حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۲ سال پیش ایزوایکو در حوض خشک خود  میزبان ۷ کشتی غول پیکر بود
    ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۱۵
    شناسه : 10773
    بازدید 1340
    13
    چرا شاهد جنب وجوش سابق در ایزوایکو نیستیم؟ دریانیوز//غرب بندرعباس جایگاه صنایع مختلفی است که از جاده هیبت برخی از تأسیسات صنعتی آنها مشخص است.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//غرب بندرعباس جایگاه صنایع مختلفی است که از جاده هیبت برخی از تأسیسات صنعتی آنها مشخص است. از روستای بستانو که عبور کنید جرثقیل های زرافه ای و دو حوض خشک شرکت کشتی سازی و فرا ساحل ایران نمایان می شود. اینجا ایزوایکو، بزرگ ترین زیرساخت دریایی کشور است.
    اولین چیزی که نظر را به خود جلب می کند وجود دو حوض خشک تقریباً خالی است. جالب است بدانید حدود ۲ سال پیش ایزوایکو در زیرساخت حوض خشک خود میزبان ۷ کشتی غول پیکر بود و جنب وجوش و تکاپو در این مجتمع صنعتی به وضوح دیده می شد.
    حال با اندکی درنگ و مقایسه ی تصویری که سابق بر این از شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در ذهن داشتیم با وضعیت کنونی به این نتیجه خواهیم رسید که احتمالاً اتفاقی افتاده یا چیزی سر جای خود نیست. ایزوایکو بزرگ ترین زیرساخت دریایی کشور، سرگذشت پرفرازونشیبی دارد. این صنعت در اثر سال ها رکود تا مرز ورشکستگی پیش رفت تا جایی که امام جمعه وقت بندرعباس آیت الله نعیم آبادی نام کشتی نسازی را بر آن نهاد.
    حمید رضائیان مدیرعامل سابق کشتی سازی بسیار تلاش کرد تا در اواسط دهه نود این صنعت ورشکسته را دوباره احیا و به درآمد رساند. همه چیز در ایزوایکو در مسیر رشد و پیشرفت بود. اعتماد ازدست رفته دوباره به این صنعت بازگشته بود و کارفرماهای ناراضی مثل شرکت ملی نفت کش ایران و شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی دوباره همکاری خود را با ایزوایکو آغاز کرده بودند.
    با رفتن رضائیان، اسماعیل صادقی مدت کوتاهی سکان هدایت ایزوایکو را در دست گرفت و پس ازآن دکتر سلمان ضربی قریب به یک سال و نیم است که بر صندلی مدیرعاملی ایزوایکو تکیه زده است. پیش از همه چیز به دنبال مصاحبه ی ضربی در ابتدای نشستن بر صندلی مدیرعاملی ایزوایکو گشتیم. او در ششم بهمن ۱۴۰۰ در یک نشست خبری مطالبی را مطرح نمود که بسیار جالب و امیدبخش بود.
    در ادامه با طرح بخش هایی از این مصاحبه به بررسی آنچه در یک سال و نیم گذشته رخ داده می پردازیم.
    نارضایتی شرکت ملی نفت کش
    در مصاحبه ضربی در خصوص همکاری با شرکت ملی نفت کش و کشتی رانی می خوانیم: ایزوایکو همکاری بسیار خوبی را با شرکت ملی نفت کش دارد و شرکت کشتیرانی نیز اخیراً چهار فروند کشتی را برای تعمیر به یارد ایزوایکو اعزام کرده است. ارتباط ما با این دو شرکت به نحوه احسن پیش می‌رود. با توجه به اینکه در حال حاضر حوض خشک ایزوایکو میزبان هیچ کدام از کشتی‌های شرکت ملی نفت کش و کشتی رانی نیست کنجکاو شدم تا علت را بررسی کنم. زمان تعمیر کشتی های نفت کش پیش از حضور ضربی در ایزوایکو روندی نزولی را طی می کرد. بررسی ها نشان می دهد که زمان تعمیرات از ۲۸ روز تا ۳۲ روز متغیر بوده است. این در حالی است که پس از حضور ضربی نه تنها زمان سیری صعودی داشته و به مدت زمان خواب شناورها افزوده شده بلکه کیفیت تعمیرات نیز مورد رضایت شرکت ملی نفت کش نبوده است.
    ادامه دارد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.