه نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس بیان داشت: طرح ملی ارتقاء کیفیت محصولات کار خیلی خوبی است که در پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده و با دستیابی به دانش فنی تولید کک اسفنجی، جزو ششمین کشور دنیا شدیم و امروز با یک سرمایه‌گذاری ۲/۲ میلیارد یورویی شاهد آغاز عملیات اجرایی واحد تولید کک اسفنجی از نفت کوره هستیم که یکی از اقلام وارداتی و کلیدی برای صنایع آلومینیوم است.

    وزیر نفت درخصوص اهمیت این پروژه اظهارداشت: پالایشگاه نفت بندرعباس دومین پالایشگاه کشور خواهد شد که مازوت یا نفت کوره به ارزش افزوده تبدیل می کند. وی افزود: کارخانه تولید و ذخیره سازی قیر که به همت صندوق نفت شکل گرفته، ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که سالانه نزدیک به ۶۰۰ هزار تن قیر تولید می‌کند. همچنین توسعه اسکله که مربوط به همین شرکت بوده و برای صادرات فرآورده‌های نفتی و واردات صورت گرفته است.

    وزیر نفت با اشاره به مزیت پروژه مزبور تصریح کرد: یکی از کارهای عمرانی در کشور ، بحث تامین قیر برای جاده‌ها است، لذا قیر تولیدی این کارخانه علاوه بر تامین نیاز استان و استان‌های همجوار، بیش از ۶۰ درصد هم صادر خواهد شد. وی گفت: توسعه میادین نفتی اسفند و سیوند در خلیج فارس به میزان ۱۶ هزار بشکه امروز بهره‌برداری شد که ۱۱۰ میلیون دلار به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود.
    وی در خصوص توسعه میدان گازی کیش گفت: ۱۴ حلقه چاه بر روی این میدان حفاری شده و تکمیل می‌شود، عملیات اجرایی خط لوله هم به طول ۲۱۰ کیلومتر از مید ان کیش تا فازهای ۶و۷و۸ پالایشگاه‌های عسلویه نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار را خواهیم داشت که شرکت تاسیسات دریایی زیرمجموعه صندوق نفت متولی آن می‌شود.

    اوجی اشتغال آفرینی خوب این پروژه را مهم برشمرد و افزود: دانش فنی تمامی این پروژه ها داخلی و توسط متخصصین، شرکت های دانش بنیان انجام شده و با احداث پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی و مروارید مکران ظرفیت پالایشی استان به عنوان قطب پالایشی کشور به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه خواهد رسید. وزیر نفت همچنین به استاندار هرمزگان و مردم استان قول داد خط لوله گاز میناب تا سیریک را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم سپس از شهرستان سیریک به جاسک تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ انجام خواهدشد.

    اوجی در پایان از تلاش، همت و پیگیری های مهدی دوستی استاندار هرمزگان و احمدمرادی و محمدآشوری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بحث سرمایه‌گذاری های حوزه صنعت نفت و گاز در استان قدردانی کرد. وی در حوزه مسؤولیت های اجتماعی وزارت نفت در هرمزگان نیز گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی کرده‌ایم که هم بیمارستان و هم در دیگر بخش‌ها هزینه خواهد شد.وی بر بکارگیری و اشتغالزایی بومیان هرمزگان در صنایع حوزه وزارت نفت در این استان تاکید کرد.

    احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:وزیر نفت طبق تعهدی که داده بود هرمزگان را به قطب انرژی کشور تبدیل کرده است و تعامل خوبی را نیز با کمیسیون انرژی مجلس دارند.

    مرادی عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس را باعث رضایت مردم، استاندار، نمایندگان و وزیر نفت خواند و از ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی پالایشگاه نفت بندرعباس ونفت ستاره در حوزه های مختلف ازجمله بهداشت ودرمان قدردانی کرد. وی از وزیر نفت خواست بیمارستان یا پلی کلینیکی هم برای کارکنان صنایع در بندرعباس احداث نمایند. این نماینده مجلس با اشاره به سهم ۲۶درصدی بیکاری هرمزگانی‌ها در قطب اقتصاد و پالایشگاهی کشور، بر اشتغالزایی برای مردم استان در صنایع فعال در هرمزگان تاکيد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.