حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • پلیس را تضعیف نکنید!
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۲۰
    شناسه : 3023
    بازدید 1580
    7
    دریانیوز// پلیس نماد امنیت هر جامعه ای است وبایستی تقویت شود و هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه ندارد جایگاه پلیس را تضعیف کند و اگر خطایی در نحوه اجرای ماموریت ها هم صورت بگیرد، بطور حتم با خطاکار در این حوزه در هر درجه و رتبه ای برخورد خواهد شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پلیس نماد امنیت هر جامعه ای است وبایستی تقویت شود و هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه ندارد جایگاه پلیس را تضعیف کند و اگر خطایی در نحوه اجرای ماموریت ها هم صورت بگیرد، بطور حتم با خطاکار در این حوزه در هر درجه و رتبه ای برخورد خواهد شد و حتی تلفن سه رقمی ۱۹۷ برای ارائه پیشنهادات، انتقادت و شکایات از عملکرد نیروی انتظامی درنظر گرفته شده است.

    این موضوع نشان می دهد پلیس خود را پاسخگوی عملکرد نیروهایش می داند. در موضوع برخورد با بی حجابی هم که مطالبه عمومی بوده و هست، مردم انتظار دارند پلیس با بی حجابان و هنجارشکنان جامعه برخورد قانونی ومقتدرانه داشته باشد. متاسفانه در برخی دولت ها به موضوع حجاب و موازین دینی در کشور چندان توجهی نشده که در حال حاضر حتی بانوان برای تامین مانتوی بلند جلوبسته و…. با مشکل مواجهند و وضعیت حجاب در جامعه بسیار هشدار دهنده است و بسیاری از خانواده ها نیز از وضعیت موجود گلایه مندند و خواستار اقدام متولیان مربوطه در این حوزه هستند. مقام معظم رهبری نیز در یکی از سخنرانی هایشان در خصوص مسئله حجاب فرمودند: من می خواهم مسئله‌ی حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج می کنند، فعّالیّت زیادی می کنند، صدها رسانه را – از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ی حسّاس، [یعنی] نقطه‌ی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] می کشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج می شود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. این‌همه خرج، این‌همه زحمت، این‌همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمیتوانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ی همه‌ی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر.خب، تا اینجا مسئله‌ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس می کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب می شوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست.

    [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [می گوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می کنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج می برد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ی خودش است، کار شخصی میکند. آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۷/۱۲/۱۳۹۶» نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در خطبه های نماز جمعه گذشته گفت:رسانه‌ها و مزدوران دشمن به دنبال شانتاژ درباره مساله حجاب هستند.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که در بحش حجاب با مقوله‌ای جدید مواجهیم، ابراز کرد: اصل حجاب جزو ضروریات دین محسوب می‌شود و رسانه‌های بیگانه و عوامل مزدور برای مقابله با این موضوع مهم اقدام به شانتاژ رسانه‌ای می‌کنند.حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان این نکته که امروز دشمن با تمام توان خود وارد میدان شده است، تصریح کرد: دشمن قصد دارد که جوانان مومن و انقلابی ما را که نسبت به مسائل دینی دغدغه دارند، با تخریب و تمسخر و اعمال فشار روحی و روانی از صحنه خارج کنند.وی با اشاره به تخریب و موج هجمه‌ها بر علیه پلیس، خاطرنشان کرد: «نباید فضا به گونه‌ای باشد که پلیس در اثر شانتاژها نتوانتد به ماموریت خود عمل کند.» در واقع دشمنان و دنباله روهای شان از بی حجابی در جامعه راضی هستند و به همین دلیل نمی خواهند پلیس با بی حجاب ها مقابله کند و اگر برخوردی با آنها صورت بگیرد، اقدام به جوسازی می کنند. البته اگر در نحوه اجرا هم گاهی ایراد واشکالی وجود داشته باشد، بایستی برطرف شود. اما نباید تلاش شود صورت مسئله در این حوزه پاک شود و با بی حجاب ها برخوردی صورت نگیرد. حتی بایستی در اماکن عمومی و بازارها، وسایل نقلیه عمومی و خصوصی نیز به این بخش و حوزه حجاب توجه بیشتری شود. از طرفی دیگر بایستی لباس مناسب در معرض فروش قرار گیرد؛ نه اینکه خانواده ها برای تامین لباس مناسب با مشکل مواجه باشند. در یک کلام حال که پلیس مقتدرانه با هنجارشکنان مقابله می کند، برخی تلاش می کنند با جوسازی، این اقدام را با حاشیه مواجه کنند که بایستی بدانند تضعیف جایگاه پلیس به ضرر خودشان است و جامعه ای با پلیس مقتدر، دارای امنیت بیشتر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.