حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کودکان و نوجوانان هرمزگانی  صاحب پارک علم و فن آوری می شوند
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۵۵
    شناسه : 12324
    بازدید 193
    4
    گامی برای تحقق عدالت آموزشی و شکوفایی استعدادهای آینده سازان ؛ دریا نیوز//یکی از گلایه هایی که همواره در استان وجود داشته است، به تبعیض و بی‌عدالتی نسبت به کودکان و نوجوانان هرمزگانی برمی گردد که این بی توجهی ها باعث شده بخشی از کودکان و نوجوانان استان در آسیب های اجتماعی غرق شود و بخشی دیگر چندان فرصت رشد علمی و... را ندارند و در حوزه آموزشی و تحصیلی نیز همواره با کمبودهایی از جمله مدرسه و کلاس درس، معلم، تجهیزات آموزشی و برودتی و... مواجه بوده‌ایم و از آن طرف علاوه بر این کمبودها، بدلیل مشکلات مالی خانواده ها و هزینه‌های سنگین تحصیل و... برخی از دانش‌آموزان مجبور به ترک تحصیل شده و بسیاری از دانش آموزان دچار ضعف تحصیلی و... هستند. از آن طرف برخی از خانواده ها از شرایط تحصیلی و علمی در استان در مقایسه با سایر استان ها رضایت چندانی ندارند و با صرف هزینه‌های زیاد تلاش می کنند با کلاس های تقویتی، فوق برنامه و... بخشی از ضعف های آموزشی در استان را برای فرزندان شان جبران کنند که البته بسیاری از خانواده ها نیز امکان انجام آن‌را بدلیل هزینه های بالا و لزوم صرف وقت زیاد ندارند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان هم چندان مورد حمایت قرار ندارد ودر برخی از شهرستان ها حتی یک مرکز کانون پرورش فکری فعالیت ندارد و علی رغم کمبود نیروی انسانی، در حال حاضر نیز بخشی از مربیان و مسئولان مراکز کانون به آموزش و پرورش پیوسته اند و کمبودها افزایش یافته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// یکی از گلایه هایی که همواره در استان وجود داشته است، به تبعیض و بی‌عدالتی نسبت به کودکان و نوجوانان هرمزگانی برمی گردد که این بی توجهی ها باعث شده بخشی از کودکان و نوجوانان استان در آسیب های اجتماعی غرق شود و بخشی دیگر چندان فرصت رشد علمی و… را ندارند و در حوزه آموزشی و تحصیلی نیز همواره با کمبودهایی از جمله مدرسه و کلاس درس، معلم، تجهیزات آموزشی و برودتی و… مواجه بوده‌ایم و از آن طرف علاوه بر این کمبودها، بدلیل مشکلات مالی خانواده ها و هزینه‌های سنگین تحصیل و… برخی از دانش‌آموزان مجبور به ترک تحصیل شده و بسیاری از دانش آموزان دچار ضعف تحصیلی و… هستند. از آن طرف برخی از خانواده ها از شرایط تحصیلی و علمی در استان در مقایسه با سایر استان ها رضایت چندانی ندارند و با صرف هزینه‌های زیاد تلاش می کنند با کلاس های تقویتی، فوق برنامه و… بخشی از ضعف های آموزشی در استان را برای فرزندان شان جبران کنند که البته بسیاری از خانواده ها نیز امکان انجام آن‌را بدلیل هزینه های بالا و لزوم صرف وقت زیاد ندارند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان هم چندان مورد حمایت قرار ندارد ودر برخی از شهرستان ها حتی یک مرکز کانون پرورش فکری فعالیت ندارد و علی رغم کمبود نیروی انسانی، در حال حاضر نیز بخشی از مربیان و مسئولان مراکز کانون به آموزش و پرورش پیوسته اند و کمبودها افزایش یافته است.


