حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • گلایه های رانندگان شنیده شود
    ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
    شناسه : 11524
    بازدید 1200
    3
    دریانیوز// رانندگان فعال در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گلایه‌های مختلفی را در حوزه های مختلف مطرح می‌کنند که بایستی شنیده شود. بسیاری از رانندگان با خودروهای شان امرار معاش می کنند و تنها منبع درآمدشان است، اما شرایط خیابان ها وجاده ها بگونه ای است که متحمل خسارت می شوند. سرعت گیرهایی که بیشتر با آسفالت و غیراستاندارد ودر هر جایی احداث می شوند و برخی هم علائم هشداری را ندارند که در خیابان های اصلی و فرعی و حتی جاده ها دیده می شوند که باعث پرش خودرو و ایجاد خسارت به خودرو و راننده می شود که مشخص نیست بر اساس کدام استانداردها این سرعت گیرها ایجاد می شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رانندگان فعال در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گلایه‌های مختلفی را در حوزه های مختلف مطرح می‌کنند که بایستی شنیده شود. بسیاری از رانندگان با خودروهای شان امرار معاش می کنند و تنها منبع درآمدشان است، اما شرایط خیابان ها وجاده ها بگونه ای است که متحمل خسارت می شوند. سرعت گیرهایی که بیشتر با آسفالت و غیراستاندارد ودر هر جایی احداث می شوند و برخی هم علائم هشداری را ندارند که در خیابان های اصلی و فرعی و حتی جاده ها دیده می شوند که باعث پرش خودرو و ایجاد خسارت به خودرو و راننده می شود که مشخص نیست بر اساس کدام استانداردها این سرعت گیرها ایجاد می شوند.

    برخی حتی علائم هشداری هم ندارند و رانندگان متوجه وجود آنها نمی شوند تا وقتی که به این سرعت‌گیرها می رسند که زمان کافی برای ترمز گرفتن و کم کردن سرعت وجود ندارد. موضوع دیگر منهول هایی است که برخی بالاتر از سطح آسفالت وبرخی پایین تر هستند وبرخی هم باعث آسیب زدن به رانندگان می شوند وبرخی از رانندگان برای فرار از این منهول‌ها و چاله ها به اطراف می روند وباعث تصادف و… می شود و هیچ مسئولی هم خود را در این بخش پاسخگو نمی داند و نظارتی در این حوزه وجود ندارد. ترمیم حفاری ها در کوچه ها و خیابان ها هم زمان‌بر است و بایستی رانندگان صبر ایوب داشته باشند. در این بخش پیمانکاران، حفاری ها را رها می کنند وچند کار را به اصطلاح خودشان زخمی می کنند وهمزمان و کم کم اقدام می کنند که منجر به زمان‌بر بودن ترمیم شان و تحمیل هزینه و خسارت به رانندگان و شهروندان می شود. کوچه پس کوچه های محلات حاشیه‌ای، بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و… هم که فاضلاب روان است و حفاری ها برای مدت طولانی رها می مانند و آسفالت‌های تخریب شده، ترمیم نشده اند (کوچه بهارستان ۱۱ بلوار معلم خواجه‌عطاء بندرعباس) و…. باعث افزایش خسارت ها و ناراحتی ساکنان و رانندگان خودروها و…. شده است و شورای شهر بجای توجه به این بخش، برخی از اعضاء از اختصاص وافزایش بودجه شهرداری برای آسفالت محلات اظهار ناراحتی می کنند و برچسب‌های سیاسی می‌زنند و درد و مشکلات مردم و رانندگان را نمی بینند و بجای رفع مشکلات شهر و شهروندان، همچنان به دنبال حاشیه سازی هستند.
