حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آسیب ‌های اجتماعی بدون متولی خاص!
    ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۵:۲۶
    شناسه : 12393
    بازدید 1157
    2
    دریا نیوز//حوزه آسیب های اجتماعی یک متولی خاص ندارد و دستگاه های مختلف در این حوزه وظایفی را برعهده دارند وهمین موضوع باعث‌شده تا آنها بتوانند به راحتی توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری نموده و از پذیرش مسئولیت شانه خالی کنندو پاسخگو نباشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//حوزه آسیب های اجتماعی یک متولی خاص ندارد و دستگاه های مختلف در این حوزه وظایفی را برعهده دارند وهمین موضوع باعث‌شده تا آنها بتوانند به راحتی توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری نموده و از پذیرش مسئولیت شانه خالی کنندو پاسخگو نباشند.برای ما رسانه ها هم سخت است که در این بخش نمی دانیم به سراغ کدام نهاد برویم. پدیده طلاق، اعتیاد، شرب خمر، کودک و همسر آزاری ، انواع بزه و…. از جمله آسیب هایی هستند که البته دستگاه های مختلفی در پیشگیری، مقابله و درمان آن دخیلند و چون به وظایف شان بخوبی عمل نکرده اند، شاهد افزایش روزافزون این پدیده های شوم آسیب های اجتماعی هستیم. زنان بدسرپرست که شوهران شان معتاد یا مشروب خوار یا عدم مسئولیت پذیر هستند، بایستی به کدام نهاد مراجعه نمایند تا از آنها حمایت شود؟ چگونه بخواهند مراجعه کنند که وضعیت شان بدتر نشود و آزار واذیت و…. بیشتری از جانب همسر نداشته باشند.

    مردانی که به راحتی شرب خمر نموده و با حالت مستی در خانه و محله و… رفت وآمد می کنند وگاهی قمه بدست و با دادوفریاد و… باعث سلب آرامش و آسایش دیگران می شوند و حتی زن وبچه هم امنیت وآسایش ندارند. چه کسی و کدام ارگان بایستی پاکسازی این مستان را انجام دهد و چرا مشروب و مواد مخدر سنتی و صنعتی به راحتی در دسترس قرار دارد؟ اگر زنی بخواهد از چنین شوهری طلاق بگیرد، باید هفت خوان رستم را بپیماید تا خسته شود واز طلاق گرفتن منصرف شود و بدون آسایش و امنیت با چنین شوهری بسوزد و بسازد که به هیچ وجه منطقی نیست و در این حوزه ضعف قانونی و… داریم. ادامه زندگی با چنین همسرانی چطور ممکن است؟ چه بر سر فرزندان خواهد آمد؟ در حوزه اعتیاد هم در کوچه های محلات، زیر خورها، پارک ها و… معتادان به راحتی به استعمال و تزریق مشغولند و خانواده ها و کودکان و نوجوانان شبانه روز این صحنه ها را می بینند و الگوگیری می کنند و آب از آب تکان نمی خورد و گزارش و مقالاتی که در این حوزه منتشر شده و تذکراتی که مسئولان حتی بصورت حضوری داده شده، اما مورد توجه قرار نگرفته وآقایان سعی در کتمان و پاک کردن صورت مسئله و انکار وجود این صحنه ها دارند. کودک آزاری و همسر آزاری بشدت در حال افزایش است و به این بخش ها توجهی نمی شود.

    بارها نوشته ایم که حداقل مشاوران خانواده و حقوقی و روانشناسان در سطح محلات و مناطق مختلف بروند و با خانواده ها گفتگو و آنها را راهنمایی کنند تا شاید بخشی از مشکلات شان را بتوانند برطرف کنند که در این حوزه نیز اقدام مناسب وقابل توجهی صورت نگرفته است که اثراتش ملموس باشد. این موضوع که هزینه واعتبار چندانی نمی خواهد و می توان با عزم جزمی اگر وجود داشته باشد، آن را انجام داد. آسیب های اجتماعی به بحران تبدیل شده است واین بحران دیده نمی شود و مسئولان ومتولیان تصور می کنند با کتمان آن، می توانند آن را نادیده بگیرند و اثراتش را محو کنند. بایستی در حوزه آسیب های اجتماعی تجدیدنظر شود و دستگاه ها بجای آمارسازی، اقدامات ملموس واثربخش انجام دهند. بایستی این آسیب ها ریشه یابی و اقدامات پیشگیرانه ودرمانی لازم صورت گیرد. بارها گفته ایم اگر در محلات و مناطق مختلف کوچه ها و معابر روشنایی شان تامین شود، از بخش زیادی از ناامنی و سرقت و کیف قاپی کاسته می شود که به این تذکر هم توجهی نشد. در حوزه های مختلف این مشکل وجود دارد و بایستی تدبیر اساسی توسط مدیریت عالی استان اندیشیده شود.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.