    بایستی به کودکان و نوجوانان در مناطق شهری و روستایی استان توجه بیشتری شود و از ورودشان به باتلاق آسیب های اجتماعی جلوگیری نمود و از طرفی دیگر امکانات آموزشی و فرهنگی و… را برایشان فراهم نمود تا بتوانند رشد علمی و… داشته باشند و آینده ای درخشان را برای هرمزگان و ایران اسلامی رقم بزنند. حال که استاندار هرمزگان گویا عزمش را جزم کرده تا اقداماتی را برای کاهش تبعیض در حوزه های مختلف در استان نسبت به بومیان را در برنامه داشته باشد که اقدامی قابل تحسین ودر راستای سیاست های دولت مردمی سیزدهم است، تفاهم‌نامه راه اندازی پارک علم وفن آوری کودکان و نوجوانان را در استان منعقد کرد تا این قشر هم امیدوار شوند که بتوانند در شرایط مناسب‌تری استعدادهای بالقوه شان بصورت بالفعل درآید و امید می‌رود در آینده ای نزدیک در تمام شهرستان‌های استان نیز با مشارکت صنایع، پارک علم وفن آوری ویژه کودکان و نوجوانان راه اندازی گردد تا کودکان و نوجوانان دانش آموز بیشتر بتوانند از این موقعیت برای رشد علمی و شناسایی بهتر استعدادهای‌شان بهره‌مند شوند. کودکان محلات حاشیه‌ای بجای هدررفت وقت‌شان در کوچه‌هایی که فاضلاب در آن روان است و در این مناطق کمبود پارک، اماکن ورزشی، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و…. مشهود است، بایستی از اماکنی مانند کتابخانه، مراکز کانون پرورش فکری، پارک علم وفن آوری و… بهره مند شوند تا شکوفایی علمی و فرهنگی را برایشان به ارمغان بیاورد.

    تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان منعقد شد
    در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و شکوفایی استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان، تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان منعقد شد.
    به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این جلسه با تمجید از فعالیت‌های توسعه محور پالایشگاه نفت بندرعباس اظهار داشت: پالایشگاه نفت بندرعباس و مدیرعامل و هیئت مدیره این پالایشگاه همواره پای کار انجام مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به استان در جنبه‌های مختلف بوده‌اند. وی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: در ابتدای دولت شمار شرکت‌های دانش بنیان موجود در استان محدود بود، اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای بر وسیع شدن دامنه شرکت‌های دانش بنیان دارد.
    استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر که سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در حوزه توسعه اقتصاد دریا محور ابلاغ شده، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به عنوان موتور محرک اجرایی شدن این سیاست‌ها عمل کنند. وی با اشاره به لزوم ایجاد یک پارک علم و فناوری ویژه کودکان و نوجوانان استان هرمزگان تصریح کرد: آشنایی فرزندان استان با فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه ساز شکوفایی استعدادهای نسل نو شود؛ از این رو ایجاد این پارک دارای اهمیت فراوانی است. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه اتفاقات مبارکی برای استان رخ دهد، تجهیزات از سوی شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس تامین ‌شده و سوله و محل پارک هم آماده است؛ لذا در کمترین مدت زمان این پارک آغاز به کار خواهد کرد و در خدمت دانش آموزان استان قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: باید زمینه حضور دانش آموزان سراسر استان در این پارک فراهم و فضای گفتگو و تبادل نظر میان دانش آموزان و صاحبان فکر و اندیشه در این پارک نیز مهیا شود.
    گفتنی است، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و شکوفایی استعدادهای کودکان نوجوانان و جوانان ایرانی بالاخص استان هرمزگان با گرایش، علمی، پژوهشی و فناوری، تفاهم نامه چهار جانبه همکاری میان استانداری هرمزگان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، اداره کل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری هرمزگان به منظور ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان منعقد شده و انتظار می‌رود ماحصل آن به اقدامات کارا و اثر بخش در زمینه فرهنگ‌سازی و توسعه فناوری در استان منتج شود.مطابق این تفاهم نامه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور کمک به ارتقای فرهنگ خلاقیت میان دانش آموزان استان و تشویق آنان به مفاهیم خلاقیت و نوآوری و آشنایی آنان به تکنولوژی‌های روز دنیا، پالایشگاه نفت بندرعباس متعهد شد جهت ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری در شهر بندرعباس نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز پارک و همچنین تامین بخشی از هزینه‌های طراحی و بازسازی فضا اقدام کند و از سوی آموزش و پرورش هرمزگان نسبت به واگذاری فضای فیزیکی پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان اقدام شود.پارک علم و فناوری استان نیز متعهد شد طراحی و بازسازی فضا و راهبری پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در زمینه‌های علمی ترویجی و فن‌آوری‌های جدید به دانش آموزان و در نظر گرفتن ایده‌های متنوع برای شکوفایی استعداد دانش آموزان را بر عهده گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.