    از طرفی دیگر در خیابان های شهر و جاده های بین شهری و روستایی (جاده به سمت ایسین پر از چاله است) و حتی بین اسکله شهید باهنر تا اسکله شهید رجایی و جاده بابا غلام و جاده بندرعباس میناب و…. چاله هایی بزرگ و کوچک دیده می شود و یا آسفالت تَرک خورده شده است ونیاز به ترمیم دارند. این شرایط باعث شده رانندگان مجبور شوند مرتب به تعمیرگاه ها مراجعه کنند و متحمل هزینه شوند و روزبه روز بر تعداد تعمیرگاه هایی اضافه می شوند که بدلیل افزایش خودروهای معیوب، این خودروها در پیاده رو و خیابان تعمیر می شوند و حقوق عابران هم تضییع می شود. برخی از تعمیرکاران هم تعویض کار هستند و از آن طرف بسیاری از قطعات یدکی خودروها کیفیت لازم را ندارند (برخی هم تقلبی هستند و استاندارد نیستند) و بر قیمت شان هم نظارتی وجود ندارد و این وضعیت فقط باعث افزایش هزینه برای رانندگان می شود و با این شرایط اقتصادی سخت، رانندگان برای هزینه های تعمیرات و زندگی با مشکل مواجه می شوند و نارضایتی شان را به همراه دارد.
    ترافیک زیاد در خیابان ها و بلوارهای شهر باعث هدررفت وقت و سوخت رانندگان می شود که بخشی از آن را می توان با احداث خیابان‌های جدید و بازگشايي معابر در دل محلات، انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر، احداث شهرک درمانی در شمال اتوبان شهیدرجایی و… روان نمود. از طرفی دیگر موضوع بنزین در استان گرمسیری هرمزگان همچنان حل نشده و رانندگان زیادی قربانی قاچاق سوخت تعداد اندک راننده و قاچاقچیان سوخت هستند که چندماه نماینده ولی‌فقیه در استان نیز از این وضعیت در خطبه‌های نماز جمعه اظهار گلایه کردند. رانندگان در این هوای گرم که بایستی کولر خودروها نیز روشن شود و مصرف سوخت‌شان افزایش می‌یابد و با بازگشايي مدارس که مجبورند خودشان سرویس مدرسه فرزندان شان شوند، بیشتر باکمبود سوخت مواجه شده‌اند و اختصاص جایگاه‌های اندک سوختگیری برای سوخت آزاد باعث شده زمان زیادی را درصف‌های طولانی سوختگیری بمانند و برخی نازل ها هم خراب هستند. از طرفی دیگر بنزین سوپر در جایگاه ها وجود ندارد و برخی از رانندگان از کیفیت بنزین های موجود گلایه‌مندند. رانندگانی که خودروی شان را از نمایندگی ها تحویل می‌گیرند و رانندگانی که کارت سوخت شان گم می شود ودرخواست کارت سوخت مجدد می دهند و چندین ماه ممکن است بدون کارت سوخت بمانند، نیز برای سوختگیری با مشکل مواجهند. از طرفی در این فصلی که هرمزگان گردشگر جذب می کند، کمبود سوخت و صف های طولانی سوختگیری باعث گردشگرگریزی می شود.
    موضوع دیگر کمبود وسایل نقلیه عمومی در استان وشهر بندرعباس است که باعث شده حتی برخی از رانندگان تاکسی و اتوبوس با خودروهای فرسوده اقدام به خدمات‌دهی کنند که ضرورت دارد تسهیلاتی برای تعمیر و تعویض خودروهای شان درنظر گرفته شود. همچنین کمبود پارکینگ برای پارک خودرو، پاک شدن خط کشی خیابان ها ومعابر، خرابی چراغ های راهنما و… باعث گلایه رانندگان و تضییع حقوق شان می شود. کمبود و گرانی لاستیک خودرو و… نیز باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان شده است. خودروها و موتورسیکلت های بی چراغ و بی پلاک و قاچاقچی و همچنین خیابان ها ومعابری که در تاریکی بسر می برند نیز باعث افزایش ناامنی و حادثه برای رانندگان شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.