حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۲۰تا ۴۰ درصد ارزانتر ، کلام مشترک دو اتحادیه
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
    شناسه : 14552
    بازدید 1100
    4
    دریانیوز// اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان نسبت به راه اندازی غرفه ای در بازارچه صادقیه بندرعباس (بین میدان صادقیه و خیابان طلوع ) و عرضه انواع ماهی با ۲۰تا۴۰ درصد کمتر از قیمت بازار اقدام کرده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان نسبت به راه اندازی غرفه ای در بازارچه صادقیه بندرعباس (بین میدان صادقیه و خیابان طلوع ) و عرضه انواع ماهی با ۲۰تا۴۰ درصد کمتر از قیمت بازار اقدام کرده است.

    از آن طرف اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان هم اولین روستابازارش را روبروی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بندرعباس راه اندازی کرده است و در ستاد تنظیم بازار هم مصوب شده است که در سه نقطه دیگر شهر بندرعباس این روستابازارها راه اندازی شوند و مدیرعامل اتحادیه در گزارشی که امروز در روزنامه دریا منتشر شده است، اعلام کرده درصورتیکه حمایت شوند قادرند ۲۰ روستابازار را در سطح استان راه انداری کنند و کالاها واقلام شان را ۲۰تا ۴۰درصد زیرقیمت بازار عرضه کنند.

    البته راه اندازی روستابازارها در واقع دستور وزیر کشور به استانداران از چندماه گذشته است و انتظار می رود این دستور بطور کامل در استان اجرا شود تا شهروندان واقشار مختلف بتوانند اقلام بیشتری را در سفره شان داشته باشند.

    بندرعباس علی رغم اینکه شهری ساحلی است ، اما قیمت آبزیان در این شهر بندری بسیار گران است و بسیاری از خانواده های بومی نیز قادر به خرید ماهی و میگو نیستند و بارها نوشتیم که بایستی مسئولان تدبیری بیندیشند تا مردم این‌شهر بتوانند ماهی و میگو را در سفره شان داشته باشند که بحمدا…با تدبیر مسئولان استان ، این خواسته مردمی محقق شده است و با حذف واسطه ها، برخی از انواع آبزیان در بازارچه صادقیه بندرعباس ۲۰تا۴۰ درصد ارزان‌تر عرضه می شود که انتظار می رود این فروشگاه ها در سطح شهر افزایش یابند.

    همچنین در حوزه روستابازارها نیز ضرورت دارد بر تعدادشان در شهر بندرعباس و شهرستان های استان افزوده شود تا مردم دغدغه کمتری را برای تامین‌اقلام و مواد غذایی و میوه وتره بار و گوشت و مرغ داشته باشند. همچنین مسئولان بایستی تدبیری بیندیشند تا مرغ و گوشت منجمد با نرخ دولتی در ۱۲ماه سال در روستابازارها عرضه شوند و پشتیبانی امور دام‌استان نیز بطور مداوم این‌اقلام را در اختیارشان قرار دهند.

    گرانی ها باعث حذف بسیاری از اقلام غذایی از سفره مردم شده است و ضرورت دارد طرح هایی اجرا شود تا قشرهای مختلف بتوانند کالاهای بیشتری را خریداری کنند و انتظار می رود این روند با تدبیر متولیان مربوطه و دستورات استاندار بخوبی اجرایی شود و تداوم یابد. از طرفی دیگر بایستی برای توزیع بسته های معیشتی و موادغذایی و مرغ و گوشت و ماهی بین خانواده های نیازمند، نهادهای حمایتی ،انقلابی و صنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان مشارکت کنند تا از افزایش سوء تغذیه در بین فرزندان و اعضای خانواده های محروم و مستضعف جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.