حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • یادواره شهدای صنعت و معدن برگزار شد
    ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۵:۳۳
    شناسه : 12599
    بازدید 1146
    3
    با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان دریا نیوز// یادواره شهدای صنعت و معدن با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// یادواره شهدای صنعت و معدن با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
    سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امامسجاد (ع) استان هرمزگان در این یادواره که شامگاه چهارشنبه به منظور گرامیداشت وفات حضرت ام‌البنین (س) و با حضور مسئولان و خانواده شهدا در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: درگرامیداشت مادران و همسران شهدا گرد هم آمدیم و این باعث افتخار است که به عنوان یک بسیجی در این مراسم شرکت کنم. وی افزود: توفیق داشتم در آئین تشییع شهید گمنام در شهرستان میناب حضور داشته باشم، وقتی صحنه‌های درخشان حضور جوانان و نوجوانان در این گونه مراسم ها احساس غرور می‌کنیم. فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان تصریح کرد: در آستانه سالروز وفات مادر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قرار داریم، همان که پیروان سایر ادیان هم به او عشق و ارادت دارند.سالاری گفت: پس از شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)، پای فاطمه به منزل حضرت علی علیه السلام باز شد، به اذعان خود ایشان، برای خدمت به فرزندان فاطمه زهرا سلام الله علیه وارد این خانه شد و وقتی احساس کرد که بچه‌ها با شنیدن نام فاطمه، غصه‌دار می‌شوند از حضرت علی علیه السلام خواست او را با نام فاطمه صدا نزند. وی اذعان داشت: توصیه حضرت علی علیه السلام به فرزندش حضرت ابوالفضل علیه‌السلام این بود که در روز عاشورا، دست برادرت حسین را رها نکن، لذا حضرت عباس (ع)، با تمام وجود به وصیت پدرش عمل کرد.سپس، خلیل قاسمی، رئیس سازمان صمت هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه همه ما مدیون قشر ایثارگران و خانواده شهدا هستیم و قادر به جبران جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران نیستیم، افزود: در صلابت نظام، مدیون خون شهداییم و اعتقاد دارم وجود ایثارگران در سازمان صنعت، معدن و تجارت مایه خیر کثیر و برکت فراوان است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغیه تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، ایثارگران اشاره کرد و گفت: از زمان ارسال ابلاغیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، تعداد ۲۳ نفر از فرزندان ایثارگران شاغل در این سازمان را تبدیل وضعیت نموده و اطلاعات آنان را در سامانه کارمند ایران ثبت کرده ایم. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان در ادامه از صدور ۷۰۰ مجوز برای فعال و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگر جهت فعالیت در حوزه بازار و صنعت خبر داد.وی در بخش دیگری از سخنان خود به از خودگذشتگی خانواده شهدا و مادران والامقام آنان اشاره کرد و اذعان داشت: امشب خانواده شهیدان شهید تختی‌نژاد، شهید عبدالحمید سالاری، شهید امینی، شهید کریمی، شهید احمدشاهی و شهید انصاریان و دیگر خانواده شهدا در این یادواره حضور دارند که در پایان مراسم از این بزرگواران تجلیل خواهد شد. وی با اشاره به نگاه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خانواده شهدا، دیدار مستمر با این خانواده‌ها در قالب «طرح سپاس» اجرایی خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری نیز در این مراسم گفت: در مرحله عصر غیبت کبری به سر می‌بریم، کم کاری امروز ناشی از جهل و نادانی از این مسئله مهم است که نمی‌دانیم در چه عصری زندگی می‌کنیم. وی افزود: آخرالزمان که مطرح می‌شود به معنای پایان دنیا نیست بلکه به معنای آخرالزمان پایان غیبت صغری و کبری است، بعد از این مرحله وارد مرحله ظهور مطلق می‌شویم.

    حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری افزود: در بین تمام مراحل یادشده، سخت‌ترین مرحله، آخرالزمان پایان غیبت کبری است ، مرحله‌ای فوق‌العاده حساس تاریخ بشر است. معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم گفت: به فرموده حضرت زین‌العابدین (ع)، کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند و به ظهور حضرت مهدی موعود معتقدند برترین عالم هستند، مادران شهدا، امام زمان را ندیده‌اند اما فرزندان خود را با عشق و ارادت، از زیر قرآن رد کرده و راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کردند. وی بیان کرد: امت توحیدی عصر غیبت کبری از نظر فضیلت، بالاترین عالم هستند و عالمیان به حال آنانی که در عصر غیبت، فدای امام زمان عجل الله شدند، غبطه می خورند. امام حسین علیه السلام به دلیل مصیبتی که تحمل کرد، همچنین حضرت زینب سلام الله به دلیل صبوری به این جایگاه رسیده‌اند.

    قابل ذکر است که مرحله مسلمانان شدن تا اهل ایمان شدن، فاصله است. حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری ادامه داد: یکی از نشانه‌های توجه اهل بیت علیهم السلام به ایرانیان، وجود مبارک امامزادگان است، نمونه بارز آن، بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس و حضرت معصومه سلام الله علیه در استان قم است.معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم گفت: اعتراف همه ادیان الهی، ایران کانون جغرافیا است و با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست، در این بازه زمانی حساس، شخصیت‌هایی همچون شهدا به ویژه شهید سلیمانی برای میهن ایران اسلامی، عزت می‌آفرینند.وی تصریح کرد: شهدایی همچون مهدی باکری، شهید بهشتی، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید رضی موسوی و … مدیران تراز انقلاب اسلامی هستند که در حافظه تاریخ ماندگار هستند. آقامیری افزود: مسئولان زحمتکش و پرتلاش کم نیستند اما در این بازه زمانی اگر مسئولی کم‌کاری کند به مردم ایران خیانت کرده است، معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم گفت: دفاع مقدس صرفا یک تاریخ گذشته نیست بلکه یک حقیقت زنده است، مسئولیت گرفتن درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کار راحتی نیست و باید فرد مسئولیت‌پذیر باشد تا بتواند برای مردم ایران به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی ایران خدمت بی‌منت کند.حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری اضافه کرد: حضرت ام‌البنین (س) در مدینه، گریه و زاری می‌کردند اما با گریه‌هایشان، روشنگری می‌کردند لذا بنی‌امیه، ایشان را مسموم کردند و به شهادت رساندند، چراکه از این شیوه روشنگری‌های آن حضرت بیم داشتند. گفتنی است، در پایان دومین یادواره شهدای صنعت و معدن از خانواده‌های شهیدان؛شهید تختی‌نژاد، شهید عبدالحمید سالاری، شهید امینی، شهید کریمی، شهید احمدشاهی و شهید انصاریان و دیگر خانواده شهدا تجلیل شد.‌پخش کلیپ‌های بیانات مقام معظم رهبری، تشییع شهدای گمنام و مادران شهدا، کلیپ سردار سلیمانی، مداحی سنتی توسط شهریار ذاکری از جمله برنامه‌های جانبی این یادواره بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.