حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3114 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آسمان‌خراش هایی که پیاده روها را بلعیده اند
    ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
    شناسه : 11985
    بازدید 1161
    4
    دریانیوز// یکی از بخش هایی که پیاده روها را تصرف می کنند و سال‌ها این تصرفات ادامه دارد، حوزه ساخت وساز املاک است که بارها گزارش هایی را در این حوزه منتشر کرده ایم و متاسفانه به آن توجهی نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از بخش هایی که پیاده روها را تصرف می کنند و سال‌ها این تصرفات ادامه دارد، حوزه ساخت وساز املاک است که بارها گزارش هایی را در این حوزه منتشر کرده ایم و متاسفانه به آن توجهی نشده است.
    آسمان‌خراش بلوار وحدت خواجه عطاء بندرعباس که حتی چهارشنبه قبل به همراه شهردار ناحیه مربوطه نیز از آن بازدیدی داشتیم، یک دهه درحال ساخت است وهنوز به پایان نرسیده است و پیاده رو را مسدود وتصرف کرده اند که البته شهردار ناحیه تذکرات لازم را برای عقب نشینی و رفع تصرف دادند و مشخص نیست واقعا رفع تصرف کنند یا خیر؛ زیرا در این سال‌ها این تصرف ادامه داشته است. این سازندگان گاهی در یک لاین از خیابان هم نوار زرد خطر می کشند و خودروها هم که در آنجا پارک می‌کنند و عابران مجبورند از وسط خیابان عبور کنند و یک دهه از ساخت این برج می گذرد و چرا تاکنون از تصرف پیاده رو توسط سازندگانش جلوگیری نشده است، جای سوال دارد.
    متاسفانه پیاده روها توسط سازندگان املاک، صنوف مزاحم، دستفروشان، قایق ها، موتورسیکلت و خودرو و… به راحتی تصرف می شوند و عابران پیاده مانند خودروها مجبورند از خیابان رفت وآمد کنند که خطر تصادف و… آنها را تهدید می کند و مشخص نیست سالانه چه تعداد از عابران پیاده بدلیل استفاده اجباری از خیابان بجای پیاده رو، جان شان را از دست می‌دهند ویا معلول و مصدوم می شوند. برخی از پیاده روها هم استاندارد نیستند و خاکی بوده و یا موزائیک، سنگفرش ویا آسفالت شان شکسته شده است که بایستی استانداردسازی شوند. در بلوار معلم هم سازندگان املاک نه تنها با تصرف پیاده روها باعث شده اند عابران و دانش آموزانی که در مدارس واقع در این بلوار تحصیل می کنند، از خیابان بروند و بیایند؛ حتی بدلیل سروصدای بیل مکانیکی و ماشین آلات سنگین و لودر و…، دانش‌آموزان مدارس نور و سارا هم برای درس خواندن با مشکل مواجهند و از مسئولان می خواهند اجازه ندهند آرامش مدارس ازبین برود و آنها صدای معلمان شان را در کلاس درس بشنوند.
    هفته های گذشته نیز چندین گزارش از نارضایتی ساکنان و دانش آموزان بلوار معلم منتشر کردیم و ضرورت دارد برای رفع تصرف پیاده روهای این بلوار، بلوار وحدت و سایر پیاده روهای شهر تدبیری اندیشیده شود و دادستان محترم بندرعباس در راستای دفاع از حقوق عامه، پرونده ای را در دادستانی برای ساماندهی و استانداردسازی و رفع تصرفات پیاده روهای شهر بازکنند تا بیش از این حقوق عابران پیاده تضییع نشود. برخی از سازندگان مانند سازندگان املاک در بلوار معلم، خاکبرداری و گودبرداری های شان را هم به پایان رسانده‌اند ورها کرده اند و گویا تا اتفاقی نظیر ریزش ساختمان ها و یا سقوط شهروندان و… رخ ندهد، نمی خواهند اقدامی کنند. بایستی به موضوع حقوق عابران پیاده در استفاده از پیاده روهای استاندارد احترام گذاشته شوند و آنها مجبور نشوند از خیابان بجای پیاده رو استفاده کنند که افزایش نظارت ها و برخوردهای قانونی بازدارنده در این حوزه ضروری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.